printlogo


کد خبر: 294333تاریخ: 1403/8/2 00:00
اخبار

محکومیت ادعای جعلی علیه جزایر سه‌گانه‌ ایرانی توسط وزارت ورزش
وزارت ورزش و جوانان ادعای جعلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس  و اتحادیه اروپایی علیه جزایر سه‌گانه ایرانی را محکوم کرد. متن بیانیه وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر است: موج حمایت‌های قاطع و واضح جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی در قبال جزایر سه‌گانه طی روزهای گذشته پس از ادعای جعلی شورای همکاری خلیج‌ فارس  و اتحادیه اروپایی، بیانگر شعور ورزشکاران و جوانانی است که نشان غیرت، شجاعت و تعصب را نسبت به مرز پرگهر کشورمان به منصه ظهور رسانده است. آنچه مسلم است این بیانیه بدون در نظر گرفتن اسناد متقن تاریخی و مستند بر حقوق بین‌الملل مطرح شده و بسیار مضحک است. بدون شک جزایر سه‌گانه‌ ایرانی تنب‌ بزرگ، تنب‌ کوچک و بوموسی متعلق به ایران است و تک‌تک هموطنان عزیز نیز نسبت به هر وجب از خاک ایران، همواره حساسیت منطقی داشته و اسناد تاریخی و بین‌المللی هم حاکی از مالکیت قطعی ایران درباره این جزایر است و موضع اخیر خصمانه و غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود. وزارت ورزش و جوانان، بر خود می‌بالد که جوانان و ورزشکاران و قهرمانان و پیشکسوتان و مربیان و داوران حمایت خودجوش و غیرتمندانه‌ خود را بلافاصله پس از این ادعای جعلی و غیرقانونی اعلام کرده و همواره بر مواضع خود خالصانه و شجاعانه تاکید دارند. 
در این بیانیه به صورت رسمی و روشن، پیام رسای جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی، مبنی بر حاکمیت و مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به جهانیان اعلام می‌داریم و قطعا همچون همیشه از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد و تاکید داریم جزایر سه‌گانه تا همیشه برای ایران است. 
***
اختراع لغت‌نامه جدید در کمیته انضباطی!
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اختراع لغت‌نامه‌ای جدید در زبان فارسی، عملا قبح یک کار زشت و ناپسند را از بین برد. به گزارش تسنیم، هر روز که می‌گذرد ابعادی جدید از اتفاقات و اظهارنظرهای عجیب در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد. بعد از احکام دور از انتظار کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاق فدراسیون فوتبال، این بار نوبت به ابوالفضل حسن‌زاده رسید که تعریفی جدید از یک کلمه در زبان فارسی ارائه و لغت‌نامه‌ جدیدی رو کند! رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارنظر جنجالی بیرانوند که گفته بود برای الحاقیه قراردادش با پرسپولیس 5 میلیارد شیرینی داده است، گفت: «شیرینی دادن جرم نیست؛ فرد صراحتا باید جرمی را منتسب کند، بیرانوند صرفا نشر اکاذیب کرده است»؛ اظهارنظری عجیب که عملا قبح رشوه در جامعه را از بین می‌برد و هر کسی می‌تواند با هر کلمه «من ‌درآوردی» مثل «شیرینی دادن»، «پول چای»، «انعام بچه‌ها» و... رشوه بدهد اما از نظر رئیس کمیته انضباطی رشوه نداده است. این حجم از صحبت‌های عجیب، حقیقتا غیرقابل باور است. آیا حسن‌زاده به‌عنوان یک فرد حقوقی نمی‌داند کلماتی که به‌کار می‌برد چه تأثیری بر جامعه می‌گذارد؟ آیا رئیس کمیته انضباطی پیش از اینکه چنین جمله‌ای را بر زبان بیاورد فکر نکرده بیان آن تا چه‌ اندازه می‌تواند از رشوه دادن و رشوه گرفتن قبح‌زدایی کند؟ حتی اگر به ‌فرض محال حرف او درست باشد، باز هم در عرف جامعه، کلمه شیرینی به‌ جای رشوه به‌ کار برده می‌شود. واقعا در کمیته‌های قضایی و انضباطی فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد؟ آیا کسی در فدراسیون نیست که به چنین احکام، آرا و اظهارنظرهایی ورود کند؟ ضرب‌المثل «وای به روزی که بگندد نمک» دقیقا همین‌ جا صدق می‌کند؛ جایی که رئیس کمیته انضباطی خیلی راحت و با اعتماد به نفس، کلمه‌ای که در ایران  معادل رشوه است (شیرینی) را طور دیگری تفسیر می‌کند. به ‌نظر می‌رسد لازم است مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون ورود جدی به این اتفاقات و ماجراها داشته باشد تا رکن قضایی فدراسیون این‌گونه رفتار نکرده و البته آرای بی‌خاصیت و غیربازدارنده صادر نکند. 
***
راهکار پرسپولیس برای دریافت مبلغ رضایتنامه «عبدالکریم حسن»
باشگاه پرسپولیس برای دریافت مبلغ رضایت‌نامه عبدالکریم حسن احتمالا یک راه بیشتر نخواهد داشت. طبق توافق باشگاه‌های پرسپولیس و الوکره قطر، سرخپوشان ابتدای فصل در ازای دریافت یک میلیون و 300 هزار دلار، رضایت‌نامه عبدالکریم حسن برای حضور در باشگاه قطری را صادر کردند که این مبلغ قرار بود در 2 قسط به سرخپوشان پرداخت شود. پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد باشگاه قطری به بهانه تحریم‌های ظالمانه موجود علیه سیستم بانکی ایران، به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است نمی‌تواند این مبلغ را به حساب اعلام شده این باشگاه واریز کند و به همین دلیل از پرسپولیس درخواست کرده است یک حساب بانکی در کشور قطر باز کند تا مبلغ یک میلیون و 300 هزار دلار به آن حساب واریز شود. شنیده می‌شود مدیران باشگاه پرسپولیس که برای دیدار با السد اکنون در قطر حضور دارند، احتمالا  در این کشور حسابی به نام پرسپولیس باز خواهند کرد تا بتوانند مبلغ رضایت‌نامه عبدالکریم حسن را پس از چند ماه دریافت کنند. 

Page Generated in 0/0112 sec