printlogo


کد خبر: 294390تاریخ: 1403/8/5 00:00
در حمله رژیم صهیونیستی به اقامتگاه خبرنگاران لبنانی 3 نفر به شهادت رسیدند
دشمن آگاهی

ساعات ابتدایی بامداد جمعه، رژیم صهیونیستی با حمله به محل اقامت خبرنگاران در شهر حاصیبا در جنوب لبنان ۳ خبرنگار لبنانی را به شهادت رساند و تعدادی را نیز زخمی کرد. رسانه‌های لبنانی از شهادت ۳ خبرنگار با نام‌های «غسان نجار، وسام قاسم و محمدرضا» خبر دادند. این خبرنگاران در رسانه‌های المیادین و المنار لبنان فعالیت می‌کردند و هدف قرار دادن آنها در شرایطی رخ داد که روی کاپوت خودروی آنها کلمه «PRESS» به عنوان نماد خبرنگار وجود داشت و ارتش صهیونیستی به صورت عامدانه محل حضور و اقامت آنها را هدف حمله وحشیانه خود قرار داد. اقدام تروریستی و وحشیانه رژیم صهیونیستی در حالی رقم خورد که طی روزهای گذشته ساختمان ۲ شبکه تلویزیونی المنار و المیادین همزمان با حمله به دفاتر موسسه قرض‌الحسن هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. مقامات لبنانی نیز به این اقدام وحشیانه علیه خبرنگاران لبنانی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. 
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور ۳ خبرنگار لبنانی اعلام کرد: مطمئنیم این جنایت مانع پوشش خبری تجاوزات اسرائیل و قهرمانی‌های رزمندگان مقاومت توسط کانال‌های آزاد نخواهد شد. در این بیانیه آمده است: جنایت جدید بر کارنامه هولناک و تروریستی دشمن اسرائیلی در هدف قرار دادن خبرنگاران و رسانه‌ها در غزه و لبنان می‌افزاید. در بیانیه حزب‌الله از «رسانه‌ها و مجامع و نهادهای صنفی برای محکومیت این جنایت و جرم‌انگاری دشمن در مجامع بین‌المللی» درخواست شده است. حزب‌الله با تسلیت به شبکه‌های المنار و المیادین و خانواده شهدا، افزود: از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواستاریم.
همچنین نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان، در واکنش به اقدام تروریستی ارتش صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران گفت: تجاوز اسرائیل به خبرنگاران در حاصیبا یکی از فصول جنایات جنگی اسرائیل است. نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان خاطرنشان کرد: هدف تجاوز عمدی به روزنامه‌نگاران ترساندن رسانه‌ها به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایات و ویرانی‌های انجام شده توسط اسرائیل است. در ادامه واکنش‌ها و موج محکومیت‌ها به حمله تروریستی رژیم علیه خبرنگاران لبنانی، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و در توئیتی به زبان عربی نوشت: حمله رژیم صهیونیستی به مراکز رسانه‌ای لبنان، نشانه‌ای از یک فاجعه بزرگ‌تر است. جنایتکاران همیشه تلاش می‌کنند جهان از جنایات آنها بی‌اطلاع باشد. سخنگوی دولت تاکید کرد: کنوانسیون ژنو و قانون حفظ امنیت جان خبرنگاران در شرایط جنگی وضع شد تا باز بودن مسیر اطلاع‌رسانی، مانعی برای جنایت در سکوت باشد. مهاجرانی در پایان پیام خود با بیان اینکه شلیک و حمله رژیم‌ صهیونیستی به اتاق خبرنگاران المیادین و المنار از سر اتفاق نیست، آورده است: یک ترور دولتی هدفمند برای بی‌خبر ماندن جهان از جنایاتی است که در غزه و لبنان رقم می‌زنند. 
حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در غزه و لبنان پدیده جدیدی نیست و طی ۱۳ ماه گذشته از آغاز جنگ غزه بیش از 180 مورد حمله هوایی و تروریستی به مناطق تجمع خبرنگاران در لبنان و نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است که در پی آن ده‌ها خبرنگار از چندین رسانه محلی، ملی و بین‌المللی جان خود را از دست داده‌اند اما حملات هدفمند اخیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و ساختمان‌های شبکه‌ها و  خبرگزاری‌ها در لبنان و غزه ناشی از سیاست جدیدی است که رژیم صهیونیستی برای مقابله با افکار عمومی و رسانه‌های غیرهمسو اتخاذ کرده است. رژیم در هفته‌های گذشته و پس از آغاز تجاوز گسترده به خاک لبنان بارها خبرنگاران و دفاتر خبرگزاری‌ها را هدف تهاجم وحشیانه خود قرار داده است و از آنها به جرم پوشش اخبار مربوط به جنایات ارتش اشغالگر و پرده‌برداری از دروغ‌های آنان انتقام گرفته است. روند رو به افزایش حمله به خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و کارمندان سازمان ملل متحد در لبنان نیز در راستای سیاست اشغالگرانه ارتش صهیونیستی رخ می‌دهد.
صهیونیست‌ها علاوه بر هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران در جنوب و مرکز لبنان، خبرنگاران در نوار غزه را به اتهام همکاری با مقاومت تحت تعقیب قرار داده‌اند؛ اقدامی که با توجه به در دستور کار قرار گرفتن «طرح ژنرال‌ها» توسط ارتش اشغالگر در شمال نوار غزه به منظور سرکوب رسانه‌ای خبرنگاران راوی حاضر در آنجا انجام می‌شود. رژیم اخیرا در سایه اخبار جنگ لبنان دست به اجرای طرحی ضدانسانی موسوم به طرح ژنرال‌ها ‌زده است که در پی آن ساکنان شمال نوار غزه در محاصره شدید قرار گرفته و از رسیدن آب، غذا و دارو به آنها جلوگیری می‌شود. این طرح با هدف کوچاندن اجباری صدها هزار ساکن و آواره شمال نوار غزه انجام شده است؛ کوچ اجباری‌ای که اگر فلسطینیان به آن تن ندهند به عنوان هدف نظامی تلقی شده و آنها را هدف قرار می‌دهند.
ارتش صهیونیستی همچنین با همکاری رسانه‌های رژیم دست به انتشار تصاویری زد که در آنها سربازان رژیم مشغول توزیع آب و غذا بین آوارگان شمال غزه بودند و تلاش کرد از فشارهای افکار عمومی و رسانه‌های جهان بر خود بکاهد؛ اقدامی که با افشاگری خبرنگاران حاضر در نوار غزه و فعالان شبکه‌های اجتماعی ناکام ماند و اکنون پس از شکست جنگ روانی ارتش رژیم صهیونیستی آنها به دنبال خاموش کردن صدای مردم مظلوم شمال غزه هستند. تحت تعقیب قرار دادن خبرنگاران شمال غزه و بازداشت فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در شمال غزه در ادامه سیاست‌های تروریستی صهیونیست‌ها با هدف ایجاد رعب و وحشت و سرکوب جریان رسانه‌ای محلی صورت گرفته است تا مانع جنایات رژیم صهیونیستی نشوند. اقداماتی که پیش از این نیز انجام شده بود اما در حال حاضر در شمال غزه و جنوب لبنان به شکل گسترده‌ای در دستور کار اشغالگران قرار گرفته است. 
ارتش صهیونیستی به کمک سازمان‌های جاسوسی صهیونیست و برخی رسانه‌های غربی و عربی در خاک لبنان و نوار غزه مشغول جنگ روانی علیه مقاومت است و در این جنگ خبرنگاران و رسانه‌هایی که با آنها همکاری نکند را هدف حملات موشکی و تروریستی خود قرار می‌دهد. 
البته این نخستین‌بار نیست که ارتش صهیونیستی دست به چنین جنایاتی می‌زند و در طول یک سال گذشته نیز بارها خبرنگاران رسانه‌های مختلف محلی، ملی و بین‌المللی و همچنین فعالان حقوق بشر و کارمندان سازمان ملل متحد در لبنان، غزه و حتی سوریه هدف حملات تروریستی ارتش صهیونیستی قرار گرفته‌اند اما حملات اخیر رژیم را باید پیوست رسانه‌ای یا به نحوی عملیات سرکوب رسانه از سوی رژیم صهیونیستی دانست. در این بین واکنش کشورهای مدعی حقوق بشر حامی رژیم صهیونیستی جالب توجه است. برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران و کشتار هدفمند ده‌ها خبرنگار در غزه و لبنان به ابراز نگرانی(!) اکتفا کرده و هیچ اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار نداده‌اند. 
این در حالی است که اگر تنها یک مورد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران، بیمارستان‌ها، پزشکان، امدادگران و کودکان از سوی کشور دیگری رخ داده بود صدها تحریم و حتی اقدامات نظامی و سیاسی در انتظار آن کشور بود اما در حال حاضر کشورهای مدعی آزادی بیان و حقوق بشر نه‌تنها اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند بلکه جنایات آن را نیز عادی‌سازی می‌کنند. 
اخیرا آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود حمله به غیرنظامیان و کشتار آنها از سوی اسرائیل اقدامی موجه است! مواضع سیاسی رهبران کشورهای غربی با واکنش شدید جوامع آنها رو‌به‌رو شد و در واکنش به سکوت سیاستمداران غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ده‌ها تظاهرات در این کشورها برپا شد، تظاهراتی که تاکنون در جلوگیری از اقدامات حمایتی این کشورها از رژیم صهیونیستی ناتوان بوده.

Page Generated in 0/0057 sec