printlogo


کد خبر: 294392تاریخ: 1403/8/5 00:00
با حضور سرمربی جدید فصل برای استقلال تازه شروع شد!
به امید هوای تازه‌تر

سرمربی جدید و آفریقایی استقلال برای نخستین بار بازیکنان این تیم را تمرین داد.
نخستین جلسه تمرینی استقلال زیر نظر پیتسو موسیمانه عصر پنجشنبه در کمپ اختصاصی این باشگاه برگزار شد و کادر فنی جدید آبی‌ها رسما کارش را در این تیم آغاز کرد تا آماده ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا شوند.
استقلال که امروز در هفته نهم لیگ برتر میهمان خیبر خرم‌آباد است، یک جلسه تمرین با کیفیت و تاکتیکی زیر نظر پیتسو موسیمانه انجام داد و این سرمربی عملکرد شاگردانش را هم زیر نظر گرفت و شرایط‌شان را بررسی کرد.
آبی‌پوشان پایتخت در این جلسه تمرینی، مهرداد محمدی را به دلیل شکستگی درشت نی ساق پا و انجام عمل جراحی در اختیار نداشتند و روزبه چشمی و ایمان سلیمی، ۲ مهره خط دفاعی آبی‌ها نیز به علت آسیب‌دیدگی به طور انفرادی تمرین ‌کردند.
قبل از شروع تمرین استقلال، موسیمانه برای لحظاتی در جمع بازیکنان به صحبت پرداخت و نکات فنی لازم و شکل تمرین را به آنها توضیح داد و شرح وظایف هر کدام را تشریح کرد.
برخلاف گذشته که بازیکنان استقلال نرم‌دوی بیشتری برای آغاز تمرینات تاکتیکی داشتند، پنجشنبه بازیکنان یک‌بار دور زمین چمن همراه با کابلو رانگوالا، مربی بدنساز جدیدشان نرم‌دوی کردند.
پس از آن، به دلیل سرمای هوا بازیکنان به انجام حرکات کششی زیر نظر رانگوالا پرداختند و بلافاصله ادامه گرم کردن را با توپ و کارهای ترکیبی دنبال کردند تا یک تغییر دیگر از شکل تمرینات زیر نظر موسیمانه مشخص شود.
در آیتم بعدی، بازیکنان استقلال به ۲ گروه تقسیم شدند و کارهای تاکتیکی را در ۲ گروه مجزا دنبال کردند که در این مرحله، ماهیر داویدز، دستیار اول سرمربی استقلال توضیحات لازم را به آنها یادآور شد و البته پیتسو موسیمانه تمام امور را زیر نظر داشت و به طور جدی کار را دست گرفته بود.
موسیمانه در تمرین تحرک زیادی داشت و تمام کارهای تاکتیکی را زیر نظر گرفته بود و کمک‌های این سرمربی نیز او را همراهی می‌کردند.
سرمربی آفریقایی استقلال و دستیارانی که همراه با خود آورده، در این جلسه تمرینی ارتباط نزدیکی با بازیکنان داشتند و البته موسیمانه با دقت عملکرد شاگردانش را زیر نظر داشت و اشکالات تاکتیکی آنها را گوشزد می‌کرد.
پیتسو موسیمانه همراه با خود ماهیر داویدز و کابلو رانگوالا را به ‌عنوان کمک اول و مربی بدنساز در کنارش داشت اما یک آنالیزور جدید هم در این جلسه تمرینی حاضر بود.
سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی موقت استقلال در هفته‌های اخیر در تمرین غایب بود تا احتمالا مشخص شود از کادر فنی آبی‌ها جدا شده ولی مربیان قبلی همچنان در کمپ زنده‌یاد حجازی حضور یافتند.
بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بانان استقلال  گلرهای خود را تمرین داد و محمد نوازی، علی شیخ‌الاسلامی (آنالیزور) و سالار امینی (بدنساز) هم در این تمرین حضور پیدا کردند، هرچند مشخص نیست به کارشان در کنار موسیمانه ادامه می‌دهند یا خیر.
فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال هم در محل تمرین آبی‌پوشان حاضر بود و پس از پایان تمرین، دقایقی با موسیمانه به گفت‌وگو پرداخت.
در شرایطی که صبح جمعه مراسم معارفه موسیمانه توسط باشگاه استقلال برگزار شد اما فصل برای آبی‌ها از پنجشنبه شروع شده و جانشین جواد نکونام، رسما کارش را در این تیم آغاز کرد تا بتواند شرایط آبی‌ها را در رقابت‌های داخلی و آسیایی بهبود بخشد.
***
کارت موسیمانه در گرو توافق با نکونام
استقلال در حالی امروز به مصاف خیبر خرم‌آباد می‌رود که باید دید مدیران این باشگاه می‌توانند قرارداد پیتسو موسیمانه را ثبت کنند یا نه.
ظاهرا جواد نکونام خواهان دریافت بخش قابل‌توجهی از قراردادش است و می‌گوید با استعفایش بعد از داربی موافقت نشده، پس باید با او برای فسخ قرارداد توافق شود.
اگر مسؤولان استقلال بتوانند در محاکم قضایی فدراسیون فوتبال ثابت کنند نکونام استعفا کرده است، پولی به این مربی نخواهد رسید، در غیر این صورت باید با او به توافق مالی برسند.
این دردسر تازه آبی‌های تهران است و باید دید مدیران استقلال می‌توانند دست‌کم به صورت موقت کارت موسیمانه را تا ظهر امروز شنبه بگیرند یا نه ولی مسلم اینکه مانع اصلی در این میان استعفا نکردن جواد نکونام است.
***
زنگ هشدار موسیمانه: باید میانگین سنی را کم کنیم
استقلال امسال با افزایش میانگین سنی خود نسبت به سال‌های گذشته وارد رقابت‌ها شده و تعداد بازیکنان جوان در ترکیب اصلی این تیم کاهش یافته است. شاید این یکی از دلایل نتایج ضعیف و ناکامی‌های اخیر استقلال باشد، چرا که انرژی و شادابی جوانان کمتر در بازی‌ها دیده می‌شود. در همین راستا، پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید استقلال، در مراسم معارفه خود به این موضوع اشاره کرد و از برنامه‌هایش برای بهبود این وضعیت صحبت کرد.
موسیمانه در مراسم معارفه‌اش اظهار داشت: «می‌دانم که میانگین سنی تیم کمی بالاست و استقلال نیاز دارد تیم را به ‌سوی جوان‌تر شدن با استفاده از بازیکنان ایرانی و انرژی بیشتر سوق دهد اما در عین حال، نباید از تجربه بازیکنان کارآزموده غافل شد، چرا که ترکیبی از جوانی و تجربه می‌تواند به پیشبرد موفقیت تیم کمک کند». او در ادامه افزود که هدفش ایجاد تعادلی مناسب میان تجربه و جوانی است و بر همین اساس توصیه‌ها و راهکارهای لازم را ارائه خواهد داد.
صحبت‌های موسیمانه می‌تواند زنگ خطری برای ستاره‌های پا به سن گذاشته استقلال باشد که شاید در بازی‌های آینده کمتر در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند. اشاره او به ضرورت جوان‌سازی تیم و ایجاد تعادل میان جوانی و تجربه، روزنه امیدی برای بازیکنان جوان محسوب می‌شود که با انگیزه بیشتر و انرژی تازه، بتوانند نقش پررنگ‌تری در ترکیب استقلال پیدا کنند. این اظهارات نشان می‌دهد موسیمانه برای رسیدن به نتایج بهتر، از تغییراتی در ترکیب تیم استقبال می‌کند و ممکن است فرصت‌های بیشتری در اختیار جوانان قرار دهد.
موسیمانه در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که برای اجرای این برنامه‌ها به همراهی و مشورت دستیاران ایرانی خود نیاز دارد. او گفت: «این کار امکان‌پذیر نیست مگر با کمک دستیاران ایرانی من. شناخت فوتبال ایران نیازمند همراهی و مشورت است و من از دستیاران ایرانی‌ام و مفاخر باشگاه بهره خواهم برد تا به درک بهتری از شرایط و سبک بازی این کشور دست یابم». این موضوع نشان می‌دهد موسیمانه بر همکاری با متخصصان ایرانی و بهره‌مندی از دانش آنها در جهت بهبود تیم تاکید دارد.
موسیمانه همچنین بیان کرد که اگرچه زمان کوتاهی از حضورش در ایران می‌گذرد و هنوز آشنایی کاملی با فوتبال ایران ندارد اما باور دارد که افراد شایسته‌ای در کنار او حضور دارند که با هدفی مشترک برای سربلندی برند استقلال تلاش می‌کنند. او همچنین گفت تجربه کار با تیم‌های بزرگ مشابه استقلال به او اعتماد به نفس لازم برای این مسیر را داده است و اطمینان دارد که با همفکری و کمک همه عوامل، می‌توانند استقلال را به موفقیت‌های جدیدی برسانند.

 


Page Generated in 0/0059 sec