printlogo


کد خبر: 294399تاریخ: 1403/8/5 00:00
اخبار

آغاز ساخت پل جدید بزرگراه بعثت
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران از آغاز پروژه ساخت پل جدید بزرگراه بعثت خبر داد.
مهدی صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام ساخت پل جدید بعثت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران با تأکید بر اینکه پایش رفتار لرزه‌ای پل بعثت نشان‌ از عدم استحکام سازه در زمان وقوع زمین‌‌لرزه‌های شدید داد و مقاوم‌سازی این پل هم توجیه فنی و اقتصادی نداشت، گفت: این پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر دارد که تنها ۲ خط عبوری را پوشش می‌دهد و از آنجا که طراحی و ساخت این پل طی زمان کوتاهی انجام شده بود، از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسی‌های دوره‌ای پل بعثت آغاز شد. وی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد عرض کم و شیب تند پل و همچنین گاباری و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که دقیقا از زیر پل تردد می‌کنند، موجب شده پل کارایی لازم را نداشته باشد. صداقتی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پل حدود ۲ کیلومتری در مقطع بزرگراه بعثت خواهیم ساخت که از روی 4 معبر خیابان بخارایی، خیابان پرستویی، پل راه‌آهن و خیابان شهید رجایی عبور می‌کند، گفت: با احداث این پل، مشکل پل راه‌آهن نیز که شیب نامناسب دارد، حل می‌شود.
***
رئیس هلال‌احمر ایران در نروژ:
صلیب سرخ از اصول بشردوستانه در برابر جنایات اسرائیل دفاع کند
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت متحد شدن جمعیت‌های ملی و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه و دفاع از اصول حقوق بشردوستانه تاکید کرد.
پیرحسین کولیوند در دیدار با رئیس صلیب سرخ نروژ در سومین روز از بیست‌وچهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: صلیب سرخ و هلال‌احمر باید بر اساس اصول بی‌طرفی و بی‌غرضی خدمات بشردوستانه در کشورهای مختلف خدمات ارائه دهند. وی ادامه داد: اما متاسفانه بی‌طرفی و بی‌غرضی، عملا رعایت نمی‌شود و در دنیای واقعی، زور و قدرت، این اصول را منتفی می‌کند. نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر ایجاد شده تا به نیازمندان، جنگ‌زده‌ها و آوارگان کمک کند و هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ نروژ هر ۲ عضو آن هستند. کولیوند با طرح این سوال که آیا واقعا این کار در حال انجام است؟ اضافه کرد: برای کمک به غزه تلاش زیادی کردیم، حتی در صدد بودیم از کانال صلیب سرخ به آنها کمک کنیم ولی موفق نشدیم. حتی موافقت کردیم کمک‌های مردم ایران و هلال‌احمر را به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ تحویل بدهیم تا آنها این کمک‌ها را به غزه ارسال کنند ولی فدراسیون هم نتوانست این کار را عملیاتی کند. وی گفت: هم اکنون اگر به بندر العریش مصر مراجعه کنید با حجم انبوهی از کمک‌های نابود شده مردمی مواجه می‌شوید که سرمایه‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ برای کمک به مردم نیازمند محسوب می‌شدند؛ این رفتار و عملکرد را هیچ نوع رفتار انسانی و بشردوستانه‌ای نمی‌پذیرد.
***
کاهش شیوع هپاتیت B در کشور در نتیجه واکسیناسیون
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش شیوع هپاتیت B با انجام واکسیناسیون در کشور گفت: پیش‌تر شیوع این بیماری بیش از 2.5 درصد بود اما با انجام واکسیناسیون از سال‌ها پیش که همه افراد زیر ۳۷ سال علیه این بیماری واکسینه شده‌اند، شیوع هپاتیت B در تمام جمعیت کشور، نزدیک به یک درصد است.
قباد مرادی با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی پیشگیری از هپاتیت عنوان کرد: هفته ملی اطلاع‌رسانی هپاتیت از اول تا هفتم آبان‌‌ماه هر سال، با هدف پیشگیری از این بیماری به وسیله ارتقای دانش و ‏آگاهی مردم و تقویت برنامه‌های پیشگیرانه، غربال‌گری و کنترل هپاتیت‌های ویروسی برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: هپاتیت‌های ویروسی یکی از عمده‌ترین مشکلات سلامت عمومی در جهان امروز محسوب می‌شوند. هر سال میلیون‌ها نفر به این بیماری مبتلا شده و جمعی از آنها نیز به انواع حاد یا عوارض ناشی از بیماری و حتی مرگ مبتلا می‌شوند. این بیماری به دلیل هزینه‌هایی که ایجاد می‌کند، بار سنگینی بر دوش نظام‌های سلامت تحمیل می‌کند، با افزایش دانش و آگاهی درباره روش‌های انتقال، پیشگیری و اهمیت واکسیناسیون، می‌توان نقش موثری در کنترل و کاهش موارد ابتلا داشت. مرادی با بیان اینکه مهم‌ترین مداخله کنترل هپاتیت B واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: این مداخله تاکنون بخوبی جواب داده است. اکنون ایران می‌تواند در فهرست کشورهایی که انتقال مادر به کودک HBV را حذف کرده‌اند، قرار گیرد.
***
هشدار سازمان نظام روانشناسی درباره فعالیت روانشناس‌‎نماها
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه همه روانشناسانی که پروانه و مجوز دارند در سایت سازمان ثبت شده‌اند، گفت: روانشناس‌نماها از مردم به دلیل پایین بودن سطح سواد روانی آنها سوءاستفاده می‌کنند.
علی فتحی‌آشتیانی یادآور شد: مراکزی در سطح کشور وجود دارند که از سازمان پروانه دریافت کرده‌اند که می‌توانند مورد اطمینان مردم باشند، بنابراین مردم نباید تحت القائات و تبلیغات روانشناس‌نماها قرار بگیرند و از همین رو لازم است در حوزه سلامت روانی اطلاعات خود را ارتقا دهند.

Page Generated in 0/0058 sec