printlogo


کد خبر: 294402تاریخ: 1403/8/5 00:00
شهردار تهران با اشاره به قرارداد همکاری با شرکت‌های چینی:
بیش از ۷۹۱ واگن در 3 سال آتی به مترو اضافه می‌شود

گروه اجتماعی: شهردار تهران با اشاره به نوسازی ناوگان قطار شهری پایتخت اظهار داشت: سال گذشته قراردادی با شرکت‌های چینی منعقد کردیم که مطابق آن بیش از ۷۹۱ دستگاه واگن از بهمن امسال و در بازه زمانی ۳ ساله وارد کشور می‌شود.
علیرضا زاکانی در جریان بیست‌ودومین پویش قرار خدمت در جمع نخبگان و معتمدان منطقه ۲۱ با اشاره به چالش‌ها و ظرفیت‌های شهر تهران گفت: ۲۳۸ سال از پایتختی تهران می‌گذرد، در این مدت تهران الگوی توسعه مشخصی نداشته است. به همین دلیل امروز پایتخت از مشکلات و چالش‌های متفاوتی رنج می‌برد. 
وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در توسعه مترو نیز گفت: ۲۵ سال از افتتاح مترو در تهران می‌گذرد. در این بازه زمانی متروی تهران کمی بیش از ۱۱۰۰ واگن داشته است. ما سال گذشته قراردادی با شرکت‌های چینی منعقد کردیم که مطابق آن بیش از ۷۹۱ دستگاه واگن از بهمن امسال و در بازه زمانی ۳ ساله وارد کشور می‌شود.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در منطقه ۲۱ تهران پرداخت و افزود: در آینده خط یک بی‌آرتی از تهرانپارس تا میدان آزادی تبدیل به خط تراموا خواهد شد. بخش دوم این تراموا نیز از میدان آزادی تا تهرانسر توسعه پیدا می‌کند. همچنین با افتتاح خطوط ۱۱ و ۹، متروی تهران به جنوب ‌غرب می‌رسد. وی ادامه داد: در حوزه توسعه بزرگراه و آزادراه نیز، آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران در حال احداث است علاوه بر این، یال جنوب غربی بزرگراه یادگار امام(ره) هم تا میدان فتح توسعه می‌یابد.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصلاح ۹۸ تقاطع شهری یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران است که تاکنون بیش از ۳۰ مورد آن به نتیجه رسیده است. این اصلاح تقاطع علاوه بر کاهش مسیر مردم از حدود ۷۸۰ کیلومتر به ۵۳ کیلومتر باعث صرفه‌جویی روزانه بالغ بر یک میلیون لیتر بنزین در تهران نیز خواهد شد.
 وی ادامه داد: در مدیریت شهری ششم تهران تا زمستان سال گذشته بالغ بر ۵۰۰۰ هکتار به فضای سبز پایتخت اضافه شده است که از این رقم بیش از ۴۰۰۰ هکتار آن در فضای پیرامون تهران است. علاوه بر این حدود ۱۰۰۰ هکتار از این فضای سبز نیز شامل درختان مثمر است. شهردار تهران در پایان تأکید کرد: در حل مشکلات کشور بن‌بستی وجود ندارد اما نوع راه‌حل هر مشکل با دیگری متفاوت است و انجام آن نیازمند یک اراده جمعی است.

Page Generated in 0/0055 sec