printlogo


کد خبر: 294409تاریخ: 1403/8/5 00:00
اخبار

خطیب موقت جمعه تهران:
اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات «وعده صادق ۳» آنها را خواهد کوبید
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به برخی ادعاهای مسؤولان رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه کشورمان گفت: اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات «وعده صادق ۳» آنها را خواهد کوبید. آیت‌الله احمد خاتمی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به ادعاهای امارات درباره جزایر سه‌گانه اظهار داشت: سالی نیست که موضوع جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند اما فرق این‌بار همراهی ۳ کشور اروپایی است. آنها بدانند «جزایر سه‌گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود». آیت‌الله خاتمی با اشاره به شهادت یحیی سنوار هم گفت: یحیی سنوار 22 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر هم توسط شقی‌ترین آدم‌ها یعنی رژیم جلاد صهیونیستی به شهادت رسید. این شهادت جای تبریک و تسلیت به بازماندگان دارد اما تبریکش بیشتر است که انسان به دست آدم‌های پستی مثل رژیم صهیونیستی شهید شود.
وی به شهادت سیدهاشم صفی‌الدین هم اشاره و اظهار کرد: شهید هاشم صفی‌الدین بعد از سیدحسن نصرالله به شهادت رسید اما بمباران به حدی بود که نمی‌گذاشتند بروند و جنازه‌ها را بیاورند؛ شهید سیدهاشم صفی‌الدین به تعبیر مقام معظم رهبری سید مجاهد رشید و فداکار، ستاره درخشان دیگری در آسمان جهاد در راه قدس بود که راه قدس شریف را مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های حزب‌الله و یار همیشگی سیدحسن نصرالله بود. 
***
سرلشکر باقری:
جنایات رژیم صهیونیستی کمکی به بقای آن نخواهد کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تردیدی نیست اقدامات قرون وسطایی سگ هار آمریکا در منطقه، هیچ کمکی به ادامه حیات ننگین اشغالگران صهیونیست در سرزمین مقدس فلسطین نخواهد کرد و مسیر مرگ خفت‌بار رژیم صهیونی پرشتاب‌تر از گذشته طی خواهد شد.
سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت اعلام رسمی خبر شهادت حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین «سیدهاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، پیام تسلیتی صادر کرد.
وی در این پیام آورده است: شهادت پرافتخار مجاهد بزرگ حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین «سیدهاشم صفی‌الدین» رئیس شجاع شورای اجرایی حزب‌الله و از یاران صدیق و نامدار سید مقاومت، شهید «سیدحسن نصرالله» در عملیات تروریستی رژیم خون‌آشام صهیونیستی سند دیگری از شکست ارتش جنایتکار صهیونی در میدان رویارویی با مجاهدان آزادی قدس شریف است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این واقعه دلیلی آشکار بر زنده بودن مقاومت ضد صهیونیستی و استحکام و اقتدار روزافزون رزمندگان مومن و شجاع در دفاع از آرمان قدس شریف و لبنان سرافراز برابر اشغالگران گرگ‌صفت و حامیان تبهکار و جنایت‌پیشه آنان از جمله آمریکای خبیث و تروریست‌پرور است.
***
فرمانده نیروی هوایی ارتش:
ایران بسیاری از تسلیحات خود را رونمایی نکرده ‌است
امیر سرتیپ واحدی در حاشیه رزمایش «سپر سِند ۲۰۲۴» پاکستان، گفت: ایران و پاکستان همکاری‌های هوایی نوین خود را افزایش خواهند داد.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در رزمایش چندملیتی نیروی هوایی پاکستان موسوم به «سپر سِند ۲۰۲۴» به این کشور سفر کرده، گفت: سفر به پاکستان با هدف حضور و بازدید از رزمایش هوایی چندملیتی سالانه، به دعوت فرمانده نیروی هوایی این کشور انجام شد.
امیر سرتیپ واحدی در ادامه افزود: در دیدار مقامات نظامی پاکستان برای افزایش همکاری‌های فیمابین در زمینه فناوری نوین هوایی از جمله در بخش هواپیماهای بدون سرنشین و سایبر توافق شد؛ ایران و پاکستان همکاری‌های هوایی نوین خود را افزایش خواهند داد. وی اظهار کرد: فرماندهان نیروی هوایی کشورهای شرکت‌کننده، حضور جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی در این رزمایش را نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالا و آمادگی کامل نیروهای مسلح ایران برای مقابله با تهدیدات عنوان کردند.
امیر واحدی در ادامه تصریح کرد: همدلی بین نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی و بسیج، بازدارندگی اصلی در مقابل تهدیدات است اما دشمنان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به بلوغ بالایی رسیده و هنوز بسیاری از توانمندی‌ها و تسلیحات خود را رونمایی نکرده‌ است.
***
وزیر دفاع:
ترور فرماندهان محور مقاومت تنور مبارزه با ظلم را گرم‌تر می‌کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را تسلیت گفت و نوشت: ترور فرماندهان محور مقاومت، تنور مبارزه با ظلم را گرم‌تر می‌کند.
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در پیامی شهادت«سیدهاشم صفی‌الدین» را تسلیت گفت و نوشت: شهادت مجاهد بزرگ و شهید سعید، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، جناب علامه سیدهاشم صفی‌الدین رضوان‌الله تعالی علیه که با همراهی جمعی از بهترین برادران مجاهدش در حمله وحشیانه صهیونیست‌های جنایتکار به لقا‌الله پیوست، داغی دیگر بر دل‌های متالم مومنان و آزادی‌خواهان عالم افزود و تایید دیگری شد بر سند جنایات بی‌شمار این رژیم نامشروع.
وی در این پیام آورده است: سید هاشم صفی‌الدین سال‌های متمادی از عمر شریف خود را در کنار برادر والامقام شهیدش، جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به مبارزه با استکبار صهیونیستی پرداخت و در نهایت نیز قهرمانانه به سید شهیدان مقاومت پیوست.
وزیر دفاع تاکید کرده است: دشمن صهیونیستی بداند که با ترور فرماندهان و نخبگان محور مقاومت نه‌تنها روح مقاومت از بین نخواهد رفت بلکه خون پاک و مطهر این شهیدان تنور مبارزه با ظلم و ستم را گرم‌تر خواهد کرد.

Page Generated in 0/0060 sec