printlogo


کد خبر: 294412تاریخ: 1403/8/5 00:00
سردار سرلشکر سلامی خطاب به رژیم صهیونیستی: به سامانه آمریکایی تاد تکیه نکنید
کنایه‌ لوله‌ای
اگر موتور عملیات زمینی روشن شود می‌توانید از عملیاتی مثل بیت‌المقدس ما در سال 61 بگریزید؟

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پیرامون تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آنچه ایران در برابر این تهدیدها در دست دارد، سخنانی را بیان کرد که می‌توان آن را به نوعی سبک و سنگین کردن داشته‌های دو طرف دانست. سردار سرلشکر حسین سلامی که این سخنان را در کنگره ملّی بزرگداشت 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه می‌گفت، سامانه «تاد» را به «لوله»‌هایی تشبیه کرد که هرگز نمی‌تواند در برابر شلیک‌های چند برابر تاب بیاورد. تاد همان سامانه ضد موشک بالستیک است که اخیرا آمریکا آن را در اختیار اسرائیل قرار داده است، سامانه‌ای که مشخص شد چندان هم جدید نیست و قبلا نیز نمونه‌هایی از آن در اختیار اسرائیل و چند کشور منطقه قرار داشته است.
به گزارش «وطن امروز»، تحولات منطقه و لفاظی‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با شیب تندی به سمت و سویی می‌رود که هر آن باید منتظر رویداد جدیدی باشیم. رژیم صهیونیستی که با تحویل گرفتن سامانه ضد موشک بالستیک تاد به ضعف پدافند هوایی چند لایه‌اش اعتراف کرد، گویی قصد دارد به پشت‌گرمی تسلیحاتی که از آمریکا دریافت می‌کند، ماجراجویی جدیدی را آغاز کند تا شاید بتواند خود را از منجلابی که گرفتار شده، رهایی بخشد. در شرایطی که هر روز شاهد جنگ‌افروزی‌های جدید از سوی رژیم صهیونیستی هستیم، کارشناسان معتقدند اسرائیل تاکتیکی را انتخاب کرده که از آن با عنوان «مرد دیوانه» یاد می‌شود. این رژیم قصد دارد با فرو رفتن در قالب چنین نقشی، دشمنانش را بترساند و از خود چهره‌ای آشتی‌ناپذیر به نمایش بگذارد. اما اینجا و در ایران، کسی با تهدیدهای بی‌بی و دار و دسته‌اش هراسی به دل راه نمی‌دهد.
* هایپرسونیک‌های بی‌رقیب
نیروهــــای مسلح کشــــورمان که در 2‌عملیات «وعده صادق»، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و حامیانش را به چالش کشیدند، اکنون ابایی ندارند که عملیات «وعده صادق 3» را به اجرا بگذارند. در همین رابطه سرلشکر سلامی گفت: «در «وعده صادق 2»، پیکان‌ها از کار افتادند، تادها هم از کار می‌افتند، به این لوله‌های تاد اعتماد نکنید؛ محدود هستند، به این قدرت محدود تکیه کرده‌اید؛ بالاخره تمام می‌شود. هر چه بخواهید شلیک کنید دشمنان‌تان چند برابر شلیک می‌کنند و شما نمی‌توانید در این داستان پیروز شوید و ما شما را شکست خواهیم داد».
ضعف پدافند هوایی اسرائیل که سعی شده با سامانه تاد اندکی آن را تقویت کنند، موضوعی نیست که صرفا از سوی فرماندهان نظامی کشورمان بیان شود. الکس کرینر از تحلیلگران مسائل سیاسی به‌تازگی در یک گفت‌وگوی تصویری اسرائیل را به حیوان وحشی گیر افتاده در یک گوشه تشبیه کرده که برای نجات خود دست به هر کاری می‌زند. 
کرینر با اشاره به سفر تونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل و همین‌طور تحویل سامانه تاد به این رژیم می‌گوید: دولت بایدن سامانه تاد را به اسرائیل گسیل کرد که نمی‌فهمم این سامانه چه کاری از دستش برمی‌آید. این سامانه شاید بتواند 48 پرتابه را رهگیری کند، خب بعدش چه؟!
سوالی که این کارشناس غرب مطرح می‌کند، اشاره به همان موضوعی دارد که سرلشکر سلامی نیز در سخنانش به آن پرداخته بود. فرمانده کل سپاه گفته بود: «هر چه شلیک کنید، چند برابر شما شلیک می‌کنیم». به نظر می‌رسد سامانه تاد مانند دیگر سامانه‌های پدافندی اسرائیل نظیر پیکان و فلاخن داوود، در برابر شلیک‌های انبوه ناتوان است. همچنین به اذعان تمام کارشناسان مسائل نظامی، هیچ سامانه پدافندی‌ای وجود ندارد که بتواند در برابر موشک‌های هایپرسونیک موفق عمل کند. 
سایت دیفنس نیوز هم سال گذشته در گزارشی عنوان کرد وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور گزارش داده است توسعه موشک‌های هایپرسونیک توسط چین یک تهدید‌ جدی است و خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای توسعه سامانه پدافندی ضد موشک‌های بالستیک شده بود. بر اساس برآورد پنتاگون، آنها قادر نخواهند بود تا سال 2034 به سامانه پدافندی برای مقابله با موشک‌های هایپرسونیک دست یابند. لذا به اعتراف خود آمریکایی‌ها حداقل تا 10 سال دیگر هیچ سامانه پدافندی برای مقابله با موشک هایپرسونیک ایرانی نظیر فتاح 1 و 2 وجود ندارد و مشخص نیست قرار است تاد چه معجزه‌ای برای اسرائیل به ارمغان بیاورد.
* دریا، نقطه ضعف اسرائیل
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی نقاط ضعف بسیاری دارد که در مواجهه با ایران به‌شدت آسیب‌پذیر است. سرلشکر سلامی در سخنانش در کنگره ملّی بزرگداشت 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه که پنجشنبه سوم آبان انجام شد، گفت: «98 درصد اقتصاد رژیم صهیونیستی به دریا متکی است. باید بیشتر بیندیشند، زیرا تصمیمات غیرعاقلانه می‌تواند سقوط رژیم را به طرزی عجیب رقم بزند». اندکی بعد از عملیات توفان الاقصی و هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، مجاهدان یمنی سعی کردند بندر ایلات را به تعطیلی بکشانند. ماحصل تلاش‌های چند ماه گذشته انصارالله یمن با همکاری ارتش این کشور در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، وارد آمدن ضربات سخت به بندر ایلات بود. 
طبق گزارش وبسایت World Cargo News، ۸۵ درصد فعالیت بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی به دلیل حملات و محاصره دریایی رژیم اسرائیل از سوی یمنی‌ها به طور کامل متوقف شده است. این وضعیت بحرانی بویژه در شرایطی رخ داده که بندر ایلات ماه‌هاست هیچ فعالیت و درآمدی نداشته است. چنانکه «گدعون گالبر» مدیر بندر ایلات ضمن درخواست کمک مالی از دولت اسرائیل اعلام کرده این بندر در آستانه ورشکستگی قرار دارد. 
از سوی دیگر با بالا رفتن سطح تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، مقاومت اسلامی لبنان در میان بانک اهدافی که در سرزمین‌های اشغالی برای خود تعریف کرده، حساب ویژه‌ای روی بندر حیفا باز کرده است. حملات موشکی حزب‌الله لبنان تاکنون خسارات زیادی به دومین بندر مهم اسرائیل یعنی حیفا وارد کرده است، بویژه که حزب‌الله لبنان در یکی از جدیدترین بیانیه‌های خود اعلام کرد قصد دارد حیفا را تبدیل به کریات شمونه کند. 
در شرایطی که رژیم صهیونیستی در شکننده‌ترین حالت ممکن قرار دارد، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیرویی که ۲ عملیات موفق وعده صادق را رقم ‌زده است، به صراحت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند در صورت هر گونه اشتباه در حمله به ایران، شاهراه ارتباطی و اقتصادی‌اش را در دریا از دست خواهد داد. به نظر می‌رسد تهدیدهای سرلشکر سلامی با واقعیت‌های میدانی مطابقت دارد. اما آیا مرد دیوانه قرار است خود را با دستان خود نابود کند؟ و آیا آنطور که سرلشکر سلامی می‌گوید: فتح‌المبین دیگری در راه است؟ 
* موتور عملیات زمینی!
فرمانده کل سپاه در کنگره ملی 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه، همچنین رژیم صهیونیستی را در برابر این پرسش قرار داد: آیا می‌تواند از مقابل عملیات زمینی در مقیاس عملیات فتح‌المبین یا بیت‌المقدس بگریزد؟ سرلشکر سلامی در این باره گفت: این رژیم باید بداند در میان نسل‌های آینده، جوانان اسلام سرانجام در یورش همگانی آن را از صحنه روزگار محو خواهند کرد. این رژیم تصور می‌کند هر چه می‌کشد اتفاقی نمی‌افتد اما اگر به اطراف خود نگاه کند می‌بیند بر لبه پرتگاه قرار دارد؛ رژیمی در سرزمینی کوچک که در جوار آن همه مردمانی که زندگی می‌کنند با او دشمن هستند و آرزوی نابودی او را دارند. 
این رژیم به‌تدریج دستان دشمنان خود را باز می‌کند که شراره‌های آتش را به روی او بریزند؛ سرزمین کوچکی که اگر متلاشی شود جمعیت او جایی برای اسکان ندارند، به هیچ نقطه‌ای متکی نیست؛ یک طرف او به دریا و طرف دیگرش کشورهای مسلمانند.
سرلشکر سلامی افزود: به رژیم صهیونیستی این آدرس را می‌دهیم؛ به عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس نگاه بیندازد ببیند آیا می‌تواند در مقابل یک فتح‌المبین دیگر بایستد یا اگر موتور عملیات زمینی روشن شود می‌تواند از مقیاس بیت‌المقدس ما در سال 61 بگریزد؟
وی همچنین بیان کرد: رژیمی که با یک عملیات می‌شکند نباید مغرور موفقیت‌های کاذبی شود که بر اثر کشتن زنان و کودکان بی‌دفاع به دست آورده، این موفقیت نیست؛ ننگ و عامل نفرت و شکست است. جوانان لبنانی و فلسطینی در مقابل این رژیم شرور جوانمردانه ایستاده‌اند و مطمئن باشند جوانان اسلام به آنها خواهند پیوست، زیرا این رژیم شایسته حیات نیست، فرسوده و پوسیده است و به چند پرتابگر ضد موشک دل‌بسته است؛ او قطعا اشتباه می‌کند.

Page Generated in 0/0064 sec