printlogo


کد خبر: 294428تاریخ: 1403/8/6 00:00
دور دنیا

آمریکا و اروپایی‌ها در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران بیانیه‌های جانبدارانه صادر کردند
نمایش وقاحت غرب
کشورهای اروپایی و ایالات متحده علاوه بر عدم محکومیت اقدام جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌های ضعیف و جانبدارانه خواستار خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی شدند! فرانسه از محکومیت ارتش صهیونیستی و اقدام ماجراجویانه آن علیه جمهوری اسلامی ایران خودداری کرده و طرف‌های درگیر را به امتناع از هر اقدام تنش‌آمیزی که می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن تنش در منطقه شود، دعوت کرد. صدراعظم آلمان نیز در اظهار نظری وقیحانه مدعی شد: اسرائیل به ما اطلاع داد تاسیسات نظامی ایران را به صورت دقیق و هدفمند مورد هدف قرار داده است. اسرائیل تلاش کرد این حملات تلفات انسانی حداقلی داشته باشد که فرصتی برای کاهش تنش ایجاد می‌کند. صدراعظم آلمان در ادامه گفت: پیام ما به ایران این است که واکنش تشدید‌کننده باید متوقف شود تا راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز ارائه شود. اظهار نظرهای آلمان در ادامه مواضع سخیف و طرفدارانه از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام شد. ارتش اردن نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد به هیچ هواپیمای نظامی از طرف‌های درگیر در منطقه اجازه عبور از حریم هوایی اردن داده نشده است. این ادعا در حالی مطرح شده است که در مقابل استفاده از حریم هوایی اردن از سوی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ واکنشی از سوی اردنی‌ها انجام نشده است. در حالی که پیش از این در عملیات «وعده صادق‌1» ارتش اردن با پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق شلیک شده بود مقابله کرده و تعدادی از آنها را هدف قرار داده بود. این اقدام اردن در حالی انجام شد که پیش از این به این کشور درباره استفاده از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داده شده بود. جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به مواضع اروپایی‌ها از طریق سفارت کشورمان در بروکسل به مقامات اروپایی هشدار داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل در واکنش به اظهارات اروپایی‌ها گفت کشورهای اروپایی از هر گونه اقدامی‌ که منجر به تضعیف و پیچیده شدن بیشتر مناسبات دیرینه ایران و اروپا می‌شود، اجتناب کنند. اقدام اروپایی‌ها و برخی کشورهای جهان در خودداری از محکومیت رژیم صهیونیستی و بسنده کردن به ابراز نگرانی واکنشی وقیحانه و جانبدارانه به نفع رژیم صهیونیستی بود که در طول ۱۳ ماه گذشته بارها کشورهای منطقه را هدف حملات متجاوزانه خود قرار داده است. در این بین ایالات متحده نیز در ادامه حمایت خود از عامل اصلی تنش در منطقه و تجهیز مالی، نظامی و لجستیکی متحد جانی خود در منطقه از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران حمایت کرد. البته مقامات کاخ سفید و پنتاگون دست داشتن در حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران را رد کردند و خواستار کاهش تنش در منطقه شدند اما درخواست و ادعای آنها با اقدامات رژیم آمریکا در حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات و تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه و لبنان و سایر کشورهای منطقه در تناقض است. 
***
نخستین عملیات ضدصهیونیستی مقاومت حجاز
گروهی موسوم به مقاومت اسلامی بلادالحرمین در عربستان از نخستین عملیات جهادی خود علیه رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه اعلام کرد عصر روز جمعه یک مرکز مهم و حیاتی در فلسطین اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی بلادالحرمین در بیانیه‌ای که صادر کرد؛ آورده است: «ما تایید می‌کنیم مشارکت جهادی ما با جبهه حق برای مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی در این شرایط حساس تاریخی، تایید هویت مقاومت غرورآفرین و شرافتمندانه ما و تایید تعهد مبارزه آن است که آرزوی حقیقت و عدالت دارد... ما اعلام می‌کنیم مقاومت به فعالیت جهادی خود در حمایت از مردم مقاومت‌ در فلسطین و لبنان ادامه خواهد داد و تا زمانی که تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه و لبنان متوقف نشود، دست برنمی‌داریم».
***
جنایت‌های دنباله‌دار علیه بیمارستان عدوان غزه
نظامیان صهیونیست دیروز پس از مدت‌ها محاصره بیمارستان کمال عدوان در نوار غزه به آن حمله‌ور شدند تا جنایت جدیدی را به نام خود ثبت کنند. رئیس بیمارستان‌های میدانی در وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این مورد تصریح کرد: «رایحه مرگ در بیمارستان کمال عدوان پیچیده است. رژیم اشغالگر داروهای بیمارستان کمال عدوان را از بین برد تا ما را از نجات مجروحان باز دارد. از سرنوشت پرسنل پزشکی بازداشت‌شده این بیمارستان اطلاعی نداریم. برای انتقال مجروحان از بیمارستان کمال عدوان، نیازمند مداخله سازمان جهانی بهداشت هستیم».
نظامیان صهیونیست ابتدا درهای ورودی بیمارستان را منفجر و سپس دیوارها و چادرهای آوارگان را در داخل و اطراف آن با بولدوزر و بیل مکانیکی تخریب کردند. آنها سپس تمام کادر درمان و پزشکی بیمارستان را به همراه شماری از بیماران و مجروحان بازداشت کردند. 

Page Generated in 0/0054 sec