printlogo


کد خبر: 294435تاریخ: 1403/8/6 00:00
پول خرج کردن‌های سعودی باعث آبادی باشگاه‌ها و نابودی تیم‌ ملی شد
علت اخراج مانچینی

پنجشنبه هفته گذشته فدراسیون فوتبال عربستان توافق خود را برای قطع همکاری با مانچینی اعلام کرد. سرمربی ایتالیایی در دوران حضورش در تیم‌ ملی عربستان از بازیکنان متعددی استفاده کرد. ۴۴ بازیکن در دوره حضور روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی، در تیم‌ ملی فوتبال عربستان بازی کردند. این بازیکنان در ۱۴ بازی رسمی و ۴ بازی دوستانه تحت هدایت سرمربی ایتالیایی به میدان رفتند. سالم الدوسری، وینگر و کاپیتان تیم، با بیشترین تعداد بازی و دقایق حضور، از جمله بازیکنان اصلی مانچینی بود. مانچینی در ۱۶ مسابقه به او اعتماد کرد و مجموعا ۱۳۳۷ دقیقه او را به میدان فرستاد. پس از او، عبدالرحمن غریب با ۱۵ بازی در رتبه دوم از لحاظ تعداد بازی‌ها قرار دارد و علی البلیهی، مدافع تیم، با ۱۲۰۰ دقیقه حضور در ۱۲ بازی، از نظر تعداد دقایق در رتبه سوم است. تیم‌ ملی عربستان در این دوره ۲۴ گل به ثمر رساند و ۱۸ گل دریافت کرد. صالح الشهری با ۴ گل بهترین گلزن این دوره بود و پس از او فراس البریکان با ۳ گل قرار دارد. ۱۰ بازیکن دیگر بقیه گل‌ها را به ثمر رساندند، که از بین آنها، ۷ نفر هر کدام ۲ گل زدند. تیم عربستان به طور میانگین در هر بازی یک گل دریافت کرده و میانگین گلزنی آن نیز 1.3 گل در هر بازی بوده است. عبدالعزیز البیشی، وینگر تیم، با تنها یک بازی و مجموع ۱۳ دقیقه حضور، کمترین تعداد بازی و دقایق را در دوران حضور مانچینی داشته است. قطع همکاری با مانچینی پس از نتایج ضعیف تیم عربستان در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی آسیا انجام شد. عربستان در گروه سوم این مرحله، از ۴ بازی خود ۵ امتیاز کسب کرد. آنها با اندونزی ۱-۱ و با بحرین صفر - صفر مساوی کردند، تنها پیروزی‌شان را با نتیجه ۲ بر یک برابر چین برانکو به دست آوردند و با نتیجه ۲ بر صفر هم به ژاپن باختند. با این نتایج، عربستان در رتبه سوم گروه قرار گرفت و تنها به دلیل تفاضل گل، بالاتر از بحرین ایستاد. بر اساس قوانین، تیم‌های اول و دوم گروه به طور مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۲۴ صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم برای حضور در مسابقات تکمیلی به پلی‌آف می‌روند.
بی‌تردید هزینه‌های نجومی باعث باکیفیت شدن تیم‌های باشگاهی سعودی شد اما طبیعتا وقتی ستاره بزرگ می‌آوری دیگر فرصت برای بازی ملی‌پوش سعودی نیست تا در باشگاه خودنمایی کند.
باید دید در ادامه و با حفظ این سیاست چه بلایی بر سر تیم‌ ملی فوتبال عربستان می‌آید. مانچینی در روزهای آخر نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت اکثر ملی‌پوشان تاثیرگذار ما در تیم‌های باشگاهی خود نیمکت‌نشین هستند. همین دلیل تضعیف تیم‌ ملی است.

Page Generated in 0/0067 sec