printlogo


کد خبر: 294439تاریخ: 1403/8/6 00:00
اخبار

کمک ۱۰ همتی نیکوکاران به کمیته امداد در نیمه اول سال
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی نقدی و غیر نقدی مراکز نیکوکاری سطح کشور به نیازمندان در نیمه اول امسال خبر داد. حبیب‌الله آسوده گفت: بیش از ۸ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند. وی اظهار کرد: در نیمه اول امسال مراکز نیکوکاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان ارائه دادند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه امروز همه ما یک هدف مشترک داریم و آن کمک به نیازمندان است، افزود: کمک‌های مراکز نیکوکاری در سرفصل‌های درمانی، مسکن، کمک به تأمین جهیزیه و معیشت نیازمندان بوده است. آسوده خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه موجب برآورده شدن نیازهای مردم در محل سکونت می‌شود و این از تشکیل فرآیندهای پیچیده اداری جلوگیری می‌کند.
***
تدوین برنامه مدیریت تغییر اقلیم در دستور کار سازمان محیط زیست
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: نبود قانون جامع در حوزه تغییر اقلیم و به تبع آن تدوین نشدن آیین‌نامه اجرایی جامع در این زمینه یکی از مشکلات نهادی کشور است.
به گزارش مهر، شینا انصاری نوشت: نبود قانون جامع در حوزه تغییر اقلیم و به تبع آن تدوین نشدن آیین‌نامه اجرایی جامع در این زمینه یکی از مشکلات نهادی کشور است. با تدوین این قوانین باید وظایف دستگاه‌های اجرایی و ابزار نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مواجهه با پدیده تغییر اقلیم روشن شود. با درج بند ت ماده ۲۲ قانون برنامه توسعه هفتم، موضوع توسعه اقتصاد سبز، صنعت کم‌کربن و تقویت سازگاری و کاهش آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم، تدوین برنامه مدیریت تغییر اقلیم در دستور کار سازمان قرار دارد.
***
اعزام یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت و نور
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف تشریح و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان پیشرفت و ۵۰۰ هزار نفر نیز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
مجتبی باستان در نشست خبری به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی درباره برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت توضیح داد: اردوهای راهیان نور در ۴ استان آغاز شده است و افتتاح رسمی نیز در کنار مزار شهید فهمیده آغاز می‌شود. وی ادامه داد: همچنین اردوهای راهیان پیشرفت در ۵ منطقه از جمله کاشان، اصفهان، خراسان جنوبی، خوزستان و تبریز پیش‌بینی شده و این اردوها نیز آغاز شده است. مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: ویژه برنامه ««نسل فهمیده؛ راهیان قدس» با حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز در کنار مزار شهید فهمیده روز سه‌شنبه ۸ آبان برگزار می‌شود. باستان افزود: همچنین برنامه «رفیق شهیدم» برای مدارس در نظر گرفته شده و پوستری برای همه دانش‌آموزان ارسال شده است که آنها این بنر را در روز ۱۳ آبان با خود به راهپیمایی می‌آورند. وی افزود: تجمع نسل سلیمانی در برخی مناطق برگزار می‌شود و دانش‌آموزان فرمانده بسیج دانش‌آموزی مدارس، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته بسیج دانش‌آموزی خواهند بود. مسؤول بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار پرچم ایران، حزب‌الله و فلسطین طراحی شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است‌. باستان یادآور شد: پرچم ۱۵ متری برای ۱۵ شهر طراحی شده که روز ۱۳ آبان توسط دانش‌آموزان حمل می‌شود که یک بخش آن تجدید میثاق نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بخش دیگر شعار وزارت آموزش‌و‌پرورش با عنوان «برای، ایران برای مدرسه» است.
***
استان تهران ۱۳۰۰۰ کلاس درس کم دارد
استاندار تهران گفت: به ازای هر دانش‌آموز باید ۵.۲۸ سانتیمتر فضا در اختیار دانش‌آموز باشد که به طور متوسط در استان تهران ۵.۱۶ سانتیمتر است و ۱۳ هزار کلاس درس کمبود داریم.
محمدصادق معتمدیان گفت: متاسفانه بسیاری از شاخص‌ها در استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است. در جلسه‌ای که برای رأی اعتماد برگزار شد، آقای پزشکیان دستور ویژه‌ای درباره بحث تامین سرانه فضای آموزشی صادر کرد، چراکه به ازای هر دانش‌آموز باید 5.28 سانتیمتر فضا در اختیار دانش‌آموز باشد که به طور متوسط در استان 5.16 سانتیمتر است که برای رسیدن به میانگین کشوری با کمبود 13 هزار کلاس درس مواجه هستیم. وی با بیان اینکه بحث عدالت توسعه متوازن مناطق شمالی و جنوبی در استان تهران را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور، جلسه با وزیر آموزش‌و‌پرورش و مدیران مربوطه درباره نهضت مدرسه‌سازی برگزار شد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های مجموعه خیران، مشارکت مردم، نهادهای حاکمیتی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، وزارت راه و شهرسازی در بحث بازآفرینی شهری، مسکن مهر و نهضت مسکن بهره‌‌مند شویم. استاندار تهران بیان کرد: حدود 3 میلیون جمعیت اتباع بیگانه و بیش از 2 میلیون شناور روزانه از کل کشور به استان تهران تردد می‌کنند و با احتساب اتباع، بالغ بر 18 میلیون نفر جمعیت در تهران داریم که نیاز به مدیریت متمرکز دارد. معتمدیان بیان کرد: 8 دهم درصد کشور متعلق به استان تهران و بیش از حدود 20 درصد از جمعیت کل کشور در استان تهران هستند. علاوه بر این، میانگین جمعیت در هر کیلومتر مربع در سطح کشور 49 نفر است اما در استان تهران 957 نفر است؛ یعنی تقریبا 19 برابر میانگین کشوری، تراکم جمعیتی در استان تهران وجود دارد. استان تهران به عنوان متراکم‌ترین استان کشور و همچنین مهاجرپذیرترین استان در سطح کشور محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec