printlogo


کد خبر: 294449تاریخ: 1403/8/6 00:00
اخبار

سردار جلالی:
الگوهای تهدید با هوش مصنوعی افزایش یافته است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: الگوهای تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است و به همین دلیل شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌ در سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها بسیار مهم است.
سردار غلامرضا جلالی در «نشست تخصصی هم‌افزایی پدافند و امنیت سایبری» با اشاره به ماهیت دوگانه تهدیدات سایبری - فیزیکی در دوره رواج استفاده از هوش مصنوعی، اظهار کرد: در مواجهه با تهدیدات سایبری - فیزیکی که ماهیت سیال و پویا دارد، باید دفاعی هوشمند و روزآمد به کار گرفته شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه فناوری‌ها علاوه‌ بر تسهیل زندگی بشر برای کنترل، اشراف و جمع‌آوری داده کاربرد دارند، تصریح کرد: این امر منجر به تسلیم ناخواسته افراد به اشراف اطلاعاتی می‌شود. با توجه به اینکه این فناوری‌ها از سوی اشخاصی با اراده و برنامه خاص توسعه داده می‌شوند، باید به انگیزه‌های پشت‌پرده آنها توجه کرد. دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور پدافند غیرعامل با اشاره به برنامه سازمان پدافند غیرعامل برای استفاده از هوش مصنوعی با هدف رصد تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌های سایبری گفت: شهر هوشمند، نمونه‌ای از زیرساخت‌های شهری است که می‌تواند هدف مهمی برای حملات سایبری باشد، چرا که ۷۰ تا ۷۵ درصد ۴۵ زیرساخت شهری، قابلیت حمله را دارند. پهپادها و حوزه‌های محلی کوچک، می‌توانند ارتباطات یک منطقه را قطع کنند. حمله به ساختمان‌ها از طریق ابزارهای الکترونیک جدید، ممکن است. سردار جلالی در ادامه با برشمردن انواع تهدیدات امنیت سایبری یادآور شد: اگر حملات سایبری در جهان را بررسی کنیم شاهد حملات ترکیبی هستیم که زنجیره تامین خدمات را هدف قرار می‌دهند، بنابراین تمرکز ما باید بر تضمین تداوم کارکرد زیرساخت‌های حیاتی باشد. وی با اشاره به پیامدمحور بودن حملات سایبری و بزرگنمایی اثرات آن، تاکید کرد: در حملات سایبری- فیزیکی، هدف اصلی، ایجاد پیامدهاست، به همین دلیل زنجیره خاص خدمات مانند حوزه انرژی هدف حملات قرار می‌گیرد تا زندگی مردم را مختل کند. از همین‌ رو بزرگنمایی اثر حملات، می‌تواند منجر به ایجاد جو روانی خاص در جامعه شود.
***
ابلاغ ۳ قانون از سوی رئیس‌جمهور
مسعود پزشکیان قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های بیمه، کار و حمل‌و‌نقل را برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.
به گزارش مهر، رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه» را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ۱۱ مهر ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) ابلاغ کرد. رئیس‌جمهور بر همین اساس «قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار» را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس‌جمهور) ابلاغ کرد. پزشکیان بر اساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل» را نیز که در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس‌جمهور) ابلاغ کرد.
***
فرمانده کل سپاه شهادت دکتر حیدری را تسلیت گفت
سردار سرلشکر حسین سلامی در پیامی شهادت دکتر علی حیدری، در حمله تروریستی پهپادی رژیم سفاک صهیونی در لبنان را تسلیت گفت.
متن پیام فرمانده ‌کل سپاه به این شرح است: شهادت پرافتخار بزرگمرد حوزه سلامت و درمان کشور دکتر «علی حیدری» در حمله جنایتکارانه و تروریستی پهپادی رژیم سفاک صهیونی در لبنان، برگ سیاه دیگری بر کارنامه جنایتگری و وحشت‌آفرینی غاصبان قدس شریف و حامیان آنان افزود. این شهید عالیقدر و مجاهد با حضور میدانی در امدادرسانی به مجروحان، بیماران و نیازمندان منطقه، تصویری شکوهمند و الهام‌بخش از شرافت حرفه‌ای و همت و اراده پزشک ایرانی برای حضور در میدان‌های مسؤولیت و رسالت ورای میهن اسلامی و در اوج مخاطرات و خطرات ناشی از جنایات صهیونیست‌ها ترسیم کرد.
بی‌شک یاد، نام، خاطره و نقش‌آفرینی‌های حماسی داوطلبانه و دلاورانه آن شهید عالیقدر در روزهای پایانی حیات او برای مجاهدان حوزه امداد و درمان کشور و مقاومت منطقه درس‌آموز خواهد بود. با تسلیت فقدان آن پزشک متعهد، دلسوز و خادم، شهادت او را به خانواده مکرم ایشان، جامعه پزشکی کشور و یکایک ایرانیان و هموطنان مقیم در کشور لبنان تبریک می‌گویم و برای آنان ثبات قدم در راه شهیدان ‌طلب می‌کنم».
دکتر علی حیدری پزشک ایرانی مستقر در لبنان و رزمنده سال‌های دفاع ‌مقدس و از «مدافعان حرم» بود که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

Page Generated in 0/0069 sec