printlogo


کد خبر: 294459تاریخ: 1403/8/6 00:00
شهادت 10 نفر از نیروهای مدافع امنیت در عملیات تروریستی جیش‌الظلم
جنایت مزدوران نتانیاهو

گروه اجتماعی: در پی تماس‌های تلفنی مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، ۲ واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌های مورد نظر حاضر شدند که در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکاران تروریست قرار گرفتند و طی این درگیری تروریست‌ها تعدادی از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان را به شهادت رساندند.
به گزارش «وطن امروز»، ظهر روز گذشته در حالی که مردم ایران به سوگ شهیدان ارتشی پدافند هوایی نشسته بودند، ناگهان خبر تلخ دیگری منتشر شد که حکایت از ریخته شدن خون پاک چند نفر دیگر از مدافعان امنیت کشور در شهرستان تفتان داشت. بر اساس اطلاعیه منتشرشده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور، در پی تماس‌های تلفنی مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، ۲ واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌های مورد نظر حاضر شدند که در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکاران تروریست قرار گرفتند و طی این درگیری، تروریست‌ها تعدادی از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان را به شهادت رساندند. در گزارش‌های تکمیلی نام 10 نفر از پرسنل و سربازان وظیفه به عنوان شهدای این حادثه تروریستی منتشر شد. شهید سرباز علیرضا علی‌زاده متولد شیراز، شهید سرباز مهدی پریشانی‌فروشانی متولد خمینی‌شهر، شهید سرباز صالح نوربخش حبیب‌آبادی متولد اصفهان، شهید سرباز پویا صالحی‌یلمه علی‌آبادی متولد مبارکه، شهید کادر ستوان سوم ایمان درویشی، شهید کادر استوار دوم علیرضا آقاجانی امیرهنده متولد لاهیجان، شهید کادر ستوان سوم مهدی خموشی علی‌آبادی دارای 2 فرزند متولد مشهد، شهید کادر سروان نعمت‌الله نوری متولد زابل، شهید کادر استوار یکم هادی زارع باغبیدی  متولد یزد و شهید کادر گروهبان یکم پویا رحمت‌طلب ضیابری متولد رشت، شهدای این عملیات تروریستی بودند. ساعتی پس از انتشار این خبر اسکندر مومنی، وزیر کشور به هیاتی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور دستور داد در اسرع وقت با حضور در منطقه جزئیات این حادثه را بررسی و گزارش کنند.
* دومینوی ترور با بازیگری جیش‌الظلم
همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود گروهک تروریست جیش‌الظلم مسؤولیت عملیات را بر عهده گرفت. این گروهک که طی یک سال گذشته بسیار فعال شده است، در ادامه سریال عملیات‌های تروریستی خود روز گذشته باعث شهادت 10 نیروهای مدافع امنیت شد. کمتر از یک سال پیش یعنی 24 آذرماه 1402 در پی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان‌وبلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند. این عملیات که به نوعی شروع سریالی از عملیات‌های تروریستی جیش‌الظلم در مرزهای شرقی کشورمان به حساب می‌آمد طی یک سال گذشته به شکل‌های متعدد تکرار شده است. در نخستن روزهای سال جاری بر اثر تیراندازی تروریست‌ها یکی از مرزبانان کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 16 فروردین یکی از روزهای سیاه سیستان‌وبلوچستان بود. در این روز تروریست‌های گروه جیش‌الظلم به ۶ نقطه نظامی که شامل مقر دریابانی فراجا، کلانتری ۱۱ و مرکز آگاهی فراجا در چابهار، ستاد فرماندهی سپاه چابهار، سپاه ناحیه راسک و پایگاه محلی سپاه پاسداران در جاده سرباز - راسک است به شکل همزمان حمله کردند که درگیری در این منطقه تا ساعت‌ها ادامه داشت و در نهایت با وجود به هلاکت رسیدن ده‌ها تروریست اما متاسفانه 17 نفر از نیروهای مدافع امنیت شامل 6 پاسدار، 6 بسیجی، 4 نفر از کادر نیروی انتظامی و یک سرباز وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 21 فروردین ۲ خودروی نیروی انتظامی در محور مواصلاتی سوران - مهرستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت که در این عملیات تروریستی 5 مامور پلیس به اسامی سرهنگ شهید محسن کمالی‌دوست، ستوان شهید اسماعیل بزی‌الله‌ری، ستوان شهید کاظم مولایی، استوار شهید بهزاد بارانی و استوار شهید حسین سردشت بیرجندی به شهادت رسیدند. همچنین 2 شهریورماه بر اثر تیراندازی افراد وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل، ستوان‌ دوم «حسینعلی پیری» جانشین پاوا در شهرستان خاش که ملبس به لباس شخصی بود به شهادت رسید. 22 شهریورماه در یکی از پمپ بنزین‌های شهرستان میرجاوه تعدادی افراد ناشناس مسلح به سمت نیرو‌های مرزبانی که در حال بنزین زدن بودند، تیراندازی کردند؛ در این حادثه تروریستی ۳ نفر از نیرو‌های مرزبانی به نام‌های امیر ابراهیم‌زاده، پارسا سوزنی و محمدامین نارویی به شهادت رسیدند و یک نفر از مردم عادی که در محل حضور داشت، زخمی شد، همچنین 6 مهرماه سروان ابوالقاسم پیری، معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران، ناجوانمردانه توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.
***
دستگیری یکی از تروریست‌ها
سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری یکی از اعضای گروهک جیش‌الظلم که در حادثه‌ تروریستی دیروز تفتان دارای نقش کلیدی بوده و در صحنه حضور داشته است خبر داد. سردار منتظرالمهدی در تشریح جزئیات خبر بیان کرد: واحدهای عمل‌کننده مبارزه با تروریسم فراجا در عملیاتی گسترده اقدام به شناسایی عاملان حادثه‌ دیروز ظهر کردند که در جریان آن تا الان یک نفر از تروریست‌ها دستگیر شده است. وی افزود: با تنگ‌تر شدن عرصه بر مزدوران، آنها مجبور شدند خودرو و سایر تجهیزات را رها کنند و از صحنه بگریزند که تلاش برای دستگیری تمام تروریست‌ها در دستورکار قرار دارد. جانشین فرمانده کل انتظامی در موقعیت حضور و درحال پیگیری موضوع هستند.

 


Page Generated in 0/0052 sec