کمک ۳۵۰ میلیارد تومانی به ایتام محسنین
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار و ۷۶۶ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد استان تهران مشارکت دارند. محمد دهرویه در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طرح اکرام با ایجاد بستر حمایت مردم نیکوکار از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد، زمینه ارتقای معیشت، حفظ عزت نفس و کرامت آنان را فراهم کرده است. وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ هزار و ۷۶۶ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد استان تهران مشارکت دارند که بیش از ۶۰۰۰ یتیم و ۲۱ هزار فرزند محسنین در این طرح مورد حمایت مادی و معنوی حامیان هستند. دهرویه با بیان اینکه سرانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین از سوی حامیان با توجه به شرایط آنان متفاوت است و غالبا این کمکها برای فرزندان دارای بیماری خاص، دانشآموز، دانشجو و نخبه علمی و ورزشی بیشتر از سایر فرزندان است که به صورت مستقیم از سوی حامیان به حساب این فرزندان واریز میشود، گفت: حامیان در ۹ ماه سال جاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به فرزندان معنوی خود کمک کردهاند. معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران همچنین به اجرای پویش مهرآموز اشاره کرد و گفت: پویش «مهرآموز» با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و جذب حامیان طرح اکرام در مدارس برگزار میشود. در این طرح، فرهنگیان و دانشآموزان با پیوستن به طرح اکرام، حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را برعهده میگیرند.
***
سامانه ۴۰۳۰ در خدمت پیشگیری از سقط جنین
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از همکاری این بنیاد با وزارت بهداشت و گروههای مردمی در راستای اجرای سیاستهای افزایش جمعیت و برگزاری دوره آموزش تخصصی برای ۳۰۰ مشاور تلفنی جهت پیشگیری از سقط جنین خبر داد. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی ستاد اجرایی فرمان امام، سیدامیرحسین مدنی با اشاره به استفاده از ظرفیت سامانه تلفنى ۴۰۳۰ در این طرح، گفت: فعالیت سامانه ۴۰۳۰ در حوزه جوانی جمعیت با حضور ۱۵ مشاور در بخش پیشگیری از سقط جنین آغاز شده است و پس از برگزاری این دوره آموزشی در مرحله نخست بیش از ۳۰۰ نفر به مشاوران این سامانه اضافه خواهند شد. وی با بیان اینکه افراد نیازمند به مشاوره در موضوع پیشگیری از سقط جنین در سراسر کشور میتوانند از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰، خدمات مشاوره را به طور رایگان در این زمینه دریافت کنند، افزود: با توجه به تجربه موفق سامانه ۴۰۳۰ در ایام کرونا، این سامانه در رویکرد جدید خود با ایجاد شرایطی امن، محرمانه، تخصصی و با حفظ شأن مخاطب، خدمات مشاوره تلفنی را در حوزه پیشگیری از سقط جنین به طور موثرتر ارائه میکند. مدنی خاطرنشان کرد: در آیندهای نزدیک، دیگر موضوعات حمایتی نیز به این سامانه مشاوره تلفنی اضافه خواهد شد به صورتی که اگر افرادی به علت مسائل مالی و مشکلات معیشتی بخواهند اقدام به سقط جنین کنند، از طریق این سامانه به بنیاد برکت معرفی خواهند شد تا به این افراد کمکهای لازم در اسرع وقت انجام شود.