printlogo


کد خبر: 41665تاریخ: 1389/2/28 00:00
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمي بهجت در مسجد اعظم قم برگزار شد

رسا:

مراسم نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله‌العظمي محمدتقی بهجت، مرجع فقید عالیقدر شیعه یکشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مراجع تقلید، علما، مسؤولان استانی، طلاب و روحانیان حوزه علمیه و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار ‌شد. در این مراسم حضرات آیات عظام صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم‌شیرازی، شبیری زنجانی، جوادی آملی و آیت‌الله علوی‌گرگانی حضور داشتند. آیات ابراهیم امینی امام جمعه قم، محمدجواد فاضل‌لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حسینی‌بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هاشمی‌شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری از دیگر شخصیت‌های برجسته حوزوی بودند که در نخستین مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله‌العظمي بهجت حضور داشتند و با قرائت قرآن و فاتحه یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشتند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت حضور یافته بود. در ادامه این مراسم، علامه محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم و عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداخت.

 

 

عزاداری بزرگ فاطمیون در میدان هفت تیر

وطن امروز

: روز گذشته میدان هفت تیر محل برگزاری آیین عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور چندین هزار نفر از عزاداران بود. در حالی که هرساله این مراسم عزاداری در میدان‌های دیگر از جمله میدان ولی عصر برگزار می‌شد اما کثرت جمعیت عزادار باعث شد تا امسال این مراسم در میدان هفت تیر برگزار شود. جمعیت عزادار فاطمه زهرا (س) از ابتدای خیابان کریمخان تا ابتدای اتوبان مدرس حضور داشتند و به عزاداری پرداختند. در این مراسم حاج حسین سازور از مداحان اهل بیت به مداحی و در ادامه آیت‌الله علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد به ایراد سخنرانی پرداختند. آیت‌الله علم‌الهدی در پیوند میان رویدادهای صدر اسلام با شرایط حاضر درجامعه، گفت: «نسبت به مجموعه تحولات در سیره سیاسی اهل بیت (ع) باید نگرش «جریانی» داشته باشیم، نه نگرش حادثه‌ای». وی افزود: آنچه در روز دوم رحلت پیامبر اکرم(ص) در مدینه رخ داد، یک رویداد یا حادثه یا اتفاق ساده نبود، بلکه یک جریان بود؛ برخورد 2 نوع مردم‌سالاری بود؛ مردم‌سالاری دینی در برابر مردم‌سالاری سکولار. امام جمعه مشهد تصریح کرد که آن جریان دقیقا همین جریانی است که امروز مطرح است، یعنی یک جریان ضدارزشی مدعی مردم‌سالاری سکولار در برابر مردم‌سالاری دینی قرار گرفته است. وی با اشاره به مقاومت حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر جریان مردم‌سالاری سکولار درصدر اسلام، خطاب به عزاداران حاضر در مراسم گفت: اگر امروز هم حضرت زهرا(س) تشریف داشتند، جلودار شما مرد و زن حزب‌اللهی و ولایتمدار می‌بودند و با جریان ضدارزشی سکولار مدعی مردم‌سالاری مبارزه می‌کردند. علم‌الهدی با تاکید بر خط قرمز ولایت، تصریح کرد: همانگونه که حضرت زهرا(س) مقابل تفکر ضدولایت ایستاد و مبارزه کرد، امروز ما هم وظیفه داریم در این جهت بایستیم.

 

 

آزادی دومین ایرانی از زندان فرانسه

وطن امروز:

علی وکیلی‌راد آزاد شد. این تبعه ایرانی که 19 سال پیش به اتهام بی اساس شرکت در قتل شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی در ایران، به زندان افتاده بود توسط دادگاهی در پاریس آزاد شد. شاپور بختیار که فرانسه برای حفاظت از جان وی هزینه زیادی پرداخت، در سال 1994 (مرداد1370) در حومه پاریس کشته شد و چندی بعد علی وکیلی‌راد در سوییس به این جرم دستگیر و به فرانسه تحویل داده شد. وکیلی‌راد آن سال در دادگاه فرانسه محکوم به حبس ابد شد که بعد از گذشت 19 سال حکم آزادی وی صادر شد. به نوشته رادیو فرانسه، آزادی علی وکیلی‌راد نوعی گروکشی در دیپلماسی ایران و فرانسه است؛ اما سارکوزی شایعه مبادله کلوتید ریس تبعه فرانسوی بازداشت شده در حوادث اخیر ایران با کاکاوند و وکیلی‌راد را تکذیب کرده بود. در سال 1994 جمهوری اسلامی همچنین هرگونه ارتباط با علی وکیلی‌راد یا قاتلان دیگر شاپور بختیار را رد کرده بود. رادیو فردا وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) چندی پیش در مصاحبه‌ای آزادی وکیلی‌راد را غیرممکن دانسته بود و اعلام داشت: وکیلی‌راد مدت ۱9 سال در زندان بوده و بعید است که دادگستری فرانسه بتواند درباره حکم او تجدید نظر کند و اجازه بدهد که او حتی با دخالت قوه مجریه و رئیس‌جمهور بتواند قبل از گذراندن حداقل ۲۲ سال زندان، از تخفیف مجازات برخوردار باشد و از فرانسه به ایران مسترد شود.

 

 

 

 


Page Generated in 0/0062 sec