printlogo


کد خبر: 41667تاریخ: 1389/2/28 00:00
تقدیر از آیت‌الله‌العظمي نوری‌همدانی به پاس روشنگری در فتنه اخیر

فارس:

دفتر تحکیم وحدت با اهدای لوح تقدیری به پاس روشنگری در فتنه اخیر و دفاع از جایگاه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری از آیت‌الله‌العظمي نوری‌همدانی تقدیر كرد. مهدی امیریان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: ديروز -دوشنبه- آیت‌الله نوری همدانی ساعت 9 صبح در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز با اعضای هیات رئیسه دانشگاه‌های شیراز جلسه داشت. به گفته وی، بعد از پایان جلسه مذکور آیت‌الله نوری‌همدانی برای سخنرانی در جمع دانشجویان شیرازی در مسجد دانشگاه شیراز حاضر شد و دفتر تحکیم وحدت به پاس روشنگری‌های آیت‌الله نوری‌همدانی در فتنه اخیر و دفاع از جایگاه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری به این مرجع تقلید لوح تقدیری اهدا کرد. این فعال دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد که آیت‌الله نوری‌همدانی ديروز و همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد دانشگاه شیراز برای دانشجویان
سخنرانی کرد.

 

 

اخذ خسارات ناشی از صدمات

دولت آمریکا به ایرانیان

فارس:

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی گفت: در صورت تصویب نهایی طرح، خسارات ناشی از هرگونه اقدام دول خارجی در صورتی که شکایتی علیه آنها در دادگستری تهران صورت بگیرد، اخذ خواهد شد که با تصویب طرح مذکور کشورمان هم در این زمینه عمل متقابل خواهد کرد. سیدسلمان ذاکر تصریح کرد: دول غربی بویژه آمریکا قوانینی تصویب کرده‌اند که از دولت‌هایی همانند ایران و سوریه در صورتی که خسارتی به شهروندان آنها برسد خسارت را از دولت ایران می‌گیرند. بر همین اساس تاکنون آمریکا نزدیک به 11 میلیارد و 398 میلیون دلار ایران را محکوم به پرداخت خسارات مالی کرده که این خسارت را با همکاری برخی کشورها مثل ایتالیا از طریق مصادره اموال کشورمان اخذ می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مذکور، کشورمان هم در این زمینه عمل متقابل خواهد کرد چرا که در ایران اسلامی افراد زیادی هستند که بر اثر اقدامات آمریکا خسارات فراوانی دیده‌اند به نحوی که در حال حاضر حدود 80 هزار جانباز خسارت‌دیده از جنگ داریم. عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه مقرر شد که با هماهنگی شورایعالي امنیت ملی، وزارت کشور و کمیسیون قضایی، کمیته‌ای ویژه برای بررسی این طرح تشکیل و پس از تصویب، طرح مذکور به صحن علنی ارسال شود.


Page Generated in 0/0063 sec