printlogo


کد خبر: 41669تاریخ: 1389/2/28 00:00
پیشنهاد بی‌شرمانه!

روزنامه

کیهان در ستون خبر ویژه خود با اشاره به درخواست وکیل رئیس دولت اصلاحات برای جلب مدیر مسؤول روزنامه کیهان نوشت: محمود علیزاده طباطبایی، وکیل زنجیره‌ای افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی ضمن انتشار اکاذیب مدعی شد مدیرمسؤول کیهان از مراجعه برای پاسخگویی به شکایت محمدخاتمی و علیرضا بهشتی خودداری کرده است. به گفته کیهان، وی درباره شکایت از روزنامه کیهان به وکالت از محمد خاتمی و علیرضا بهشتی گفت: متاسفانه این پرونده هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است و از دادستان تهران انتظار داریم که هرچه سریع‌تر درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند چرا که مدیرمسؤول روزنامه کیهان تاکنون به بهانه‌های مختلف از حضور در بازپرسی امتناع کرده است، به همین دلیل در آخرین مراجعه به شعبه بازپرسی نهم درخواست جلب حسین شریعتمداری را کردم. این ادعا در حالی است که مدیرمسؤول کیهان به خاطر شکایات متعدد و اغلب زنجیره‌ای که از یک کانون واحد مدیریت و اقامه می‌شود، ماه‌هاست ضمن مراجعه به شعب حقوقی، پاسخگوی اتهامات و شکایات مطرح شده است که چند مورد از آنها با دفاعیات مستند وی منجر به صدور رأی برائت به اتفاق آرا از جانب هیات منصفه شد.

 

کیهان در ادامه این خبر تصریح کرد: سران فتنه ده‌ها وکیل را اجیر کرده‌اند تا هم خیانت‌ها و جرائم انجام شده از سوی آنان را به اعتبار پیشدستی در شکایت بپوشانند و هم برای کیهان پرونده و سابقه بسازند، آنها می‌دانند که مدیرمسؤول کیهان اسناد غیرقابل انکار و مستحکمی از خیانت فتنه‌گران در اختیار دارد بنابراین با پیش‌بینی تبرئه وی در پی آنند که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های زنجیره‌ای داخلی و خارجی چنین القا کنند که کیهان چون مصونیت- و 9 سند و مدرک قاطع- دارد تبرئه شده است! کیهان همچنین افزود: با وجود آگاهی از پشت صحنه‌ای چنین آلوده و منحط برای برخی شکایت‌های مغرضانه، از دادگاه‌های مذکور به عنوان فرصتی برای روشنگری افکارعمومی استقبال می‌کند و صد البته در این میان از فرصت طلبی وکلای «ویژه» هم بی‌خبر نیست!

تحریم نافرجام

روزنامه

سیاست روز در گزارش روز خود با اشاره به نافرجام ماندن تلاش‌های آمریکا پیش از برگزاری اجلاس گروه 15 از عدم تمایل برزیل و روسیه به تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. به نوشته این روزنامه، آمریکا که در تلاش است تا تحریم‌های ایران را شدت بخشد، بازهم مدعی شد تا زمانی که تحریم‌های جدیدی علیه ایران تحمیل نشود، پاسخ جدی از جانب ایران درباره برنامه هسته‌ای دریافت نخواهد شد. اما در قبال آن داسیلوا و مدودف در دیداری که در مسکو با هم داشتند اعلام کردند که هیچ تمایلی به تحریم‌های جدید علیه ایران ندارند. در این گزارش تصریح شد: خبرگزاری رویترز درباره این دیدار نوشت؛ برزیل و روسیه هر دو موضع تقریبا مشترکی در قبال اعمال تحریم‌ها علیه ایران دارند و هیچ تمایلی نیز به اعمال این سری تحریم‌های جدید ندارند. مسکو و برازیلیا هر دو معتقدند که موضوع ایران باید از طریق گفت‌وگو حل شود. کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: لولا و مدودف در این دیدار همچنین یک توافقنامه همکاری استراتژیک را نیز به امضا رساندند که براساس آن چگونگی توسعه روابط میان 2 کشور کاملا مشخص شده است. سیاست روز همچنین در گزارش خود آورد: رژیم صهیونیستی که بیشتر از آمریکا درصدد فشارهای شدیدتر علیه ایران است و حتی گزینه‌های نظامی را نیز در سر می‌گذراند این بار توسط زیپی لیونی، رهبر حزب «کادیما» و وزیر سابق خارجه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که درباره اعمال تحریم‌های موثر در قبال ایران، تاکنون در جامعه بین‌الملل توافق کامل وجود نداشته است. زیپی لیونی، رهبر حزب مخالف «کادیما» که نامزد نخست‌وزیری انتخابات آتی در اسرائیل نیز هست در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» به این مساله اعتراف کرد که درباره اعمال تحریم‌های موثر در قبال ایران، تاکنون در جامعه بین‌الملل توافق کامل وجود نداشته است. وزیر سابق خارجه اسرائیل افزود: «متاسفانه در گذشته تحریم‌ها در قبال ایران موثر واقع نشدند و این به خاطر آن بود که توافق لازم در این زمینه بین کشورهای جامعه جهانی وجود نداشت».

 

نسخه آمریکا برای سران فتنه

به نوشته

روزنامه جوان، موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارش مفصلی به بررسی جنگ روانی آمریکا در برابر جنگ روانی ایران پرداخته و در عین حال جنگ روانی را مهم‌ترین نقطه قوت و همچنین ضعف ایران بر شمرده است. در متن این گزارش، جوان نوشت: شاید در روزهای ابتدایی حضور باراک اوباما در کاخ سفید برای کارشناسان سیاسی مشخص نبود که رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است از چه رهیافتی برای پیگیری سیاست خارجی و امنیتی دولت خود استفاده کند. اما در ماه‌های اخیر با اهمیت دادن وی و مشاوران و نزدیکانش به مساله تاثیر بر افکار عمومی و اصطلاحا خیابان‌ها در سیاست‌ خارجی، تقریبا همه چیز به صورت واضح و شفاف مشخص شده است. به نوشته جوان از موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن، غیاب یک برنامه ارتباطات استراتژیک پیچیده و قوی که می‌تواند فشاری مضاعف وارد آورد هنوز هم یکی از کمبودهای اصلی در برنامه‌های آمریکا در مقابل ایران محسوب می‌شود. هیچ ضمانتی وجود ندارد که چنین برنامه‌ای - در تبعیت از تمهیدات مختلف دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی - باعث خواهد شد تهران برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم یا دیگر سیاست‌های مساله ‌انگیزش را متوقف سازد. آمریکا در استراتژی‌های مرتبط با بازداشتن تهران از توسعه تسلیحات هسته‌ای، برحذر داشتن رژیم از سرکوب خشونت‌آمیز اپوزیسیون داخلی یا تسهیل فعالیت‌های اپوزیسیون باید از مولفه‌های قوی اطلاعاتی بهره ببرد، در غیراین‌صورت استراتژی مربوط، محکوم به شکست خواهد بود. به همین دلیل آمریکا باید توانایی‌های خود را در حوزه اطلاعاتی ارتقا دهد، حوزه‌ای که تاکنون کمترین ارزش را در تلاش‌های مرتبط با مذاکره با ایران، حمایت از اپوزیسیون و مقابله با قدرت و نفوذ رژیم، به خود اختصاص داده بود.

 


Page Generated in 0/0044 sec