printlogo


کد خبر: 41672تاریخ: 1389/2/28 00:00
واکنش گستاخانه باکو به هشدار آیت‌الله‌العظمي مکارم‌شیرازی

به دنبال اظهارات آیت‌الله‌العظمي ناصر مکارم‌شیرازی‌مبنی بر اینکه اگر تخریب مساجد در جمهوری آذربایجان ادامه پیدا کند حکم مقاومت می‌دهد، باکو نسبت به «تفرقه‌اندازی میان مسلمانان» هشدار داد! چهارشنبه هفته گذشته آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ضمن سخنانی جمهوری آذربایجان را متهم به ویران ساختن مساجد به دلیل تبعیض کرده و گفته بود؛ اگر به تخریب مساجد خاتمه داده نشود، حکم مقاومت داده و اعلام می‌کند کسی که در این راه کشته شود شهید است. در واکنش به این سخنان، کمیته دولتی آذربایجان که با انجمن‌های مذهبی همکاری دارد، تصدیق کرد که 2 مسجد ویران شده ولی گفت؛ دلیل آن ساخت غیرقانونی این مساجد بوده است. بی‌بی‌سی که این خبر را به نقل از کمیته دولتی آذربایجان برای همکاری با انجمن‌های مذهبی منتشر کرده و در صدر اخبار خود قرار داد، ‌گفت: ‌این کمیته به ایران هشدار داد که سعی نکند میان مسلمانان آذربایجان تفرقه بیندازد!

 

مهاجراني: ولایت‌فقیه را قبول ندارم

واکنش تند مخالفان جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی سخنان عطاء‌الله مهاجرانی درباره «پذیرش ولایت‌فقیه بر اساس قرائت خودش» موجب شده وزیر ارشاد دولت اصلاحات به عقب‌نشینی از موضع خود بپردازد و رسما اعلام کند که ولایت‌فقیه در ایران را قبول ندارد. چندی پیش مهاجرانی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی عربی مدعی شده بود که ولایت‌فقیه را در چارچوبی که با قرائت او سازگار باشد، قبول دارد. البته حتی این سخنان مهاجرانی که با دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیرامون اصل ولایت مطلقه فقیه و عملکرد ایشان در این جایگاه در تضاد کامل است هم از سوی دیگر حامیان میرحسین موسوی تحمل نشد و به انتقاد گسترده از آن پرداخته شد. واکنش‌های تند حامیان موسوی به مهاجرانی به دلیل اظهاراتش سبب شد وی در یادداشتی رسما اعلام کند که «اعتقاد او به ولایت‌فقیه» حاصل یک سوء برداشت از سخنانش است، نه اعتقاد واقعی او. مهاجرانی در سایت «جرس» که به مدیریت خودش به‌روز می‌شود، نوشته است: «من نه به ولایت فقیهی که تجلی آن را در ایران امروز می‌بینیم، باور دارم و نه از آن دفاع می‌کنم».

 

جشن تولد رهنورد برای باستانی

زهرا رهنورد و چند تن از زنانی که همسرانشان در جریان فتنه 88 بازداشت شده‌اند، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در منزل مسعود مرادی‌باستانی از هواداران گروهک‌های چپ مارکسیستی حضور یافته و جشن تولد برگزار کردند. علاوه بر رهنورد، ژیلا بنی‌یعقوب (همسر احمدی‌امویی)، فخرالسادات محتشمی‌پور (همسر تاج‌زاده) و مهسا امرآبادی (همسر باستانی) نیز در این جشن تولد حضور داشته‌اند. مسعود باستانی از اعضای رسانه‌ای جریان فتنه و هوادار گروهک‌های چپ مارکسیستی است که وکیل وی اواخر هفته گذشته از تأیید حکم محکومیت موکلش به 6 سال حبس تعزیری و 34 ميليون تومان جزاي نقدي در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

 

نخستين اقدام ضد ايراني

دولت جديد انگليس

پليس انگليس يك شهروند اين كشور را به اتهام فروش ماده شيميايي كوبالت به ايران مورد بازجويي قرار داد. بر اساس گزارش تایمز، پليس انگليس اخيرا مقر يك شركت شيميايي انگليسي را مورد بازرسي قرار داد كه مالك آن به انجام مبادلات با ايران متهم شده است. جراد بدو مالك شركت رمت يو كي با دفاع از خود مي‌گويد: منعي در زمينه ماده فروخته شده به ايران در زمان انجام مبادلات وجود نداشته است. وي تعقيب قضایي خود از سوي دولت انگليس را تكذيب كرد و گفت، هيچ‌گاه به خاطر اين موضوع بازداشت نشده است. در عين حال وي گفت، شركتش تحت بازرسي قرار دارد و منزلش در اين راستا مورد تفتيش قرار گرفته است.

 

بازداشت محسن آرمین

محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه بازداشت شد. جعفري‌دولت‌آبادي دادستان تهران با تایید بازداشت این عضو حزب لغو مجوز شده سازمان مجاهدین انقلاب، اتهام وي را ارتكاب جرائم امنيتي اعلام كرد. وي افزود: تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.


Page Generated in 0/0063 sec