printlogo


کد خبر: 41673تاریخ: 1389/2/28 00:00
پلیس برای رفع نواقص قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی درخواستی نکرده است

فارس: نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از نیروی انتظامی خواست تا مشکلات مبارزه با مواد مخدر صنعتی را به این کمیسیون ارائه دهد و اعلام کرد: پلیس چنین مسائلی را فقط از طریق رسانه‌ها و مطبوعات مطرح می‌کند. فرهاد تجری گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آمادگی دارد تا ضمن بررسی این نواقص و مشکلات قانونی برای رفع آنها اقدام فوری کند. نماینده مردم قصرشیرین در مجلس افزود: پلیس به جای رسانه‌ای کردن مشکلات و ضعف قوانین بهتر است مشکلات را از مسیر قانونی و به جایگاه واقعی منتقل کند تا بررسی تخصصی شود. وی اظهار داشت: نیروی انتظامی به جای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات به دنبال توسعه صلاحیت‌ها و دخالت در ابعاد مختلف است و هنوز از سوی ناجا موضوعی در زمینه مواد مخدر صنعتی به کمیسیون منتقل نشده است.

 

 

برگزاری مسابقات ورزشی زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی کشور

ایسنا:

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده‌ از برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزشی زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. مریم مجتهدزاده برگزاری این مسابقات را یکی از برنامه‌های مرکز در آستانه هفته «گرامیداشت مقام زن» عنوان و اظهار کرد: این مسابقات در 6 رشته شنا، والیبال، آمادگی جسمانی، تیراندازی، طناب‌کشی و تنیس روی میز برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه
یکهزار و 200 زن ورزشکار شاغل از 35 دستگاه کشور در این مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: این مسابقات از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه برگزار می‌شود. رئیس مرکز امور زنان و خانواده‌ با تاکید بر اینکه مسابقات در سطح تهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها اعضای تیم خود را از سراسر کشور دعوت کرده‌اند. مجتهدزاده در پایان با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر ایجاد نشاط در زنان و دختران، برگزاری این مسابقات را یکی از برنامه‌های مرکز امور زنان در همین راستا دانست.

 

 

بازدید 3 میلیون نفر
با حمل و نقل عمومی از نمایشگاه کتاب

مهر:

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که بیش از 3 میلیون نفر یعنی حدود دو سوم مجموع بازدیدکنندگان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه مترو خود را به محل نمایشگاه کتاب رساندند و از آن دیدن کردند. تعداد شهروندانی که از طریق مترو از نمایشگاه کتاب دیدن کردند با کاهش سرفاصله حرکت قطارها، نسبت به سال گذشته 15 درصد بیشتر و به موازات آن خطوط فوق‌العاده اتوبوسرانی به منظور بازدید از نمایشگاه از 5 خط به 12 خط افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر همایون فتاحی،مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران از افزایش 15 درصدی ترافیک سنگین نسبت به زمان مشابه سال گذشته در معابر اطراف نمایشگاه خبر داد و گفت: این در حالی است که ترافیک سنگین ثبت شده در این معابر نسبت به مدت مشابه هفته قبل از برگزاری نمایشگاه نیز 11 درصد اضافه شد.

 

 

نخستین جشنواره عفاف و حجاب برگزار می‌شود

ایرنا:

مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: نخستین جشنواره «عفاف و حجاب» همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن برگزار می‌شود. این جشنواره به منظور ترغیب و تشویق پژوهشگران و هنرمندان در راستای اهداف و رسالت خود بر اساس بند 14 سند فرابخشی با موضوع تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود. مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای از همه نویسندگان، هنرمندان، پژوهشگران، فرهنگیان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان دعوت کرده است آثار خود را در قالب شعر، مقاله، داستان، خاطره، عکس، فیلم و نمایشنامه پیرامون عفاف و حجاب به محل این مرکز و یا به پست الکترونیکی public@women. gov. ir ارسال کنند. زمان ارسال آثار همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س)، میلاد حضرت امام خمینی(ره) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر مصادف با 13 خرداد ماه 1389 آغاز و مهلت آن 31 مرداد ماه پایان می‌یابد. پس از داوری، ده‌ها نفر از برگزیدگان، جوایز ارزنده‌ای را در تاریخ 17 آذرماه 89 همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) دریافت می‌کنند.

 

 

مراجعه کنندگان به خانه‌های مردم مأمور وزارت بهداشت نیستند

برنا:

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت هیچ فردی را به عنوان مأمور بهداشتی به در خانه‌های مردم اعزام نکرده و افرادی که با کارت جعلی اقدام به این کار کرده‌اند، مامور وزارت بهداشت نیستند. سیدحمید حسینی اعلام کرد: در پی تما‌س‌های مکرر مردم و همکاران رسانه‌ای درباره مراجعه افرادی به در خانه‌های مردم که با ارائه کارت خود را مامور بهداشت وزارت بهداشت معرفی می‌کنند و از مردم درخواست پول دارند، وزارت بهداشت اعلام می‌کند که هیچ برنامه‌ای برای مراجعه به در منازل مردم ندارد. وی افزود: وزارت بهداشت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای مراجعه به منازل هموطنان ندارد و در صورتی که چنین اقدامی لازم باشد، مراتب پیشاپیش از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم مردم می‌رسد. مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: بتازگی مشاهده شده در برخی مناطق شهری تهران افراد ناشناسی با کارت شناسایی جعلی، خود را مامور این وزارتخانه معرفی کرده و با مراجعه به منازل مردم وجوهی را به عنوان حق اشتراک برای ارسال اقلام بهداشتی به منازلشان از آنان دریافت می‌کردند.

 


Page Generated in 0/0071 sec