printlogo


کد خبر: 41684تاریخ: 1389/2/28 00:00
اعزام 600 دانش‌‌آموز به عمره

ایسنا:

مسؤول‌ عمره دانش‌آموزی کشور از اخذ سهمیه محدود برای اعزام دانش‌آموزان پسر به عمره خبر داد. علی حسنی یادآور شد: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش سرانجام توانستیم سهمیه محدودی را برای اعزام دانش‌آموزان به عمره بگیریم. وی افزود: امسال دانش‌آموزانی که از لحاظ اخلاقی و علمی برگزیده هستند، همچنین حافظان قرآن کریم، فرزندان شهدا و دانش‌آموزان نخبه جزو کسانی هستند که به این عمره مشرف می‌شوند. مسؤول‌ عمره دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در عمره امسال تنها 600دانش‌آموز اعزام خواهند شد، تصریح کرد: این سهمیه بین استان‌ها تقسیم شده و تنها دانش‌آموزان پسر شامل اعزام هستند. حسنی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در 14 و 15 تیرماه در قالب 4 کاروان به عمره مشرف خواهند شد.

 

 

اعلام نحوه ثبت‌نام پیش‌دانشگاهی‌ها

مهر:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به حذف مراکز پیش‌دانشگاهی مستقل در سال تحصیلی آینده، نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان سوم متوسطه در مقطع پیش‌دانشگاهی را اعلام کرد. محمود حسینی گفت: مدارسی که ظرفیت ایجاد مراکز پیش‌دانشگاهی را دارند، دانش‌آموزان خود را ثبت‌نام می‌کنند اما دانش‌آموزان در مدارسی که فضا و نیروی انسانی لازم برای ایجاد این دوره را ندارند، باید در مدارس دیگری ادامه تحصیل دهند.

 

 

سهمیه‌بندی تأهل

در کنکور امسال اعمال نمی‌شود

ایلنا:

رئیس سازمان سنجش گفت: سهمیه‌بندی تاهل در آزمون کارشناسی‌ارشد و سهمیه‌بندی جنسیتی در آزمون کارشناسی امسال اعمال نمی‌شود و تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای در این باره نداشته‌ایم. محمدحسین سرورالدین درباره اعمال سهمیه تاهل در آزمون کارشناسی ارشد امسال گفت: سازمان سنجش یک هیات اجرایی است و تنها ابلاغ قانونی ملاک کار ما است که هنوز از هیچ جا چیزی به ما ابلاغ نشده است. رئیس سازمان سنجش افزود: موضوع سهمیه متاهلان در کنکور ارشد امسال، بحثی است میان دولت و مجلس و هنوز ادامه دارد و مثل هر طرح دیگری در حال تبادل نظر بین مخالفان و موافقان است.

 

 


Page Generated in 0/0066 sec