printlogo


کد خبر: 41724تاریخ: 1389/2/28 00:00
«فن رمان‌نویسی» در کتابفروشی‌ها

برخی بر این باورند نوشتن یک رمان موفق نه‌تنها به استعداد و عزم راسخ که به نوعی مهارت فنی بالا نیاز دارد. هیچ کتاب راهنمایی را نمی‌توان یافت که بتواند استعداد و اراده را آموزش دهد اما مهارت فنی مقوله دیگری است. در این کتاب، به شکل مستقیم با نوع خاصی از رمان
سر و کار نداریم و سر و کار ما بیشتر با آن نوع رمانی است که به رمان مستقیم معروف است و اکثر اطلاعاتی که در فصل‌های مختلف کتاب به خواننده داده می‌شود برای انواع داستان‌های بلند کاربرد دارد. راین دات فایر، نویسنده کتاب «فن رمان‌نویسی» نیز قصد دارد در این کتاب براساس درس‌ها و سخنرانی‌هایی که در کنفرانس‌های مختلف داشته برای آنهایی که سودای رمان‌نویسی در سر می‌پرورانند به ارائه برخی نکات بپردازد ضمن اینکه هیچ‌کدام از فصل‌های این کتاب مجزا از دیگری نیست. از این جهت که صناعت رمان‌نویسی به مقدار زیادی طرح و نقشه‌های به‌هم پیوند خورده و در هم تنیده شده نیاز دارد، توصیه دات فایر- مولف- در این کتاب به کسانی که دارای ذوق و قریحه کافی برای نوشته‌های تخیلی هستند این است که فصل‌های کتاب به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا مخاطب بتواند بدون کمترین اتلاف وقت دست به نوشتن یک رمان بزند. «فن رمان‌نویسی» اخیرا با ترجمه محمدجواد فیروزی در شمارگان 2 هزار نسخه و با قیمت 3 هزار تومان از سوی نشر نگاه روی پیشخوان کتابفروشی‌ها رفته است.

درونمایه یا مضمون، زاویه دید، شخصیت‌پردازی، گفت‌وگو، مکانیک‌ها می‌رسند‌، تجزیه و تحلیل یک صفحه از یک زمان، زمان برای نوجوانان، عنوان، نخستین فصل و... برخی از فصل‌های این کتاب است.


Page Generated in 0/0047 sec