printlogo


کد خبر: 41730تاریخ: 1389/2/28 00:00
قهرمانی اینتر در کالچو
دوگانه نرآتزوري کامل شد

پسران نرآتزوری بار دیگر به رستگاری رسیدند. این بار فتح اسکودتو گام دومی بود که آنها به رهبری مورینیو با اقتدار برداشتند. اگر قرار باشد که اوضاع و شرایط همین طور بر وفق مراد اینتر پیش برود، فتح لیگ قهرمانان سه‌گانه‌ای خواهد شد که رویای آنها را کامل می‌کند. اینتر با این جام دومین قهرمانی خود در این فصل ایتالیا را در حالی جشن گرفت که این پنجمین قهرمانی متوالی این تیم در سری A محسوب می‌شود. رقابت شانه به شانه 2 تیم اینتر و رم به نفع شاگردان مورینیو به پایان رسید، آنها در زمین سیه‌نا با تک گل دیه‌گو میلیتو گلزن کارساز خود به برتری رسیدند تا پیروزی 0-2 رم مقابل کیه‌وو کاملا بی‌نتیجه باشد. اینتر با این جام دومین قهرمانی خود درایتالیا را در حالی جشن گرفت که این پنجمین قهرمانی این تیم در سری A محسوب می‌شود. آنها به مدد یک خط دفاع بسیار قوی و گلزن قهاری مانند میلیتو با شایستگی این عنوان را کسب کردند.

دیه‌گو میلیتو: این مهم‌ترین گل زندگی‌ام بود

گرچه آنتونیو دی ناتاله با 29 گل عنوان بهترین گلزن سری A را به دست آورد اما دیه‌گو میلیتو، مهاجم آرژانتینی اینتر موثر‌ترین مهاجم سری A در این فصل بود. او که در بازی آخر تیمش نیز گل قهرمانی را به ثمر رساند و با 22 گل در رده دوم جدول گلزنان قرار گرفت، در این‌باره می‌گوید: «گلی که به سیه‌نا زدم، مهم‌ترین گل زندگی‌ام بود. من خیلی خوشحالم.

ما استحقاق قهرمانی را داشتیم. پس از موقعیت‌هایی که در نیمه اول از دست دادیم، خوشحالم که توانستم گلزنی کنم».

موراتی: این قهرمانی متعلق به مورینیو است

مالک باشگاه اینتر نقش سرمربی پرتغالی را غیرقابل انکار می‌داند. ماسیمو موراتی، مالک باشگاه اینتر در شصت و پنجمین سالگرد تولدش، قهرمانی تیمش در سری A پس از فصلی سخت را جشن گرفت. او که پیش از دیدار آخر نگرانی‌اش را از تکرار اتفاق سال 2002 و از دست رفتن جام در هفته آخر ابراز کرده بود، پس از پایان بازی در مقابل سیه‌نا در پوست خود نمی‌گنجید:«من بسیار خوشحال هستم. ما تا ثانیه آخر بازی عذاب کشیدیم اما شایسته این پیروزی بودیم. بی‌تردید این قهرمانی به مورینیو تعلق دارد. اکنون باید به فکر فینال مادرید باشیم. برای تکمیل سه‌گانه باید در برنابئو خوب کار کنیم».

سهم پالرمو و ناپولی لیگ اروپا شد

ناپولی باوجود شکست مقابل سمپدوریا به لیگ اروپا صعود کرد. تیم‌های پالرمو و ناپولی با توجه به نتایج به دست آمده در هفته پایانی جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آوردند. آتالانتا، لیوورنو و سیه‌نا نیز با قرار گرفتن در قعر جدول باید فصل آینده را در سریB ‌سپری کنند.

جدول سری آ

1-اینتر 82 امتياز

2- رم 80 امتیاز

3- میلان 70 امتیاز

4- سمپدوریا 67 امتیاز

در پایان رقابت‌های این فصل 3 تیم آتالانتا، لیوورنو و سیه نا به رقابت‌های سری B سقوط کردند.


Page Generated in 0/0070 sec