printlogo


کد خبر: 41738تاریخ: 1389/2/28 00:00
بازتاب قهرمانی تنیسور ایرانی در مسترز مادرید
دعوت از رضايي به تيم ملي پس‌از شكست ويليامز

گروه ورزشي: رقابت‌های تنیس مسترز مادرید با رکوردشکنی رافائل نادال و شگفتی‌آفرینی ارغوان رضایی به پایان رسید. در دیدارهای پایانی رقابت‌های
2 میلیون و 800 هزار یورویی مادرید، رافائل نادال و ارغوان رضایی در بخش مردان و زنان به قهرمانی دست یافتند. نادال مایورکایی در دیدار پایانی مرد شماره یک تنیس جهان از سويیس را
2 بر صفر برد و برای هجدهمین بار در رقابت‌های تنیس مسترز به قهرمانی رسید. او به این ترتیب آندره آغاسی را با 17 عنوانش در سری رقابت‌های مسترز پشت سر گذاشت. فینال نادال- فدرر 2 ساعت و 10 دقیقه طول کشید و با چهاردهمین برد مرد اسپانیایی در 21 دوئلش برابر فد اکسپرس همراه شد. نادال به این ترتیب از مکان سوم به رده دوم جدول برترین‌های تنیس جهان راه یافت. نادال که برای سی و نهمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های تنیس چکی به مبلغ 585 هزار یورو دریافت کرد، گفت: باور نکردنی است. هرگز فکر نمی‌کردم برای ارائه چنین عملکردی آماده باشم. همیشه روجر فوق‌العاده است.» در بخش زنان هم ارغوان رضایی با پیروزی بر ونوس ویلیامز نخستین پیروزی بزرگش در تنیس را جشن گرفت. این تنیس باز 23 ساله ایرانی‌تبار که در رقابت‌های سال‌جاری مسترز مادرید آندره آپتکوویچ، جاستین هانن و یلنا یانکوویچ را برده بود در فینال زن شماره 2 تنیس جهان را پس از یک ساعت و 41 دقیقه 2 بر صفر برد و قهرمان مادرید لقب گرفت. رضایی پس از این قهرمانی گفت:«بسیار خوشحالم و به خودم افتخار می‌کنم. رقابت دشواری بود ولی خودم را باور داشتم». ویلیامز هم با تبریک این پیروزی به رضایی گفت:«اگر او اینگونه ادامه بدهد، دوران خوبی را پیش‌رو خواهد داشت.» رضایی که از کشور فرانسه در مسترز مادرید شرکت کرده بود با این قهرمانی جایزه 620 هزار یورویی را از آن خود کرد.

 

ارغوان هوشیارانه ویلیامز را مغلوب کرد

قهرمانی تنیسور ایرانی‌الاصل فرانسه در رقابت‌های مسترز مادرید بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری دنیا داشت. خبرگزاری‌ها و نشریات معتبر جهان که اخبار تنیس بین‌المللی را پیگیری می‌کنند، لحظاتی پس از پیروزی ارغوان رضایی در فینال تنیس مسترز مادرید برابر ونوس ویلیامز گزارش‌های خبری و تصویری از وی منتشر کردند. فرانس‌پرس اقدام به درج گزارشی کامل از شرح جدال این تنیسور ایرانی مقیم فرانسه با قهرمان آمریکایی کرد و از آن به عنوان بزرگ‌ترین موفقیت ورزشی این چهره 23 ساله ایرانی- فرانسوی یاد کرد. روزنامه مردم چین با درج تصاویری از این مصاف، نوشت با کسب عنوان نخست، رضایی توانست ونوس ویلیامز را حیرت زده کند.

روزنامه استار مالزی نیز در گزارشی نوشت: ‌ارغوان رضایی، قهرمان تنیس ایرانی - فرانسوی به توانایی‌های خود اتکا کرد و پس از شکست دادن چهره‌های بزرگی همچون رولان گارو و جاستین هنین، در فینال مسترز مادرید موفق به شکست ونوس ویلیامز آمریکایی شد.

روزنامه گلف‌تایمز امارات نوشت: در جدال فینال رضایی می‌دانست هر ضربه‌ای که با راکت می‌زند، برای او امتیاز ارزشمندی در راه قهرمانی به ارمغان خواهد آورد. او با تمرکز کافی توانست بازی را کنترل کرده و به پیروزی برسد. سایت ویرجینا‌مدیای آمریکا نیز در گزارش خود آورد: ارغوان رضایی با اقتدار به بازی فینال برابر ونوس ویلیامز رسید و در جدال با این نماینده مطرح تنیس بانوان نیز هوشیارانه‌ بازی کرد تا قهرمان شود. رضایی روز گذشته در فینال مسترز مادرید موفق به شکست ونوس ویلیامز آمریکایی شد. وی 2 بار در سال‌های 2001 و 2005 به عنوان بازیکن تیم ملی ایران، در مسابقات اسلامی زنان مدال طلا کسب کرد.

ویلیامز: فکر نمی‌کردم مغلوب رضایی شوم

نفر دوم تنیس بانوان جهان از آمریکا گفت: فکر نمی‌کردم از ارغوان رضایی در فینال تنیس مادرید شکست بخورم. ونوس ویلیامز پس از شکست مقابل ارغوان رضایی در فینال مسترز مادرید اظهار داشت‌:‌برای این جدال برنامه‌های زیادی داشتم که نتوانستم به اجرا بگذارم. علت این امر باخت از ارغوان رضایی بود که آن را باور نداشتم؛ ولی چنین اتفاقی به هر حال روی داد. تصور می‌کنم رضایی مقابل من خیلی خوب بازی کرد و اجازه خودنمایی زیاد را به من نداد.چاره‌ای ندارم جز اینکه شکست را قبول کنم و ضمن تبریک برایش آرزو کنم به موفقیت‌‌های دیگری برسد.

موافقت رضايي برای حضور در تیم ایران

پس از قهرمانی ارغوان رضایی در مسابقات تنیس مادرید، سرپرست فدراسیون تنیس ایران از احتمال حضور این تنیسور ایرانی‌الاصل در تیم ملی ایران خبر داد و گفت: «ما توانستیم پوششی مناسب را برای تیم بانوان‌مان به تایید فدراسیون جهانی برسانیم و این پوشش را خانم رضایی هم قبول دارند و پذیرفته‌اند با این پوشش و به نام سرزمین پدری‌شان در رقابت‌های مختلف و اردوهای تیم ملی شرکت کنند و افتخار‌آفرینی‌شان را تداوم ببخشند». مجید شایسته به غیر از این خبر که دقایقی پس از پیروزی رضایی در فینال مسابقات مسترز مادرید روی خروجی برخی سایت‌ها قرار گرفت، پیام تبریکی هم خطاب به رضایی نوشت: «پیروزی‌های درخشان شما در دنیای حرفه‌ای تنیس به عنوان بانوی ایرانی، مایه افتخار، مباهات و غرور ملت ایران بویژه جامعه تنیس کشور شده است. اقتدار، استوار و سربلندی و موفقیت روزافزون شما را در عرصه زندگی از درگاه خداوند متعال خواستارم. این مایه فخر همه ماست که دختری ایرانی توانسته بزرگان تنیس جهان را شکست دهد. از نظر ما موفقیت هر ایرانی در هر جایی از جهان که باشد، متعلق به همه مردم ایران است. بر همین اساس هم بود که فدراسیون تنیس از این موفقیت تجلیل کرد. البته ما از ایشان دعوت کرده‌ایم تا بعد از بازی‌های مادرید، به همراه خانواده‌‌اش به تهران بیاید. در این سفر با او مذاکره می‌کنیم تا به عنوان عضو تیم ملی ایران در مسابقات رسمی مختلف شرکت کند».


Page Generated in 0/0086 sec