printlogo


کد خبر: 41743تاریخ: 1389/2/28 00:00
شکار روباه زاغ‌زن در باند‌کیف‌قاپی

گروه حوادث:

روباه پیر دنیای کیف‌قاپان حرفه‌ای، این بار زاغ‌زن تیمی شد و در برابر دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری قرار گرفت.

 

هرجا کیف‌قاپی میلیونی‌‌ای رخ می‌داد تصویری از مجرم 60 ساله در برابر تیم پلیس به نمایش در می‌آمد.

اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری راز روباه پیر کیف‌قاپ به نام علی‌اصغر که باز به دنیای جرم بازگشته بود از سوی ماموران اداره 18 پلیس آگاهی فاش شد.

این مرد وقتی مراجعه‌کننده‌ای به بانک را دید در برابر دوربین‌مدار بسته به تکاپو افتاد تا اینکه دقایقی بعد کیف‌قاپی‌ای صورت گرفت.

همین تصویر نشان می‌داد علی‌اصغر، زاغ‌زنی باند کیف‌قاپی را برعهده داشته و تحقیقات مشخص کرد که این مرد هربار پس از آزادی باز دست از جرائمش نمی‌کشد و آخرین‌بار در سال 87 به همراه دوستانش بازداشت شده و یکسال بعد با سپردن وثیقه آزاد شده است.

بدین‌ترتیب، پرونده‌های کیف‌قاپی در سرکلانتری‌های سوم و چهارم مدنظر تیمی ویژه از کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد چهره این روباه پیر در همه دوربین‌های مداربسته بانک‌ها، صرافی‌‌ها و طلافروشی‌ها ثبت شده است و این مراکز تجاری محل مراجعه مالباخته‌ها بوده‌اند.

«علی‌اصغر» تحت تعقیب گرفته شد و پلیس توانست مخفیگاه جدید وی را در خیابان غیاثی تهران شناسایی کند.

روز 15‌اردیبهشت‌ماه سال‌جاری وقتی این روباه پس از اجرای یک کیف‌قاپی و با به همراه داشتن بیش از 2 میلیون تومان حق‌السهم خود به خانه‌اش باز می‌گشت در دام کارآگاهان افتاد. زاغ‌زن حرفه‌ای چاره‌ای جز اعتراف نداشت و پذیرفت به همراه
2 پسر که در محله اتابک زندگی می‌کنند تیم تازه‌ای تشکیل داده و با هم به شکار کیف‌ها می‌رفتند. وقتی در بازجویی‌ از روباه‌پیر مشخص شد که وی و 2 همدست 28 و 23 ساله‌اش با نام رسول و امید در برخی موارد با دوستان دیگرشان گروه‌های 4 یا 5 نفره تشکیل داده و با روش‌های پنچر‌کردن خودرو، زورگیری و تخم‌مرغ زنی به سرقت دست می‌زدند، عملیات برای بازداشت
2 مجرم قدیمی نیز آغاز شد. ساعت 8 صبح روز 16 اردیبهشت‌ماه امید در مخفیگاهش به دام افتاد و هنوز 45 دقیقه طول نکشیده بود که امید سوار بر موتوسیکلت خواست محاصره پلیس را بشکند و با تیراندازی‌‌ هوایی و سپس شلیک به پایش زمین‌گیر شد.

بنا به گزارش «وطن امروز»؛ این 3 تبهکار که از زندانیان قدیمی نیز هستند تاکنون
20 کیف‌قاپی میلیونی با روش زاغ‌زنی و شناسایی طعمه‌هایشان در داخل مراکز اقتصادی را پذیرفته‌اند. پلیس از کسانی که از سال 88 تاکنون در محدوده شرق و مرکز تهران مورد کیف‌قاپی و زورگیری قرار گرفته‌اند خواست به اداره 18 پلیس آگاهی مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0056 sec