printlogo


کد خبر: 41745تاریخ: 1389/2/28 00:00
44 کشته در سقوط هواپیمای مسافربری در افغانستان

سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان اعلام کرد: دوشنبه ـ دیروز ـ در سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت خصوصی هواپیمایی «پامیر» این کشور در ارتفاعات شمال کابل 44 سرنشین آن کشته شدند.«ننگیالی قلات وال» به خبرنگاران گفت: این هواپیما از فرودگاه کابل به شهر قندوز در شمال کشور پرواز کرده بود که حوالی ظهر در منطقه کوهستانی سالنگ از دید صفحه رادار ناپدید شده بود. به گفته وی، گروه‌های امداد و نجات به محل حادثه واقع در منطقه «سالنگ» اعزام شدند. در زمستان سال 1384خورشیدی نیز یک فروند هواپیمای مسافربری در افغانستان دچار سانحه هوایی شده بود.

 

قتل عروس و داماد در

مرگبار‌ترین شهر مکزیک

مافیای مکزیک به عروس داماد آمریکایی هم رحم نکردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیکرعروس و داماد مکزیکی و 2 عضو خانواده آنان که در مکزیک، قربانی جنایت اعضای شبکه‌های مافیایی قاچاق مواد مخدر شدند، پیدا شد. این عروس و داماد، برادر داماد و عموی آنان در جشن عروسی که در «سیوداد خوارز» برگزار شده بود، ربوده شدند. جسد این 4 نفر 2 روز بعد درون یک دستگاه وانت، پیدا شد. شواهد نشان می‌دهد، اعضای این خانواده به دنبال درگیری‌های سریالی مرتبط با قاچاقچیان مواد مخدر «سیوداد خوارز» که خطرناک‌ترین شهر مکزیک است، تیرباران شدند. «سیوداد خوارز» مرگبار‌ترین شهر دنیا در سال 2009 لقب گرفت و البته موج کشتار بی رحمانه در آن با وجود اقدام‌های پلیسی و امنیتی ادامه یافته است.

 

16 سال حبس

مجازات مادر جنایتکار انگلیسی

زن انگلیسی فرزند خردسالش را با 80 جراحت به آغوش مرگ فرستاد. به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، در پی مرگ پسر بچه 21 ماهه انگلیسی، مادر 30 ساله‌اش به اتهام قتل او دستگیر شد. براساس این گزارش، این کودک بر اثر آزار واذیت‌های مادرش و جراحاتی که در این بین متحمل شده بود جان باخت. پزشکی قانونی اعلام کرد، در بدن این کودک بیش از 80 جراحت وجود داشت که از تنبیهات شکنجه‌وار او از سوی مادرش خبر می‌دهد. این در حالی است که مادر این کودک هرگز زیر بار این اتهام نرفت و تاکنون به جرم خود اعتراف نکرده است. به هر حال دادگاه انگلیس این زن را گناهکار دانست و به 16 سال حبس محکوم کرد.

 

داماد و 5 میهمان یک جشن عروسی

در جنوب افغانستان کشته شدند

فارس:

افراد مسلح ناشناس در ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان 5 میهمان مراسم عروسی را به همراه داماد به قتل رساندند. نبی‌جان ملاخیل، فرمانده پلیس مرزی در ولایت خوست افغانستان در جنوب افغانستان گفت که این افراد در شهرستان «علیشر» این ولایت در مرز با پاکستان کشته شدند. وی افزود: شرکت‌کنندگان در این مراسم در مسیر راه منزل عروس مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و پس از پیاده کردن 5 نفر از جمله داماد، توسط حمله‌کنندگان به قتل رسیدند. تاکنون منابع رسمی طالبان مسؤولیت‌ این ترور را برعهده نگرفته‌اند اما یک فرمانده محلی این گروه به رسانه‌ها گفته این افراد از سوی طالبان و به دلیل جاسوسی برای دولت و نیروهای خارجی از سوی آنان کشته شده‌اند. اجساد این افراد که دیروز به شهر خوست انتقال یافت، باعث خشم شدید مردم شده است. طالبان هر از چندگاه افرادی غیرنظامی را به اتهام جاسوسی و کمک به نیروهای دولتی و خارجی به قتل می‌رسانند.

 

 

عامل حمله به 29 کودک چینی

به اعدام محکوم شد

مهاجم مهد کودک چین اعدام می‌شود. به گزارش خبرگزاری شینهوا، فردی که در حمله به مهدکودکی در چین 32 نفر را مصدوم کرده بود، به اعدام محکوم شد. دادگاه محلی دیروز مردی را که 29 آوریل به مهدکودکی در شهر تایکسینگ حمله و به 29کودک و 3 مربی آسیب رسانده بود، به اعدام محکوم کرد.«ژو یویوآن» در دادگاه ایالت شانکسی، انگیزه خود را از این اقدام، انتقام گرفتن از جامعه اعلام کرده است.

 

افزایش نگران‌کننده

جرائم اینترنتی در آلمان

جرائم اینترنتی در آلمان افزایش یافته است.به گزارش خبرگزاری روسیه، دولت آلمان از افزایش شمار جرم‌های اینترنتی در این کشور خبر داد.رئیس‌ سازمان فدرال پرونده‌های جنایی آلمان اعلام کرد: سارقان اینترنتی با توسل به حرفه‌ای‌ترین ترفندها به اطلاعات اینترنتی افراد نفوذ می‌کنند یا آنها را تغییر می‌دهند.در این کشور تعداد تخلفات قانونی اینترنتی پیوسته رو به افزایش است.طی سال 2009 پلیس 50 هزار مورد جرائم اینترنتی به ثبت رسیده که این تعداد یک‌سوم بیشتر از سال 2008 (در این کشور) است.نزدیک به نیمی از جرائم اینترنتی مربوط به سرقت از حساب‌های بانکی در هنگام خریدهای آنلاین و در زمان عملیات بانکی است. 7 هزار مورد از جرم‌های اینترنتی با هدف سرقت اطلاعات شخصی انجام گرفته است.

 

نجات کوهنورد گرفتار در باران و صاعقه

کوهنوردی که در ارتفاعات ولنجک از صاعقه و بارش باران شدید گرفتار شده بود، توسط آتش‌نشانان نجات یافت. محمد فریادرس، فرمانده گروه نجات آتش‌نشانی ویژه کوهستان در این باره گفت: کوهنوردی که بر اثر بارش شدید باران و صاعقه، از ترس، ضعف جسمانی بر او چیره شده بود و توان حرکت نداشت از آتش‌نشانان درخواست کمک کرد. وی افزود: با اطلاع از این حادثه، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 64 به کوهستان اعزام شدند و پس از اجرای اقدامات ایمنی و کمک‌های اولیه، این کوهنورد را با تجهیزات ویژه ایمنی و نجات به پارکینگ ایستگاه
2 تله‌کابین منتقل کردند.


Page Generated in 0/0065 sec