printlogo


کد خبر: 41755تاریخ: 1389/2/28 00:00
نامه‌رسان‌ها کنترل می‌شوند

به منظور افزایش کمی و کیفی توزیع مرسولات پستی، نامه رسان‌های شرکت پست کنترل می‌شوند.حسن محبیان، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود 7 هزار نامه‌رسان در سراسر کشور، گفت: به منظور کنترل و رهیابی، تمام نامه‌رسان‌های کشور به کامیپوترهای شخصی مجهز می‌شوند.وی با بیان امکان قابلیت نصب کارت موبایل بر این کامپیوترهای شخصی، تصریح کرد: با نصب کارت موبایل براین کامپیوترها شرکت پست می‌تواند به صورت آنلاین با نامه‌رسان ارتباط برقرار کند تا به واسطه اطلاع از مکان جغرافیايي وی، ماموریت جدیدی را به نامه رسان محول کند. محبیان با اشاره به اینکه این کامپیوترهای شخصی قادر به رهیابی کوچک‌ترین و سریع‌ترین مسیر هستند، ادامه داد: از این پس به صورت آنلاین به صاحبان مرسوله اطلاع داده می‌شود که مرسوله مورد نظر آنها به چه افرادی و در چه زمانی تحویل داده شده است.

 

جریمه برای اخلالگران اقتصادی

براساس آیین‌نامه تعیین میزان جرایم نقدی در رویه‌های ضدرقابتی میزان جرایم نقدی بر مبنای اهمیت کمی وکیفی عمل منجر به اخلال، میزان تاثیر منفی آن بر بازار در کوتاه و بلند مدت، تعدد و تکرار زمان و مکان ارتکاب، طول مدت ارتکاب عمل و مبادرت به آن به صورت فردی یا جمعی تعیین خواهد شد. وزیران عضو کار گروه تصویب آیین‌نامه‌های مربوط به قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه آیین‌نامه تعیین میزان جرایم نقدی متناسب با عمل ارتکابی در رویه‌های ضدرقابتی را تصویب کردند که این آیین‌نامه از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد. براساس این آیین‌نامه در صورت نقض ممنوعیت‌های موضوع ماده 45 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل
چهل و چهارم قانون اساسی مرتکب یا مرتکبان به موجب بند 12 ماده 61 قانون یاد شده باحکم شورای رقابت و با توجه به عمل ارتکابی و میزان تاثیر آن به جریمه نقدی از 10 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال محکوم خواهند شد.

 

نام خلیج فارس

بر مخازن نفتی جزیره خارک

برای نخستین‌بار نام خلیج‌فارس روی مخزن‌های نفتی در جزیره خارک استان بوشهر نقش بست. به گزارش روابط عمومی پایانه‌های نفتی ایران، به منظور حفاظت از نام خلیج فارس، برمخزن‌های بزرگ یک میلیون بشکه‌ای نفت خام در جزیره خارک که یکهزار و 200 مترمربع مساحت دارند نام خلیج فارس به 2 زبان فارسی و انگلیسی با حروف بزرگ نوشته شد. براساس این گزارش، نام خلیج‌فارس نقش بسته بر مخازن نفتی از فاصله 3 هزار پا از سطح دریا و ده‌ها مایلی از ساحل جزیره خارک قابل دیدن است. این گزارش حاکی است، اجرای این طرح فرهنگی در مخازنی که 120 متر طول و 8 متر ارتفاع دارند بیش از 3 ماه طول کشیده است.

 

موفقیت‌های علمی

سالن ایران را پربیننده کرد

معاون امور بین‌الملل وزیر بازرگانی می‌گوید: موفقیت‌های اخیر ایران در عرصه‌های علمی و فنی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور در سال‌های اخیر بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان از غرفه ایران در اکسپوی شانگهای موثر بوده است. مسعود موحدی از توجه و رویکرد قوی بازدیدکنندگان به غرفه ایران در اکسپوی شانگهای خبر داد و گفت: به‌طور کلی نمایشگاه‌های اکسپو از اهمیت بسیاری برخوردار بوده‌اند و به‌طور عمده مورد توجه مردم جهان قرار می‌گیرند.به گفته موحدی، فرهنگ و تمدن ایرانی و سابقه طولانی این تمدن و مطرح شدن نام ایران در عرصه‌های بیشتری از فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی باعث شده امسال در نمایشگاه اکسپو تعداد بیشتری از مردم از غرفه ایران بازدید کنند.

 

فعال شدن 9 هزار دفترICT روستایی

در حال حاضر حدود 9 هزار و 840 دفتر ICT روستایی فعال شده و تا به حال نزدیک به 180 میلیارد تومان رسوب نقدینگی روستاییان در این دفاتر جمع‌آوری شده که پست بانک 80 درصد این مبالغ را به متقاضیان روستا برمی‌گرداند و در قالب وام به آنها اعطا خواهد کرد. ناصر یوسف‌پور، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: هر ساله در حدود
14 میلیون قبض تلفن ثابت، همراه، برق و گاز در این دفاتر از روستاییان گرفته می‌شود و یا امکاناتی که قبلا در روستا وجود نداشت، در حال حاضر از طریق این دفاتر در روستا ایجاد و ارائه می‌شود و ما به دنبال آن هستیم که با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از طریق این دفاتر به روستاییان خدمات ارائه دهیم. وی افزود: در حال حاضر با دفاتر ICT روستایی در هفته 3‌بار حضور مرتب پستچی را در دفاتر داریم.


Page Generated in 0/0053 sec