printlogo


کد خبر: 41921تاریخ: 1389/2/30 00:00
استقبال چهره‌های شاخص بین‌المللی از بیانیه تهران

وطن امروز:

با گذشت 2 روز از نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران و برزیل و نخست وزیر ترکیه درباره تبادل سوخت هسته‌ای مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران، واکنش چهره‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی به بیانیه تهران کماکان ادامه دارد.

 

بیانیه تهران پیروزی بزرگ سیاسی
و معنوی برای ایران

ایرنا:

دبیرکل حزب‌الله لبنان سه‌شنبه طی مراسمی در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران با امضای پیمان هسته‌ای با ترکیه و برزیل یک پیروزی بزرگ سیاسی، دیپلماتیک و معنوی را تحقق بخشیده است. وی افزود: این گام مثبت ایران اسلامی در راه پیشبرد پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای خود، کشورهای استکباری را که سعی در محاصره، فشار و حتی حمله نظامی علیه ایران را داشتند، پریشان کرده است. سیدحسن نصرالله با تاکید بر اهمیت این پیمان افزود: این گام مثبت ایران باعث شد سوریه و مقاومت نیز امروز علاوه بر احساس قدرت، بسیار خوشحال و خرسند باشند. وی با اشاره به آسودگی خاطر کشورهای روسیه و چین گفت: این پیمان که روز دوشنبه هفته جاری در تهران به امضا رسید، پیشرفتی واضح و چشمگیر درطرح و برنامه ایران ایجاد کرده است. اگر خواستید به اهمیت این پیمان پی ببرید کافی است که عقیم ماندن بهانه‌های اسرائیل و ترس و نگرانی این رژیم و کشورهای اروپایی را نگاه کنید. وی با اشاره به حساس بودن موضوع شیعه و سنی در منطقه افزود: وجود کشور ترکیه در این پیمان اهمیت زیادی دارد هر چند که برزیل هم حضور مهمی در این توافق دارد. دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: اظهارنظرهای کوته‌فکران در آینده نزدیک پیرامون پیمان اتحاد شیعه و مسیحی خواهد بود. به عقیده سیدحسن نصرالله وجود ترکیه در این پیمان و صحنه اتحاد میان احمدی نژاد و طیب اردوغان، کشورهایی که به دنبال فتنه‌انگیزی میان شیعه و سنی بودند را بشدت ناراحت کرده است.

 

بیانیه ایران مسیر را برای مذاکرات فراگیر هموار می‌کند

فارس:

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه تنها راه موجود در قبال ایران گفت‌وگو است، اعلام کرد، بیانیه ایران مسیر را برای مذاکرات فراگیر هموار می‌کند. محمد البرادعی در مصاحبه‌ با شبکه خبری «فرانس 24» گفت: تصمیم ایران برای ارسال اورانیوم به ترکیه به منظور غنی‌سازی، توافق خوبی است که می‌تواند مسیر را برای مذاکرات وسیع‌تر هموار کند.

 

بیانیه تهران، نخستین گام در جهت حل دیپلماتیک برنامه هسته‌ای ایران

رئیس‌جمهور لبنان بیانیه مشترک ایران، ‌ترکیه و برزیل بر سر مبادله اورانیوم را نخستین گام در جهت حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران دانست. در بیانیه‌ای که از سوی دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان صادر شده آمده است، لبنان جزو نخستین کشورهایی بوده که خواهان حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران است. در این بیانیه میشل سلیمان ابراز امیدواری کرد که این توافق از تنش به وجود آمده در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بکاهد. وی افزود: گفت‌وگوی آرام و عاقلانه بهترین راه برای حل و فصل هر بحران یا هر پرونده پیچیده‌ای است.

 


Page Generated in 0/0076 sec