printlogo


کد خبر: 41927تاریخ: 1389/2/30 00:00
در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام شد
انصراف 14 عضو کابینه از دریافت یارانه نقدی

گروه سیاسی:

پس از آنکه وزیر اقتصاد روز یکشنبه از دریافت یارانه نقدی انصراف داد، 14 عضو کابینه دهم نیز در اقدامی مشابه از دریافت یارانه نقدی منصرف شدند.

 

درحالی که سید‌شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد باوجود آنکه فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده اما از دریافت نقدی یارانه انصراف داده است، محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت، وزیر راه و ترابری و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کردند که با وجود تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار، از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند. وزیر اقتصاد در این باره گفته بود: اکنون در مرحله‌ای از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار داریم که به تدریج افراد استان‌های مختلف باید با اعلام شماره حساب متقاضی دریافت یارانه نقدی ‌شوند، در این مرحله از تمام هم‌میهنان گرامی که وضع درآمدی خوبی دارند درخواست می‌کنم برای کمک به اجرای بهتر این قانون که در واقع کمک به روند توسعه ملی کشور است، با انصراف از دریافت نقدی یارانه به اجرای این طرح بزرگ ملی یاری رسانند. حسینی تصریح کرده بود: با خودانصرافی و در واقع از خود گذشتگی افراد متمکن، دست دولت برای حمایت موثرتر از اقشار ضعیف و متوسط بازخواهد شد و این بزرگ‌ترین راه کمک به اجرای این قانون است. حسینی در پاسخ به این سوال که داوطلبان انصراف از دریافت نقدی چگونه باید اقدام کنند، گفته بود: علاوه بر آنکه در سایت وزارت رفاه که برای دریافت شماره حساب بانکی طراحی شده است امکان انصراف وجود دارد، افراد با اعلام نکردن شماره حساب بانکی عملا انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی می‌توانند اعلام کنند. وزیر اقتصاد افزوده بود: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد اصلاح قیمت‌ها درباره برق و بنزین، سهم و وزن چندانی در هزینه خانوارها ندارد و از این رو افراد متمکن از خود انصرافی نگران نباشند. وی از منتقدان گذشته هدفمند کردن یارانه‌ها نیز خواسته بود در صورتی که از وضع مالی مناسبی برخوردارند هم خودشان از دریافت نقدی انصراف دهند و هم مردم را به این کار تشویق کنند.

در حاشیه جلسه دیروز دولت همچنین حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، محمد عباسی وزیر تعاون، علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی، جواد محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط‌زیست، سید‌محمد‌رضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از انصراف خود از دریافت یارانه نقدی خبر دادند.


Page Generated in 0/0063 sec