printlogo


کد خبر: 41929تاریخ: 1389/2/30 00:00
راه‌اندازی سیستم جدید پاسخگویی اینترنتی در سازمان سنجش

ایسنا:

سازمان سنجش اعلام کرد: نتایج نخستین آزمون کارشناسی ارشد روز جمعه 31 اردیبهشت‌ماه جاری اعلام خواهد شد. سازمان سنجش در راستای دولت الکترونیک و برای ارائه خدمات مطلوب به داوطلبان و تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت، سیستم پاسخگویی اینترنتی را راه‌اندازی کرده است. داوطلبان می‌توانند تا 13 خرداد‌ماه با مراجعه به سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم درخواست بررسی اقدام و حداکثر پس از مدت 72 ساعت با وارد کردن شماره رمز و کاربر پاسخ خود را دریافت کنند. به مکاتباتی که پس از مهلت تعیین شده یا به طریق دیگری صورت گیرد، ترتیب اثری داده نخواهد شد.

 

 

افزایش 15درصدی

شهریه مدارس غیردولتی

مهر:

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا سقف 15درصد در سال تحصیلی آینده خبر داد. علی باقرزاده گفت: 5 درصد از این افزایش مربوط به عملکرد مدرسه، 5 درصد دیگر درجه‌بندی مدرسه، 4 درصد مربوط به امور نظارتی که هرساله صورت می‌گیرد و یک درصد هم براساس میزان افزایش جذب است که مدیران مدارس براساس این مدل می‌توانند شهریه خود را تا حداکثر 15 درصد افزایش دهند. وی ادامه داد: مناطق آموزش و پرورش موظف شده‌اند که شهریه مدارس غیردولتی را تا پایان خرداد تعیین کنند.

 

 

اعزام دومین تیم‌ پزشکی حجاج

فارس:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اعزام دومین تیم‌ پزشکی حجاج این مرکز به عربستان سعودی در روز گذشته خبر داد. محمد‌تقی حلی‌ساز اظهار داشت: دومین تیم‌ پزشکی حجاج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران که شامل تیمی 50 نفره است، روز گذشته به مدینه منوره اعزام شد. وی با بیان اینکه درمانگاه و مطب‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در مدینه منوره راه‌اندازی شده‌اند، افزود: این مراکز درمانی آماده سرویس‌دهی به زائران ایرانی هستند و این گروه اعزامی جدید نیز به محض ورود به عربستان توسط نماینده مرکز در مدینه منوره در این واحدها تقسیم شده و شروع به کار خواهد کرد.

 

 

جمعه، مرحله دوم آزمون سمپاد

ایسنا:

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله دوم آزمون مدارس راهنمایی سمپاد روز جمعه 31 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود. غفاری افزود: از بین حدود 20‌پذیرفته شده مرحله اول حدود 10‌هزار نفر یعنی 50‌درصد از داوطلبانی که شرایط و سطح استعدادهای درخشان را داشته باشند، پذیرفته خواهند شد. غفاری گفت: توزیع کارت‌های داوطلبان این آزمون از ساعت 12 ظهر چهارشنبه آغاز شده است و تا ساعت 8 صبح روز جمعه قبل از برگزاری آزمون ادامه خواهد داشت. وی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون مرحله دوم مدارس راهنمایی سمپاد اواسط تیر ماه سال‌جاری اعلام خواهد شد.

 

 

درجه‌بندی ساختمان‌های تهران
به لحاظ کیفیت

وطن امروز:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح بیمه کیفیت ساختمان، ساختمان‌های تهران از لحاظ کیفیت رتبه‌بندی می‌شوند که این موضوع می‌تواند بر خرید و فروش ساختمان‌ها نیز تاثیرگذار باشد. هیربد معصومی اظهار داشت: این بیمه که در حال حاضر لایحه آن تهیه و بزودی در شورای اسلامی شهرمطرح می‌شود، از ابتدا تا انتهای ساخت و ساز همه ساختمان‌ها را شامل می‌شود و تا 10 سال نیز ادامه دارد. وی افزود: این نوع بیمه‌ها ارتباطی به طرح «بیمه کیفیت ساختمان» مطرح شده از سوی شهرداری ندارد و توسط خود شرکت‌های بیمه اجرا می‌شود. معصومی با اشاره به هزینه این بیمه‌ها تصریح کرد: هزینه این بیمه‌ها یک تا یک و نیم درصد هزینه تمام شده ساخت یک بناست.

 

 

خانه پدری شهید چمران
ثبت ملی می‌شود

برنا:

خانه پدری شهید مصطفی چمران یکی از بناهای تاریخی دوره قاجاری بزودی در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود. معاون حفظ و احیای میراث فرهنگی افزود: این بنا که دارای قدمتی نزدیک به یک قرن است نمونه مناسبی از یک خانه ایرانی ساده از اواخر دوران قاجار است. قدیر افروند اظهار داشت:‌ سر در ورودی بنا که نقش‌مایه دوره قاجار در آن به چشم می‌خورد به همان شکل اولیه باقی است و تنوع مصالح به کار رفته در داخل بنا، بیانگر احتمال 2 دوره ساخت و ساز یعنی معماری دوران قاجار و پس از آن است. وی گفت: این خانه تاریخی با حدود 500 متر زیر بنا دارای ایوانی با 2 ستون،‌ بین 2 ستون پله‌ای سرتاسری، فضای اصلی این خانه 5‌دری و 2 گوشواره جانبی است.

 

 

موافقت مجلس با تحقیق و‌تفحص

از سازمان تأمین اجتماعی

مهر

:تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان مجلس از عملکرد سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری در مجلس با تنها 2 رای مخالف به تصویب رسید. نمایندگان در جلسه روزگذشته با 177 رای مثبت، 2 رای مخالف و 5 رای ممتنع با تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از عملکرد سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری موافقت کردند.

 


Page Generated in 0/0138 sec