printlogo


کد خبر: 41939تاریخ: 1389/2/30 00:00
هشدار وزیر تعاون به تعاونی‌های مسکن مهر
زمين‌هاي نساخته را تحويل دهيد

گروه اقتصادی:

وزیر تعاون از متقاضیان مسکن مهری که زمین از دولت دریافت کرده‌اند خواست تکلیف زمین خود را روشن کنند. محمد عباسی درباره هشدار وزیر مسکن به تعاونی‌های مسکن مهر مبنی بر اینکه باید تا شهریورماه سال‌جاری حداقل به مرحله فوندانسیون برسند، گفت: مساله این است که اگر افرادی مشمول دریافت زمین می‌شوند و زمین مسکن مهر به نام آنها ثبت می‌شود نمی‌توانند بروند و هر موقع دلشان خواست بیایند. عباسی اظهار داشت: اگر افراد مشمول طرح مسکن مهر در حال حاضر شرایط ساخت را ندارند باید تکلیف زمین خود را روشن کنند که اگر مطمئن هستند در شرایط فعلی نخواهند توانست کار ساخت را آغاز کنند، زمین را رها کنند تا افراد دیگری را بتوان جایگزین کرد. عباسی خاطرنشان کرد: البته آنچه درباره عملکرد تعاونی‌ها بویژه در بخش مسکن به لحاظ تاریخی روشن است تعاونی‌های مسکن مهر یکی از مهم‌ترین عرصه‌های ساخت و ساز در کشور است. وی ساماندهی و کنترل قیمت مسکن و سازماندهی تعداد کثیری از افراد در مسکن مهر از سوی تعاونی‌ها را غیرقابل انکار دانست و بیان داشت: چون دولت پیش‌بینی کرد که در قالب‌های اجتماعی مردمی چه تعاونی‌ها و غیرتعاونی‌ها زمین در اختیار افراد قرار گیرد، شورایعالی مسکن هم این مساله را تصویب کرد. وزیر تعاون تاکید کرد: چیزی که روشن است اینکه افراد نمی‌توانند در قالب تعاونی و غیرتعاونی زمین به نام خود کنند و بعد بروند و دیگر معلوم نشود چه کار خواهند کرد. عباسی تصریح کرد: موضوعی که وزیر مسکن درباره تسریع در ساخت مسکن مهر عنوان کرده، مساله عام است ولی چون بیشتر مسکن مهر و حتی در بخش‌های دیگر مسکن‌سازی به صورت تعاونی انجام می‌شود، تعاونی‌ها مورد خطاب قرار می‌گیرند. به گزارش مهر، پس از ابلاغ مصوبه جدید شورایعالی مسکن مبنی بر خروج اولویت تعاونی‌سازی در طرح مسکن مهر، نیکزاد، وزیر مسکن نسبت به حذف امتیازات تعاونی‌هایی که نتوانند تا شهریور ماه سال‌جاری نسبت به تسریع ساخت و ساز خود تا مرحله فوندانسیون اقدام کنند، هشدار داده بود.

 

صنعتی‌‌سازی مسکن در پرند به طبقه آخر رسید

معاون شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران (مپسا) نيزگفت: ساخت واحد‌های مسکونی به روش صنعتی در پرند در برخی از سیستم‌های به ‌کارگرفته شده هم‌اکنون به طبقه سوم رسیده ‌است. رضا شیخ‌الاسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات بانک مسکن در پیشرفت پروژه صنعتی ‌سازی در شهر جدید پرند گفت:‌ در حال حاضر این پروژه با مشکل مالی عمده‌ای مواجه نیست و منابع مورد نیاز پیمانکاران تا حد زیادی تامین شده و تخصیص یافته است. وی اظهارداشت: نقص مدارک پیمانکاران مانع اصلی در پرداخت تسهیلات بود که این امرهم اکنون مرتفع شده است. در حال حاضر از میان 8 فناوری نوین مورد استفاده در پروژه، سیستم‌های
LSF، ICF و خانه‌های چوبی عملیات ساخت طبقه سوم خود را نیز آغاز کرده‌اند. وي گفت: پروژه 1100 واحدی ساخت مسکن به روش صنعتی در پرند متشکل از ساختمان‌های 3 طبقه است.


Page Generated in 0/0138 sec