printlogo


کد خبر: 41962تاریخ: 1389/2/30 00:00
مفاد توافقنامه چهارجانبه صدور شناسنامه فنی ساختمان تشریح شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به مفاد توافقنامه چهارجانبه صدور شناسنامه فنی ساختمان گفت: شهرداری از همان سال 1386 و زمان مبادله توافق چهارجانبه آماده صدور شناسنامه فنی بوده و هست. به گزارش مهر، هیربد معصومی با بیان این مطلب گفت: شهرداری از همان سال 1386 و زمان مبادله توافق چهارجانبه آماده صدور شناسنامه فنی بوده و هست و هیچ‌گونه مشکلی دراین باره ندارد. وی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون جلسات متعددی با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران داشته‌ایم، افزود: این جلسات نشان می‌دهد که ما کاملا موافق اجرای این توافقنامه و اجرای ماده 33 آیین‌نامه سازمان نظام مهندسی هستیم و اگر به هر دلیل مایل به اجرای آن نبودیم، آن را به صورت علنی اعلام می‌کردیم.

معصومی در تشریح مفاد توافقنامه چهارجانبه تصریح کرد: براساس این توافقنامه مقررشد، درگام اول همه مدارک از جمله نقشه‌های محاسباتی، تاسیساتی، فنی و دیگر مدارک مربوط، در ساختمان‌های بالای 3 هزار متر برای بررسی و تایید به سازمان نظام مهندسی ارسال و پس از تایید و کنترل نقشه‌ها مجدد به شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی ارائه شود و پس از صدور این پروانه، عملیات ساختمانی زیر نظر مجری ذی‌صلاح معرفی شده از سوی سازمان نظام مهندسی آغاز شود. وی افزود: بر این اساس، مهندسان ناظر مربوط دفترچه اطلاعات ساختمان را تکمیل می‌کنند و پس از تایید مجری و ناظران و با تایید سازمان نظان مهندسی برای صدور گواهی پایان کار ساختمانی به شهرداری ارائه و ارسال می‌شود. معصومی گفت: همچنین بر اساس این توافقنامه، باید پس از گذشت هر 6 ماه، 500 متر از متراژ ساختمان‌های مشمول این طرح کمتر شده و در نهایت تا پایان سال 88 همه ساختمان‌ها با هر متراژی موظف به دریافت شناسنامه فنی باشند، اما واقعیت این بود که سازمان نظام مهندسی، ‌ساز و کار لازم را برای اجرای این توافق و وظیفه محوله خود نداشت. وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در سال گذشته، بیش از 195 پرونده و از سال 86 تاکنون 247 پرونده ساختمان‌های بالای 3 هزار متر برای سازمان نظام مهندسی ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه گاه روند تایید این نقشه‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی 5 تا 6 ماه به طول می‌انجامید، گفت: این در حالی است که براساس این توافقنامه مقرر شده بود تا این روند حداکثر یک ماه زمان به خود اختصاص دهد. وی همچنین گفت: این روند موجب شده بود مردم که فقط شهرداری را مسؤول این تعلل می‌دیدند به ما فشار بیاورند و حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ نیز مشارکت خود را منوط به عدم ارسال پرونده‌های خود به سازمان نظام مهندسی می‌کردند. معصومی در زمینه مدت زمان روند صدور شناسنامه از سوی شهرداری گفت: تا قبل از سال 84 این پروسه حدود 8 تا 9 ماه به طول می‌انجامید اما در طول این سال‌ها و با تدابیر اندیشیده شده در این مدت به تدریج این زمان کوتاه شده و هم‌اینک به کمتر از یک ماه رسیده است و در تلاشیم تا با برون‌سپاری وظایف، این مدت را در 6 ماهه دوم سال به کمتر از یک هفته برسانیم.

 

 

 

 


Page Generated in 0/0051 sec