printlogo


کد خبر: 41974تاریخ: 1389/2/30 00:00
برگزاری نمایشگاه بهرام دبیری، علی‌اکبر صنعتی و رضا بانگیز
روزهای پررونق نگارخانه ها

این روزها نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستندو نمایشگاه‌هایی از بهرام دبیری، علی اکبر صنعتی و رضا بانگیز به علاوه چند نمایشگاه گروهی دیگر در نگارخانه‌های گلستان، شمرون و آران و.. برگزار می‌شود. نمایشگاهی از آثار بهرام دبیری از فردا در نگارخانه گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 برگزار می‌شود.دبیری در سال 1329 در شیراز به دنیا آمد. در سال 1347 نخستین‌ نمایشگاه خود را در نگارخانه سپید تهران بر پا کرد. برگزاری بیش از 50 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران، دوبی، اوکراین، اسپانیا، آلمان و آمریکا از جمله فعالیت‌های وی در طول این سال‌ها بوده است.گزیده‌ای از آثار آبرنگ زنده‌یاد علی‌اکبر صنعتی از 28 اردیبهشت در نگارخانه شمرون به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه 10 اثر نقاشی و مجسمه‌سازی تا تاریخ 5 خرداد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 در معرض دید عموم گذاشته شده است. علی‌اکبر صنعتی، نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی است که 2 موزه صنعتی کرمان و هلال‌احمر در میدان توپخانه تهران برای وی تاسیس شده است. علاقه‌مندان برای دیدن آثار می‌توانند به میدان تجریش، خیابان مقصود‌بیک، جنب خانه موزه دکتر حسابی، باغ هنر ایرانی مراجعه کنند. همچنین از 31 اردیبهشت نقاشی‌‌های
رضا بانگیز در نگارخانه آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

وی تاکنون نمایشگاه‌های داخلی و خارجی زیادی برگزار کرده است و بورس مطالعات هنری انگلیس، بورس مطالعات هنری پاریس، بورس مطالعات هنری اروپا را دارد. نمایشگاه نقاشی‌های یلدا افوضی و مریم چمن‌دوست نیز از جمعه، 31 اردیبهشت تا 6 خرداد در نگارخانه دی به نشانی نیاوران (بعد از فرهنگسرای نیاوران) ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز یک، بن بست ترانه، پلاک 3 برگزار می‌شود. نمایشگاه گروهی عکس‌های کتایون کرمی، محمدرضا شریف‌زاده، رضا پایدار، حمیدرضا کرمی با عنوان «میان دو خلأ» فردا در نگارخانه شیرین افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت 11 صبح تا 8 شب از این آثار دیدن کنند. نگارخانه شیرین در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، ساختمان انجمن خوشنویسان واقع است. نقاشی‌های هایده کمانگر هم از 31 اردیبهشت تا 5 خرداد در نگارخانه هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم برگزار می‌شود.نمایشگاه عکس‌های حمید جانپور نیز با عنوان «خیز بلند به سمت آهو شدن» تا 21 خرداد در نگارخانه مهراوا به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی)، شماره 28 برپا می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec