printlogo


کد خبر: 41977تاریخ: 1389/2/30 00:00
حماسه‌هاي شهید چمران در قاب دوربين حاتمي‌ كيا

دبیر همایش بین‌المللی مصطفای اندیشه‌ها از ساخت فیلم حماسه پاوه شهید مصطفی چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا خبر داد. قربان حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه فیلمنامه حماسه پاوه شهید مصطفی چمران در حال نگارش است، گفت: این فیلم که رشادت‌های شهید چمران در حماسه پاوه را به نمایش خواهد گذاشت، در آینده توسط ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته می‌شود. وی افزود: شخصیت شهید مصطفی چمران در حوزه‌های مختلف علمی، عرفانی، نظامی، دفاعی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی بسیار منحصر به فرد است و ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم حماسه پاوه شهید مصطفی چمران نیز اعتقاد دارد که گنجاندن ابعاد وجودی و کامل شهید چمران در یک فیلم نوعی جفا محسوب می‌شود و در این راستا فقط گوشه‌ای از رشادت‌های این شهید بزرگ که مربوط به حماسه پاوه می‌شود، ساخته خواهد شد. دبیر همایش بین‌المللی مصطفای اندیشه‌‌ها اظهار داشت: حماسه پاوه یکی از صحنه‌های بسیار زیبا و ممتاز در دفاع مقدس بود که شهید مصطفی چمران در آن رشادت‌های قهرمانانه‌ای داشته است. حسینی گفت: شهید مصطفی چمران در عرصه‌های دفاع مقدس شخصیتی بی‌نظیر بود و در این راستا ابراهیم حاتمی‌کیا نیز که کارگردان برجسته‌ای در حوزه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس است برای ساخت فیلم حماسه پاوه شهید چمران اعلام آمادگی کرده ‌است. دبیر همایش بین‌المللی مصطفی اندیشه‌ها خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی مصطفای اندیشه‌ها نیز برای نخستین‌بار در چند مرحله از سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران با ارائه برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشگاهی و دیگر حوزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت جهت معرفی هر چه بهتر و بیشتر اندیشه‌های این شهید بزرگ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

همکاری حامد بهداد
با عباس‌کیارستمی

عباس کیارستمی که با فیلم «کپی برابر اصل» در جشنواره کن حضور دارد در حاشیه نشست مطبوعاتی این فیلم از ساخت فیلم جدیدش خبر داد و گفت: فیلم بعدی‌ام را با نام «پدر و پسر» در ایران و بازی حامد بهداد خواهم ساخت.کیارستمی در ادامه افزود: فیلمبرداری این پروژه سینمایی را با حضور «حامد بهداد» از ماه سپتامبر آغاز خواهم کرد. اینکه بگویم موضوع این فیلم چیست، خیلی سخت است چون فیلم از ساختاری روایی برخوردار نیست بلکه برگرفته از فکر و ایده‌ای است که برای سالیان سال ذهنم را درگیر خود کرده است. «کپی برابر اصل» که با بازی ژولیت بینوش راهی کن شده، مورد توجه منتقدان و اهالی سینمای فرانسه واقع شده است و با وجود اینکه حرف‌های ضد و نقیض زیادی درباره این فیلم به گوش می‌رسد اما برخی رسانه‌ها پس از اکران این فیلم،آن را یکی از گزینه‌های جدی دریافت نخل طلایی کن خوانده‌اند. کیارستمی پیش از این نیز یک بار به خاطر فیلم خوش ساخت «طعم گیلاس» موفق به دریافت جایزه کن شده بود. اما حضور حامد بهداد در فیلم جدید کیارستمی برای بازیگر حرفه‌ای مثل او که در کارنامه‌اش بازی‌های درخشانی دارد می‌تواند یک افتخار محسوب شود. وی همچنین برای دومین بار قرار است در فیلم «راویولی» مقابل لیلا حاتمی جلوی دوربین برود. این فیلم آخر تیرماه کلید می‌خورد. از دیگر عوامل این فیلم که به تهیه کنندگی همایون اسعدیان و کارگردانی مازیارمیری ساخته خواهد شد، می‌توان به محمد آلادپوش(مدیر فیلمبرداری)، امیر اثباتی(طراح صحنه)، مهرداد میرکیانی(طراح گریم) و ساسان نخعی(صدابردار) اشاره کرد. بهداد، فیلم
«هفت دقیقه تا پاییز» را در نوبت اکران دارد.

 

نیکی کریمی و سومین همکاری سینمایی با کیمیایی

نیکی کریمی به جمع بازیگران فیلم سینمایی«جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی پیوست. این فیلم هفته اول خرداد کلید می‌خورد. به گزارش مهر، نیکی کریمی بازیگر سرشناس سینمای ایران که پیش از این 2بار در فیلم‌های «ردپای گرگ» و «محاکمه در خیابان» با مسعود کیمیایی همکاری داشته است برای سومین‌بار با این کارگردان همکاری می‌کند. کیمیایی بیست و هشتمین فیلم سینمایی خود را هفته اول خرداد در تهران کلید می‌زند. تاکنون حضور داریوش ارجمند، شبنم درویش و پولاد کیمیایی در «جرم» قطعی شده است. نیکی کریمی امسال سومین فیلم سینمایی خود را در تهران کلید می‌زند. این بازیگر فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» را روی پرده سینماها دارد. از عوامل پشت صحنه «جرم» که تاکنون مشخص شده‌اند می‌توان به تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، اسحاق خانزادی صدابردار، محمدرضا قومی طراح گریم، تینا پاکروان مدیر تولید و محمدعلی جناب دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز اشاره کرد.


Page Generated in 0/0074 sec