printlogo


کد خبر: 41978تاریخ: 1389/2/30 00:00
مکث در زدن ضربه پنالتی ممنوع شد

کمیته داوران فیفا در تصمیمی جدید مکث کردن در زدن ضربات پنالتی را ممنوع کرد. فیفا اعلام کرد: بازیکنان هنگام زدن ضربه پنالتی حق ندارند مکث کنند و در صورت انجام این کار با کارت زرد داور روبه‌رو خواهند شد. فیفا با غیر ورزشی دانستن این حرکت تاکید کرد، در صورتی که بازیکنی با مکث به توپ ضربه بزند و توپ وارد دروازه شود، ضربه پنالتی تکرار و بازیکن خاطی کارت زرد دریافت خواهد کرد. جروم والکه، دبیر کل فیفا بعد از نشست با سپ پلاتر اعلام کرد این قانون فصل آینده در تمام لیگ‌ها اجرا خواهد شد. والکه در ادامه افزود: در چند سال اخیر بازیکنان زیادی به این شیوه پنالتی می‌زدند. این حرکت یک رفتار غیر ورزشی است زیرا باعث فریب دروازه‌بان می‌شود. در توضیح این قانون آمده است: بازیکن در هنگام حرکت به سمت توپ می‌تواند مکث کند تا دروازه‌بان جهت ضربه را تشخیص ندهد. اما بعد از حرکت به سمت دروازه نمی‌تواند قبل از زدن توپ مکث کند. داور چهارم که وظیفه نظارت بر تعویض‌ها را برعهده دارد باید در این باره به داور بازی گزارش دهد. جروم والکه با اعلام این خبر گفت: به این ترتیب نقش داور چهارم در زمین پررنگ‌تر خواهد شد اما از اختیارات داور بازی به هیچ وجه کم نمی‌شود. IFAB از ادامه طرح آزمایشی استفاده از 4 کمک داور در رقابت‌های اروپایی خبر داد، براین اساس یوفا می‌تواند 2 سال دیگر این طرح را به صورت آزمایشی انجام دهد. سپ بلاتر در این جلسه همچنان با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند قرار گرفتن دوربین روی خط دروازه یا بازبینی فیلم بازی مخالفت کرد. رقابت‌های لیگ اروپا در فصل جاری با حضور
2 داور در پشت دروازه‌ها برگزار شد. طبق گزارش یوفا به IFAB استفاده از 2 داور در پشت دروازه مثبت ارزیابی شده است. یوفا در گزارشي به فیفا اعلام کرده بود: با وجود اینکه در برخی بازی‌ها مشکلاتی به وجود آمد اما از اشتباهات داوری، بویژه در تصمیمات مربوط به صحنه‌های مشکوک در محوطه جریمه تا حد زیادی کاسته شده است.

 

دروگبا امیدوار به كسب کفش طلایی جام

دیدیه دروگبا، مهاجم درخشان تیم چلسی با امیدواری درباره جام جهانی حرف می‌زند.
او در مصاحبه‌ای با اعتماد به نفس کامل گفت: «من واقعا‌ امیدوارم، اگر ما از مرحله گروهی صعود کنیم شانس بسیار ویژه‌ای خواهیم داشت. مهم این است که ما به عنوان یک تیم برای مردم‌مان خوب بازی کنیم». او با ابراز امیدواری برای فتح کفش طلایی جام جهانی گفت: «اگر من بتوانم بهترین گلزن این مسابقات بشوم، فوق‌العاده خواهد بود». او که همراه دیگر بازیکنان 103 گل برای چلسی به ثمر رسانده و رکوردار تاریخ این باشگاه است، در ادامه اعلام کرد هدف وی رسیدن به مرز 120 گل زده در چلسی است. او می‌گوید: «وقتی تیم روی فرم است، ما براحتی می‌توانیم 6 یا 7 گل بزنیم. تفاوت چلسی با بقیه این است که آنها فقط یک مهاجم اصلی دارند اما در تیم ما فرانک لمپارد هم مثل یک مهاجم گل می‌زند. ما قصد داریم سال دیگر به رکورد 120 گل زده برسیم». دروگبا همچنین در پایان این مصاحبه از کارهای بامزه اشلی کول در رختکن چلسی بعد از قهرمانی گفته است:«اشلی را هیچکس نمی‌توانست متوقف کند،‌ او فکر می‌کرد مثل مایکل جکسون می‌رقصد!»

 

نویل به کاپلو: چرا دعوتم نکردی؟

گری نویل، مدافع راست منچستر یونایتد فهرست انتخابی فابیو کاپلو برای جام جهانی را زیر سوال برده است. مرد ایتالیایی تنها یک مدافع راست، گلن جانسن را در فهرست 30 نفره خود قرار داده و نویل گفته تیم در خط دفاعی بازیکنان بسیار اندکی خواهد داشت. این بازیکن 35 ساله در این فصل در منچستریونایتد خوش درخشید و گفته می‌شد شاید به تیم ملی دعوت شود اما او از دعوت نشدنش متعجب نیست: «نمی‌گویم که بیش از حد ناامید شده‌ام. فکر می‌کردم شاید شانس حضور در تیم را داشته باشم اما یک سال است به تیم ملی دعوت نشده‌ام و در خیالات بسر نمی‌برم. با این حال کمی شگفت‌زده شده‌ام که تنها یک مدافع راست در کل تیم حضور دارد و بیش از آن از این تعجب کرده‌ام که وز براون در فهرست 30 نفره جایی ندارد». ملی‌پوش سابق انگلیس همچنین تلاش‌های کاپلو برای متقاعد کردن پل اسکولز برای بازگشت به تیم ملی را بی‌نتیجه خوانده است: «کاپلو با اسکولز صحبت کرد اما اسکولز سال‌هاست از تیم ملی کناره‌گیری کرده و از آن بازیکنانی نیست که تصمیمش را عوض کند. البته تعجب نکردم که کاپلو قصد بازگرداندن او را دارد، چون اگر قرار باشد یک بازیکن را از بازنشستگی درآورم او قطعا اسکولز خواهد بود. شاید کاپلو در آخرین لحظات شرایط دشواری را سپری می‌کند و اسکولز را به این دلیل می‌خواهد که او هنوز احتمالا بهترین هافبک انگلیس است اما تصمیم اسکولز چیز دیگری است».

 

کاکا: در جام جهانی آماده‌ام

کاکا ستاره برزیلی رئال مادرید به طرفداران برزیل مژده داد که در جام جهانی آماده و روی فرم خواهد بود. کاکا که در حال جمع کردن چمدان و سفر به برزیل برای حضور در کمپ تمرینی تیم ملی این کشور است، در این باره گفت:«من به سائوپائلو می‌روم تا آزمایشات، لازم روی من انجام شود. این درست است که فصل خوبی را پشت سر نگذاشتم اما بدون تردید در جام جهانی صددرصد آماده خواهم بود». کاکا در پاسخ به سوالاتی که درباره تردیدهای فعلی پیرامون آمادگی او وجود دارد، می‌گوید:«بازیکنان بهتری بودند که بعد از یک فصل، بعد در جام جهانی درخشیده‌اند. من در این زمینه نگرانی خاصی ندارم».


Page Generated in 0/0079 sec