printlogo


کد خبر: 41980تاریخ: 1389/2/30 00:00
وقتی قلب فابرگاس برای آرسنال نمی‌تپد
فصل طلاق و انتقال

حسین جوادی:

حتی دیگر سران آرسنال نیز نمی‌توانند جلوی رفتن سسک فابرگاس را بگیرند.

 

این بار حرف طلاق کاپیتان و توپچی‌ها از زبان خود پسرک اسپانیایی گفته می‌شود. شاید در این میان نخستین کسی که با تعجب به گفته‌های او گوش می‌کند، آرسن ونگر باشد. پروفسور بخوبی می‌داند وقتی سسک خودش تمایلی به ماندن در آرسنال ندارد هیچ کس نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. بویژه وقتی که کاپیتان با لحنی ملتمسانه می‌گوید: «خواهش می‌کنم اجازه دهید به بارسلونا بروم.» بحث جدایی و کوچ به نوکمپ در بعدازظهر سه‌شنبه در زمین تمرین آرسنال رخ می‌دهد. فابرگاس از مرد فرانسوی می‌خواهد با رفتن او به زادگاهش موافقت کند. شاید فابرگاس پس از گذشت 7 سال تازه یادش افتاده که باید به همان جایی بازگردد که فوتبال را در آنجا آموخت، آکادمی لاماسیا دقیقا همان مکانی است که مانند کارخانه‌ای به تولید ستاره‌هایی نظیر او می‌پردازد. بدون شک پسر 23 ساله اسپانیایی بخوبی دریافته که اگر می‌خواهد در سطح کلاس بالای فوتبال اروپا قرار داشته باشد باید راهش را به سمت بارسلونا کج کند البته این خواستن دوطرفه است، طوری که سران بارسا از مدت‌ها پیش تمایلشان را برای به خدمت گرفتن برلیان آرسنال نشان داده‌ بودند. به هر صورت نمی‌توانید به ستاره جوانی مانند او خرده بگیرد چون درست چیزی حدود 5 فصل متوالی است که او با آرسنال نتوانسته هیچ عنوان قهرمانی را به دست آورد! این آمار برای بازیکنی مانند او اصلا خوشایند نیست. تمام اطرافیانش به او گوشزد می‌کنند: «اگر می‌خواهی عنوانی در سطح اول فوتبال اروپا به دست آوری باید آرسنال را ترک کنی». ترک آرسنال و رسیدن به پله‌های موفقیت تنها به یک راه ختم می‌شود و آنجا بدون هیچ توصیفی بارسلوناست. بارسا که جشن فتح لالیگا را یکشنبه به پا کرده حالا به فکر انداختن تور و جذب ستاره‌هایی مانند فرناندو تورس، داوید ویا و سسک فابرگاس افتاده، آنها با داوید ویا تمام کرده‌اند و پروژه بعدی فابرگاس خواهد بود. البته درست پس از انتشار این خبر مدیران باشگاه لندنی اعلام کردند که ستاره اسپانیایی‌شان به هیچ قیمتی فروشی نیست و آنها تمایل ندارند تا کاپیتان‌شان را از دست بدهند. اما فکر می‌کنید که آرسن ونگر یا سران آرسنال می‌توانند جلوی جدایی او را بگیرند؟ آنها اگر توانایی این کار را داشتند پیش از این از کوچ تیری آنری و آدبایور ممانعت می‌کردند. بدون شک زمانی که دیگر قلب پسرک برای توپچی‌ها نمی‌تپد آنها چگونه باید او را ماندگار کنند؟ قلب، بله، دقیقا این موضوع اصلی‌ترین وجه را نشانه می‌رود، قلب برای رفتن به خانه می‌تپد و ساق‌ها برای لندنی‌ها. سسک می‌خواهد ادامه فوتبالش را در کنار پسرانی باشد که روزگاری بهترین خاطرات را با آنها گذرانده. لیونل مسی، پیکه و اینیستا، همان ستاره‌هایی هستند که در 12 یا 13 سالگی دوشادوش قدیمی‌ترین عضو خانواده لاماسیا یعنی سسک روز به روز اوج گرفتند و امروز در کنار هم مجموعه‌ای رویایی را شکل داده‌اند. حالا به نظرتان تنها حلقه مفقوده پسران گوآردیولا چه کسی است؟ آیا او حق ندارد تا بار دیگر با پیراهن آبی و اناری به فکر فتح قله‌های اروپا باشد؟ حضور او در خط میانی بارسلونا سبب می‌شود تا کمربند میانی کاتالان‌ها حسابی تقویت شده و دیگر هیچ تیمی توانایی رویارویی با آنها را نداشته باشد.

زلاتان، طعمه‌ای برای فابرگاس

بدین ترتیب مسؤولان بارسا قصد دارند به هر ترتیب ممکن سسک فابرگاس را به خدمت بگیرند و حتی برای رسیدن به این هدف حاضرند زلاتان ابراهیموویچ را راهی ورزشگاه امارات کنند. آرسنالی‌ها برای کاپیتان اسپانیایی تیم‌شان 50 میلیون پوند درخواست کرده‌اند تا به این ترتیب باشگاه کاتالانی را دست به سر کنند. با این وجود رافائل یوسته، نایب رئیس باشگاه بارسلونا تایید کرد مذاکرات
2 باشگاه برای بازگرداندن این بازیکن به باشگاه سابقش از امروز آغاز شده است. روزنامه اسپانیایی ال‌موندو دپورتیوو گزارش داد آبی و اناری‌ها قصد دارند از سوپر استار سوئدی به عنوان بخشی از مبلغ قرارداد و طعمه‌ای برای وسوسه کردن تیم لندنی استفاده کنند. او سال گذشته با مبلغ
40 میلیون پوند از تیم اینتر به نوکمپ پیوست، ضمن اینکه اتوئو نیز راهی سن‌سیرو شد. اما باوجود قهرمانی بارسا در رقابت‌های این فصل، بازی‌های او نتوانست هواداران و کادر فنی بارسلونا را متقاعد کند.

انتقال ویا به شرط نجات والنسیا

داوید ویا، مهاجم والنسیا در آستانه پیوستن به بارسلونا ناخرسندی خود را از این قرارداد احتمالی اعلام کرد. او گفت:«من 4 سال با والنسیا قرارداد دارم و بسیار از ماندن در اینجا خوشحالم و افتخار می‌کنم که بخشی از این باشگاه هستم». او ادامه داد: من نمی‌توانم هرگز تصور کنم که باشگاه مرا به فروش بگذارد مگر آنکه این کار برای نجات باشگاه لازم باشد، من فقط در شرایطی از والنسیا می‌روم که فروختن من باشگاه را از مشکلات نجات بدهد.

گابریل میلیتو تا 2012 در نوکمپ

مدافع آرژانتینی بارسلونا قراردادش با آبی و اناری‌ها را تا سال 2012 تمدید کرد. گابریل میلیتو در نوکمپ روزگار پرفراز و نشیبی را سپری کرده است. او که در سال 2007 از رئال ساراگوسا به بارسا پیوست، به دلیل آسیب‌دیدگی شدید یک سال و نیم از فوتبال دور بود و به این ترتیب تمام فصل 2009 ـ 2008 را از دست داد. با این حال این مدافع میانی در بازگشتش به فوتبال عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و بارسا پس از برپایی جشن قهرمانی، قرارداد مدافع خود را تا سال 2012 تمدید کرد.


Page Generated in 0/0056 sec