printlogo


کد خبر: 41984تاریخ: 1389/2/30 00:00
با توقف استقلال برابر پیکان در روز آخر لیگ نهم
ذوب‌آهن نایب قهرمان شد

وطن امروز:

با نتایجی که در روز آخر لیگ نهم به دست آمد، ذوب‌آهن به نایب قهرمانی رسید و استقلال پس از حضور 2 هفته‌ای در مکان دوم به رده سوم سقوط کرد تا حضور آبی‌پوشان تهرانی در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا با اما و اگر روبه‌رو شود. در آخرین روز رقابت‌های لیگ برتر استقلال تهران در قزوین با نتیجه یک بر یک برابر پیکان متوقف شد تا با این نتیجه جمع امتیازاتش به عدد 59 برسد. در این دیدار پژمان منتظری در نیمه اول برای استقلال گلزنی کرد اما در نیمه دوم وحید طالب‌لو که در اواسط بازی جانشین محمد محمدی شده بود به اشتباه دروازه استقلال را باز کرد تا این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. در دیگر دیدار مهم دیروز ذوب‌آهن با نتیجه 3 بر صفر ملوان را از پیش‌رو برداشت تا با این نتیجه و با کسب 61 امتیاز در رده دوم بایستد. با این نتیجه حضور ذوب‌آهن به عنوان یکی از نماینده‌های ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد اما استقلال باید در انتظار تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در آذر سال‌جاری باشد. اگر AFC سهمیه‌های ایران را کم کند، استقلال نمی‌تواند در مسابقات لیگ قهرمانان حاضر شود اما اگر سهمیه‌های ایران با کاهش روبه‌رو نشود استقلال یکی از نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

 

خداحافظي مرفاوي با بازيكنان در رختكن

در پي از دست رفتن نايب قهرماني ليگ، صمد مرفاوي با حضور در رختكن استقلال با بازيكنان اين تيم خداحافظي كرد. در شرايطي كه هفته گذشته قرارداد مرفاوي با استقلال تمديد شده بود، اين تصميم با انتقاد بسياري از پيشكسوتان استقلال از جمله ناصر حجازي همراه شد، حتي دامنه اين انتقادها ديروز به سكوهاي ورزشگاه اختصاصي پيكان هم كشيده شد تا هواداران استقلال با شعار «مرفاوي حيا كن، استقلال را رها كن» از مرفاوي استقبال كنند. اين شرايط وضعيت را براي مرفاوي دشوار كرد و او پس از پايان بازي با حضور در رختكن استقلال با بازيكنان خداحافظي كرد. اميررضا واعظي آشتياني در روايت اتفاقي كه ديروز افتاد به «وطن امروز» گفت: پيش از بازي مرفاوي به صورت تلويحي گفت مي‌خواهد چنين كاري انجام دهد اما ما اين حرف او را جدي نگرفتيم كه ظاهرا پس از تساوي برابر پيكان او چنين كاري انجام داده و با بازيكنان خداحافظي كرده است.

 

آموزش رايگان شنا
براي 70هزار طلبه

وطن‌امروز:

فدراسیون شنا به 70 هزار طلبه و خانواده‌هایشان آموزش رایگان شنا می‌دهد. تفاهمنامه‌ای بین فدراسیون شنای ایران و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شد تا طی این تفاهمنامه 70 هزار طلبه و خانواده آنها زیر نظر فدراسیون، آموزش شنای رایگان ببینند.

 

طی نشستی که بین امیرحسین آیت‌اللهی، سرپرست فدراسیون شنا و جمعی از مسؤولان تربیت‌بدنی روحانیون و طلاب کشور و مسؤولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام شد، این تفاهمنامه منعقد شد که طی آن طلاب و خانواده آنها می‌توانند زیر نظر فدراسیون شنای ایران، به صورت رایگان آموزش شنا ببینند.


Page Generated in 0/0072 sec