printlogo


کد خبر: 42004تاریخ: 1389/2/30 00:00
چهار گوشه

روسیه:

یک مقام روسی اعلام کرد در کابین خلبان هواپیمای حامل رئیس‌جمهور لهستان که ماه گذشته در روسیه سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند به غیر از خلبان و کمک خلبان، افراد دیگری نیز حضور داشتند. تاتیانا انودینا رئیس شورای مامور تحقیق درباره حوادث هواپیمایی در روسیه گفت: مشخص شده است در کابین خلبان هواپیمایی که سقوط کرد افرادی به غیر از خدمه هواپیما حضور داشتند. صدای یکی از آنها شناسایی شده است اما صدای یک نفر دیگر یا چند نفر دیگر باید توسط لهستانی‌ها شناسایی شود. این مقام روسی هویت شخصی که صدایش شناسایی شده و محتوای گفت‌وگویش با خلبان را فاش نکرد.

 

اراضی اشغالی:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله با فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد. محمود عباس در دیدار با جورج میچل روند مذاکرات غیرمستقیم را بررسی کردند. میچل روز گذشته به منظور تکمیل این مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی وارد منطقه شد. براساس اظهارات صائب عریقات مسؤول مذاکرات در سازمان آزادیبخش فلسطین، در این دیدار مسائل مربوط به وضع نهایی با اسرائیل با محوریت و تمرکز بر موضوعاتی چون مرزها و امنیت به منظور ترسیم و تشکیل 2 کشور در مرزهای 1967 مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

انگلستان:

دیوید کامرون، نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین سفر خارجی خود با هدف بهبود روابط با رهبران ارشد اروپایی در هفته جاری به پاریس و برلین سفر کرده و با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نیکلا سارکوزی، رئیس‌‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند. دفتر نخست‌وزیری انگلیس سه‌شنبه اعلام کرد که دیوید کامرون پنجشنبه این هفته پیش از سفر به آلمان با سارکوزی در پاریس دیدار می‌کند. کامرون قرار است جمعه نیز در برلین با آنگلا مرکل گفت‌وگو کند.

 

آلمان:

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته در سخنانی در پارلمان آلمان با دفاع از بسته نجات ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با سقوط یورو گفت: رفع بحران از یورو برای آلمان و اروپا حیاتی است. این یک آزمایش حیاتی برای آلمان و اروپاست که باید از آن موفق بیرون بیاییم و اگر در این راه موفقیت کسب کنیم و مانع سقوط یورو شویم، اروپا از قبل قوی‌تر خواهد شد. انتظار می‌رود پارلمان آلمان جمعه آینده درباره بسته نجات ۷۵۰میلیارد یورویی اروپا که حدود ۱۴۸میلیارد یورو آن را آلمان ضمانت کرده، تصمیم بگیرد.

 

كره‌جنوبي:

بازرسانی که در حال تحقیق درباره چگونگی غرق شدن کشتی کره‌جنوبی‌ هستند، تکه پاره‌هایی از یک اژدر را پیدا کرده‌اند که روی آن شماره سریالی به سبک کره‌شمالی‌ حک شده است. در صورت تایید، این گزارش تازه‌ترین و مستدل‌ترین مدرک موجود مبنی بر حمله کره‌شمالی‌ به کشتی 1200‌تنی کره‌جنوبی‌ محسوب می‌شود.

 


Page Generated in 0/0068 sec