printlogo


کد خبر: 42014تاریخ: 1389/2/30 00:00
ارزش‌خالص دارایی‌چيست؟

ارزش خالص دارایی (NAV) همانند قیمت یک سهم است و از لحاظ فنی به ارزش یک سهم در صندوق سرمایه‌گذاری اشاره دارد. شما می‌توانید ارزش خالص دارایی را در بخش اقتصادی جراید روزانه بیابید. اگر بخواهید یکصد سهم یک صندوق سرمایه‌گذاری را با ارزش خالص 10 دلار بخرید بهای پرداختی این سهام برای شما یکهزار دلار خواهد بود شما همچنین باید کارمزد مدیران را که از ارزش خالص دارایی کم شده، بپردازید. همچنین برای آگاهی از روند کار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در زمان‌های مختلف می‌توانید به جراید رجوع کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که سهامداران را در جریان چگونگی عملکردشان قرار می‌دهند و اگر شما از یک صندوق سرمایه‌گذاری رضایت نداشته باشید، می‌توانید سرمایه‌تان را به دیگر شرکت‌ها انتقال دهید. اگر تا به حال در بازار سهام سرمایه‌گذاری نکرده باشید ممکن است تصمیم به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته باشید، بنابراین لازم است بدانید 2 نوع صندوق سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ صندوق‌های با کارمزد فروش و بدون کارمزد فروش. به نظر من سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بدون کارمزد فروش برای شما بهتر است (زیرا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی فروش برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیستید). این نوع سرمایه‌گذاری برای شما کم‌هزینه‌تر است. به علاوه هیچ مدرکی دال بر اینکه شرکت‌های دارای کارمزد فروش، بهتر از شرکت‌های بدون کارمزد فروش هستند، وجود ندارد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاملا سازمان‌یافته
تا به حال از رسوایی‌هایی که گریبانگیر بسیاری از شرکت‌های آمریکا‌یی شده است به دور مانده‌اند، گرچه با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز احتمال ضرر وجود دارد اما حداقل می‌دانید که سرمایه‌گذاری معقولی کرده‌اید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هدفشان صرفا کسب سود نیست. با این همه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز بدون عیب و نقص نیستند. آنها گاهی اوقات همانند بازار سهام با افت قیمت روبه‌رو می‌شوند.


Page Generated in 0/0151 sec