ایران تاکنون میزبان 20 تا 30 هیات تجاری از فرانسه، آلمان، اسپانیا و بلژیک بوده است. مدیرکل دفتر امور تجارت سازمان توسعه تجارت با بیان این مطلب از برنامه دولت یازدهم برای اعزام هیاتهای تجاری متعدد در سالهای 93 و 94 خبر داد. مهرداد جلالیپور با بیان اینکه ایران دارای 30 سایت نمایشگاهی است، گفت: بزرگترین سایتهای نمایشگاهی ایران در تهران، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان قرار دارند که با رعایت استانداردهای بینالمللی در این سایتها بالغ بر 400 عنوان نمایشگاهی برگزار میشود. وی خاطرنشان کرد: ایران علاوه بر حضور در بازار آلمان و بازارهای فرامنطقهای و تعاملات بینالمللی، بنا دارد در سالهای 93 و 94، با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هیاتهایی را به کشورهای مختلف اعزام کند تا از نزدیک علاوه بر آشنایی با روند نمایشگاهداری به تحقیق و بازاریابی نیز اقدام کنند. وی افزود: فناوری، خطوط کارخانجات، ابزارآلات و دستگاهها از صادرات آلمان به ایران و مواد اولیه پتروشیمی، محصولات سنتی مانند فرش، پسته، صنایع دستی و خشکبار از صادرات ایران به آلمان است و بنا داریم با استفاده از تجربه نمایشگاهداری در آلمان، جایگاه نمایشگاه در ایران را ارتقا دهیم. در همین حال بلارف هایده؛ مدیرکل امور بینالملل شرکت نمایشگاههای بینالمللی کلن آلمان گفت: بسیاری از محصولات ایرانی مانند آجیل، پسته، زعفران و کشمش، بیسکویت، شکلات و بازیهای رایانهای در نمایشگاه بینالمللی کلن میتواند عرضه شود و طرفداران بسیاری دارد.