printlogo


کد خبر: 43254تاریخ: 1389/3/10 00:00
نامه‌ سرگشاده مایلی‌کهن به ضرغامی
با باندهاي رخنه كرده در برنامه‌هاي ورزشي برخورد كنيد

سرمربی سایپا از رئیس سازمان صدا و سیما خواست با توجه به آغاز فصل نقل‌و‌انتقالات با«شناسایی باندهایی» که به «رسانه ملی رخنه کرده‌اند» با آنها «برخورد» کند.

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس ضرغامی ­

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای
جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

از آنجایی که رسانه ملی به عنوان فراگیرترین رسانه کشور می‌بایستی تبلور صداقت و شفافیت در امر اطلاع رسانی در سطح کشور باشد، بر خود لازم می‌دانم نکاتی چند را بیان کنم:

اینجانب محمد مایلی کهن طبق روال همیشگی و به خاطر علاقه‌ای که به استان سرسبز گیلان و زادگاهم بندرانزلی زیبا دارم از هر فرصتی استفاده کرده و به شهر مورد علاقه و دوست‌داشتنی‌ام سفر کرده تا ضمن استراحت و فارغ از استرس و اضطراب‌های ناشی از مشغله، به زیارت اقوامم که اکثریت به اتفاق آنها در شهرستان بندرانزلی و روستاهای شهرستان خمام حضور دارند، می‌روم. این‌بار نیز پس از پایان فصل لیگ نهم، پس از حضور در شهرستان انزلی در مورخ ‌٥/٣/٨٩ در اخبار ورزشی صدا و سیما (در شبکه‌های مختلف) شاهد این خبر در چند نوبت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بودم که اعلام می‌شد محمد مایلی کهن رسما به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی منصوب شد. این خبر در شرایطی پخش شد که نه از سوی مسؤولان محترم باشگاه ملوان بندر انزلی و نه اینجانب هیچ‌گونه مذاکره یا حتی تماسی صورت نگرفته بود. از طرفی چند ماه قبل بنده طی مصاحبه‌ای هشدار داده بودم که با کمال تاسف بعضی از تریبون‌های صدا و سیما به اشخاصی واگذار شده است که کاملا از آن بهره‌برداری شخصی می‌کنند. علی‌ایحال با در کنار قراردادن بسیاری از مصادیق دیگر، شاهد شکل‌گیری باندهایی هستیم که به هر نحو ممکن در پی آن هستند تا فارغ از رسالت اصلی رسانه ملی که اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف است به قبضه کردن فضای ورزشی کشور بویژه فوتبال و اعمال نفوذ در لایه‌های مختلف آن از طریق کار گروهی برنامه‌ریزی شده به نفع خود و با استفاده از ابزار بسیار قوی به نام رسانه ملی بپردازند. برای افراد حقیری مانند من که بیشتر عمر خود را در فضای ورزشی گذرانده‌ایم، پرواضح است که اعلام خبر کذب پیوستن بنده به تیم پرآوازه ملوان بندر انزلی (قوی سپید گیلان و آژاکس گیلان) صرفا به دلیل دورشدن و خارج کردن بنده از گرد دیگر تیم‌هایی که باب مذاکره با آنها باز شده بود و در مقابل، تحمیل افراد مرتبط با این باندها به این تیم‌ها و باشگاه‌ها بود. حتی نام افراد مورد علاقه خود را نیز برای سرمربیگری تیم سایپا در سایت باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بودند که می‌توان از طریق آرشیو اسامی را مشاهده کرد. لذا در خاتمه خاطرنشان می‌کند، در شرایطی که در فصل نقل‌و‌انتقالات مربیان و بازیکنان هستیم، فعالیت این باندها در این ایام بسیار بیشتر خواهد شد. مقتضی است دستور فرمایید دقت نظر و ممیزی لازم در پخش اخبار رسانه ملی لحاظ شود. (در اخبارهای ورزشی یا برنامه‌های مرتبط با ورزش) و این‌طور نباشد که با مرجع قراردادن هر منبع خبری، صدا و سیما اخبار آن را منعکس کند. زیرا در آن صورت فرقی نخواهد کرد که مرجع خبر باشگاه خبرنگاران جوان باشد یا باشگاه خبرنگاران (...)! در پایان ضمن تشکر از جنابعالی و دیگر همکاران پرتلاشتان، انتظار دارد با شناسایی و برخورد با باندهایی که متاسفانه به رسانه ملی نیز رخنه کرده‌اند و درصدد حفظ منافع و مطامع خویش هستند (نه منافع ملی) و هر روز نیز رد‌‌پای‌شان پررنگ‌تر به چشم می‌آید در سالم‌سازی فضای ورزش کشور خصوصا فراورزشی به نام فوتبال سهیم باشید.

با تشکر فراوان

محمد مایلی‌کهن کارشناس ارشد تربیت بدنی


Page Generated in 0/0063 sec