printlogo


کد خبر: 43276تاریخ: 1389/3/10 00:00
آشفتگی حلقه ماسونی لندن

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود به ماجرای هتاکی‌های سروش و اعلام ارتداد وی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداخت. به نوشته کیهان، موضع‌گیری صریح جامعه مدرسین علیه هتاکی‌های سروش و اعلام ارتداد وی، با واکنش جالب حلقه ماسونی لندن مواجه شد. به دنبال موضع اخیر جامعه مدرسین، سایت جرس وابسته به حلقه لندن مدعی شد این موضع، موضع جامعه مدرسین نیست و این جامعه موضعی علیه سروش نگرفته است. جرس این ادعا را از قول محمدجواد اکبرین منتشر کرد. اکبرین که در کنار کار برای رادیو فردا و روزنت، با جرس نیز همکاری می‌کند، مدعی شد: «یک عضو ارشد جامعه مدرسین که نخواست نامش فاش شود! گفت که جامعه مدرسین علیه سروش موضعی نگرفته و او را مرتد نمی‌داند». وی سپس به فحاشی و عقده‌گشایی علیه آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداخت. کیهان در این خبر افزود: اکبرین به هنگام حضور در ایران ضمن همکاری با روزنامه‌های نشاط، عصر آزادگان و صبح امروز، با حزب مشارکت در ارتباط بود و گروهکی جعلی را برای رخنه در میان برخی طلاب تحت عنوان «مجمع طلاب خط امام»(!) راه‌اندازی کرده بود. وی با وجود این ادعا بتدریج برخی احکام اسلامی را زیر سوال برد و سپس با درج مقاله‌ای تحت عنوان «راه بازرگان، راه خمینی» در سایت روزنت، از اصلاح‌طلبان خواست بین دولت اسلامی و دولت سکولار، دولت سکولار مورد نظر بازرگان را پی بگیرند! این طلبه قلابی و نفوذی- که بعدها همکار رادیو فردا، ارگان رسمی سازمان سیا از آب درآمد- مدتی کوتاه در سال‌های 79 و 86 بازداشت شد و پس از آزادی از کشور گریخت و به کشورهای لبنان و فرانسه رفت. کیهان تصریح کرد: بسیاری از تحلیلگران حلقه لندن را در پیوند وثیق با بهائیت، انجمن حجتیه، سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس و لابی اسرائیل در واشنگتن ارزیابی می‌کنند. این حلقه خود را سخنگوی فتنه سبز در خارج از کشور معرفی می‌کند و می‌کوشد تصویری وارونه و انحرافی از اسلام به سبک آمریکایی ارائه دهد. پیش از این محسن کدیور عضو حلقه لندن از فتنه‌گران خواسته بود به جای معارضه صریح و خیابانی با اسلام و ولایت فقیه و قانون اساسی، به شیوه تظاهری به طرفداری علیه این 3‌محور وارد عمل شوند.

 

کارنامه روشن دولت دهم

روزنامه رسالت در سرمقاله روز گذشته خود با عنوان «ارزیابی کارنامه یک ساله و نصیحت به رقبا» به قلم محمد کاظم انبارلویی نوشت: کارنامه دولت در یک سال گذشته یک کارنامه شفاف و روشن در سیاست خارجی و سیاست داخلی است. دولت به مفهوم حاکمیت یک جنگ نرم را در مقیاسی که از سوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مدیریت می‌شد پشت سر گذاشت و مردم با بصیرت به ژنرال‌های انقلاب مخملی «نه» گفتند و از انقلاب صیانت کردند. دولت دهم یک سال است مستقر شده است و با اقتدار در صحنه‌های جهانی عمل می‌کند. به نوشته انبارلویی دشمن در9 دی و22 بهمن شکست را پذیرفت و پیاده نظام خود را از خیابان‌ها جمع کرد و کف خیابان را برای تسویه حساب مناسب ندید. اما معارضه با دولت و نظام همچنان در دستور کار آنان است. رقیب بی‌هیچ دلیل حقوقی هنوز می‌گوید «رای من کو» و مشارکت40 میلیونی و رای25 میلیونی مردم به منتخب خود را به رسمیت نمی‌شناسد. رقیب به تحریک منافقان و معاندان نظام در روزهای13 آبان،16 آذر، روز قدس و روز عاشورا از مرزهای فکری و عقیدتی اعلام شده خود عبور کرد و رودرروی اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب و مردم قرار گرفت. رسالت در این مقاله ادامه داد: رقیب، خود را از مرتبت اپوزیسیون قانونی به اپوزیسیون غیرقانونی فروکاهید و حتی در دفاع از محاربان با نظام هم هیچ پرده پوشی نکرد. آمریکا و اروپا تمام قد از رقیب که در سیر و سلوک سیاسی خود به مرز محاربه و معارضه با نظام و مردم رسیده دفاع می‌کنند و تمام امکانات سیاسی - تشکیلاتی و ارتباطی خود را در اختیار سران فتنه و پیاده نظام آنها که همه گروه‌های معاند و معارض نظام را در بر می‌گیرد قرار داده‌اند. رسالت با اشاره به پذیرش گفتمان پیشرفت، عدالت و خدمت از دولت نوشت: در مقابل رقیب رو درروی ملت گفتمان آشوب و براندازی را پیش گرفته و دنبال فرصت می‌گردد با زخم زبان، دروغ‌پردازی و فریب ریخت حکومت را زشت و غیرانسانی جلوه دهد.

 

ترفندهای بی‌حاصل

روزنامه جوان در گزارش تحلیلی خود از توسل جستن جریان فتنه به چهره‌های سفید در افکار عمومی جامعه با عنوان یک اقدام کاملا بی‌نتیجه نام برد. به گزارش روزنامه جوان اگر ترفندهای جریان فتنه در یک سال اخیر را مرور کنیم، متوجه ارتباطی زنجیر‌وار میان نقشه‌های نقش بر آب شده فتنه‌گران می‌شویم؛ به طوری که همه آنها در یک چارچوب فکری خاص طراحی شده‌اند و به محض آنکه یکی با شکست مواجه شد، آن یکی با کمی تغییر ولی در قالبی مشابه رونمایی می‌شود. این وجه مشترک که در میان تمام ترفندهای زنجیروار فتنه‌گران دیده می‌شود در ابتدای انتخابات با بهانه احیای خط امام و بازگشت به مسیر انقلاب در زمین فتنه کاشته شد. عده‌ای با پنهان شدن پشت واژه‌های زیبایی همچون «یاد امام» و «خط امام» نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری شدند و چهره واقعی خود را پنهان نگه داشتند. پس از شکست نیز پشت نقاب حمایت از مردم و صیانت از آرایشان، اردوکشی خیابانی را به راه انداختند و میلیاردها تومان هزینه را بر نظام تحمیل کردند. جوان تصریح کرد که با پنهان شدن پشت نقاب حمایت از کارگران و معلمان و غصه‌خوردن از وضع معیشتی آنان، تلاش دوباره‌ای را برای تحریک احساسات به کار بستند. با شکست تمام این ترفندها که از وجه مشترک مزبور بهره‌مند بود، اما این روزها با نزدیک شدن به سالگرد 22 خرداد فتنه‌گران بازهم دست بردار نیستند و همچنان در تلاشند با پنهان شدن پشت حواشی امن، خود و تحرکات به راه انداخته را توجیه کنند. لذا جای تردیدی باقی نمی‌ماند که تلاش تازه فتنه‌گران برای چهره‌سازی و پنهان شدن پشت آن چهره‌ها نیز بزودی با شکستی سنگین‌تر از پیش مواجه خواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec