printlogo


کد خبر: 43296تاریخ: 1389/3/10 00:00
ورود 16 فروند هواپیمای جدید به آسمان ایران

گروه اقتصادی: طبق اعلام هما، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 16 فروند هواپیمای جدید در سال‌جاری به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزوده می‌شود. انجام پروژه تحول ساختار سازمانی با مشارکت شرکت
lufthansa consulting، توسعه سیستم درآمد مسافر (PRA) همراه با توسعه و گسترش بلیت الکترونیک از برنامه‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال جاری است. همچنین بهره‌برداری نهایی از سامانه‌های الکترونیکی ایمنی و کیفیت AMS صورت خواهد گرفت.

 

 

افزایش بهره‌برداری از میادین مشترک با 5 راهکار

گروه اقتصادی:

افزایش سهم تولید صیانتی، به‌کارگیری تکنولوژی نوین در بهره‌برداری از میادین مشترک، توسعه همکاری دو‌جانبه میان کشورها، اولویت تخصیص منابع به بهره‌برداری از میادین مشترک و اولویت برنامه‌های اکتشافی در مناطق مرزی خشکی و آبی، 5 برنامه مهم وزارت نفت برای توسعه بهره‌برداری از میادین مشترک است. جمشید رودساز، مدیرکل نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر در بخش بلوک‌های خشکی، میادین مشترک از جمله اناران، زواره، مهر و... و بلوک‌های دریایی میادین فارسی، ایران مهر، بروز، بیر و توسن در حال فعالیت هستند. وی افزود: ایران 145 میدان نفتی دارد که این میادین شامل 297 مخزن می‌شود. وی ادامه داد: ما 102 میدان نفتی با 205‌مخزن و 43‌میدان گازی با 92 مخزن داریم. رودساز اذعان داشت: در حال حاضر ذخایر نفت کشور209 میلیارد متر مکعب و ذخایر گاز ایران 15/32 تریلیون مترمکعب است.

 

 

تولید موتورهای الکتریکی هوشمند

وطن امروز:

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین(جمکو) از آمادگی این شرکت برای طراحی و تولید انبوه موتورهای هوشمند خبر داد. میرعلی ‌اکبر اصل خادمی با تاکید بر لزوم آماده شدن زیر‌ساخت‌های IT برای استفاده از موتورهای هوشمند در کشور اظهار داشت: به عنوان مثال هنوز سیستم وایمکس به‌طور کامل در کشور راه‌اندازی نشده است که بتوان از طریق آن با موتورهای هوشمند تبادل اطلاعات کرد. اصل خادمی افزود: ‌نمونه اولیه موتورهای هوشمند در شرکت جمکو طراحی و تولید شده و قرار است بزودی 30 عدد از این موتورها روانه بازار شود تا مشخص شود که وضع بازار این موتورها در کشور چگونه است.

 


Page Generated in 0/0055 sec