printlogo


کد خبر: 43321تاریخ: 1389/3/10 00:00
مرگ تدریجی یک رؤیا...

امیر محبی

: پس از تجمع هفته پیش مردم تهران در مقابل دادسرای انقلاب اسلامی مبنی بر محاکمه سران فتنه، چند روز پیش خبر اعلام برائت 36 عضو ستاد میرحسین موسوی در استان گیلان در صدر برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. از طرفی گفتنی است که ریزش رای و سیر «رو به صفر» هواداران میرحسین موسوی پدیده‌ای نیست که تازگی داشته باشد. از این‌رو سیر ریزش آرا به طور مختصر در بازه‌های زمانی زیر می‌آید:

 

1- افرادی در همان ابتدا با عمل غیرقانونی موسوی مبنی بر معرفی خود به عنوان برنده انتخابات! روبه‌رو شدند و نهایتا از وی دست کشیده و راه خود را جدا کردند.

2- نماز جمعه 29 خرداد و سخنان صریح مقام معظم رهبری (مدظله) که با حضور بی‌سابقه و باشکوه مردم ولایتمدار روبه‌رو شد، موجب شد کسانی که راه را گم کرده بودند به مسیر بازگشته و از موضع‌گیری‌های میرحسین موسوی اعلام برائت کنند و این دومین ریزش بزرگ طرفداران میرحسین موسوی بود. از اینجا به بعد تنها گروه‌ها و کسانی که به دنبال تغییر نظام و حکومت بودند به فعالیت‌های غیرقانونی و اغتشاشات ادامه دادند غافل از اینکه ظرفیت نظام بسیار بزرگ‌تر از آن است که بتوانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.

3- روز قدس، برنامه گردانندگان جنبش سبز اموی فراخوان شرکت در راهپیمایی برای حمایت از آمریکا و اسرائیل دادند که با تمام توان تبلیغاتی خود وارد صحنه شده و از همه ظرفیت داخلی و خارجی خود استفاده کردند ولی تنها عده بسیار قلیلی در آن حضور داشتند که در مقابل سیل عظیم ملت و جوانان حاضر محو و نابود شدند.

4- حادثه 13 آبان نیز برگ سیاه دیگری را فراروی میرحسین موسوی نهاد چه آنکه در این روز نیز بخشی از هواداران او از وی جدا شدند.

5- 16 آذر در حالی انجام شد که هیچ‌کدام از سران فتنه جرات حضور در جمع دوستان خود را نیافتند. میرحسین موسوی که غروب روز 15 آذر با صدور بیانیه‌ای از مردم خواسته بود در روز 16 آذر به جنبش سبز بپیوندند، از ترس رسوایی ترجیح داد در خانه بنشیند و برای همراهی با تعداد اندک آشوبگران حتی یک قدم هم برندارد.

6- برخی افراد فریب‌خورده و آشوبگر با سوءاستفاده از حضور مردم در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دست به آشوب و خسارت به اموال مردم زدند. این افراد در روز عاشورا با هتک حرمت این روز و طرح شعارهای انحرافی علیه نظام جمهوری اسلامی و ارکان نظام، مطابق خواست دشمن و رسانه‌های غربی به جشن و هلهله و پایکوبی پرداختند. این حادثه موجب شد با حضور میلیونی ملت آگاه ایران حماسه 9 دی آفریده شود تا باعث بیداری عده اندکی شود که در چند ماه گذشته در تحلیل و بررسی اوضاع ایران تا حدودی دچار تردید شده بودند.

7- افشای ماهیت جنبش موسوم به سبز موجب ریزش هواداران شد. راهپیمایی 22 بهمن تیر خلاصی برای موسوی و جریان سبز بود. مردم با حضور بی‌سابقه خود اثبات کردند که به امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب وفادارند. از این‌رو است که با افشای خیانت‌های سران اصلاحات و علنی شدن پشت پرده ستاد موسوی در عبور از قانون و اصول انقلابی و دینی، بخشی از هواداران گذشته این جریان که کماکان دغدغه انقلابی و ولایت‌پذیری دارند، یک به یک از ارتباط خود با این جریان اعلام برائت می‌کنند. علاوه بر جدا شدن بخش اعظمی از هواداران میرحسین موسوی از وی که اخیرا در تجمع مردم در مقابل دادسرای انقلاب اسلامی (برای پیگیری تومار شکایت میلیونی مردم از سران فتنه) رخ نمود بسیاری از نزدیکان وی در لایه‌های فعال و ستادی و موثرین نیز از او جدا شدند. اعلام برائت نادعلی درویش از رؤسای ستاد موسوی در لرستان، اعلام برائت چهره‌های سرشناس و فعال ستاد میرحسین در تبریز، اعلام برائت 36 عضو ستاد میرحسین موسوی در استان گیلان در این اواخر و... همگی دلایلی بر این ادعاست. مطالب فوق همگی نشان از آن دارد که مرگ تدریجی رؤیای دست‌نیافتنی میرحسین و جریان سبز اموی فرارسیده و صدای کلنگ قبر برای این جریان به گوش می‌رسد... .


Page Generated in 0/0054 sec