printlogo


کد خبر: 43335تاریخ: 1389/3/10 00:00
طناز طباطبایی و جواد عزتی در فيلم جديد حاتمي‌كيا

فارس: تهیه‌کننده «بانوی شهر ما» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا از توافق نهایی با طناز طباطبایی و جواد عزتی و ادامه مذاکره با دیگر بازیگران خبر داد و گفت: برخلاف اخبار منتشره این فیلم از فضایی زنانه برخوردار نیست و به معضل و مشکلات جوانان می‌پردازد. محمد پیرهادی با اعلام این مطلب افزود: جز گوهر خیراندیش، مصطفی زمانی و رویا تیموریان که حضورشان در کار قطعی است بتازگی نیز طناز طباطبایی و جواد عزتی به گروه بازیگران اضافه شده‌اند و مذاکرات همچنان تا تکمیل فهرست بازیگران ادامه دارد. وی افزود: گروه صحنه بشدت مشغول آماده‌سازی دکورهای فیلم هستند که یک مجموعه در جنوب تهران (نه جنوب کشور) و به‌طور کامل در حال بازسازی است. پیرهادی خاطرنشان کرد: مساله قطعی درباره این پروژه این است که «بانوی شهرما» به‌طور حتم نیمه تیر‌ماه کلید خواهد خورد که در حال حاضر در مرحله نهایی بازنویسی فیلمنامه قرار دارد. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بانوی شهرما» با اشاره به اینکه برخی اخبار و اطلاعاتی که درباره موضوع این فیلم عنوان می‌شود، صحت ندارد، گفت: برخلاف اخبار منتشر شده «بانوی شهر ما» از فضایی زنانه برخوردار نیست و به موضوع زنان نیز نمی‌پردازد بلکه این فیلم، فیلمی است که از یک سوژه ملتهب اجتماعی برخوردار است و به معضل و مشکلات جوانان می‌پردازد.

 

 

تشکیل کارگروه ویژه برای
اجرایی کردن سخنان رئیس‌جمهور

وطن امروز:

حمید قبادی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری و اجرایی کردن سخنان محمود احمدی‌نژاد در آیین پایانی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این معاونت خبر داد. حمید قبادی گفت: در این کارگروه به بررسی محورهای سخنان رئیس‌جمهوری در آیین پایانی نمایشگاه کتاب تهران پرداخته می‌شود. وی ادامه داد: سخنان رئیس‌جمهوری دارای محورهای مهمی در حوزه کتاب بود که برای پیگیری و اجرایی کردن آنها، کارگروه ویژه‌ای در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است. محمود احمدی‌نژاد در آیین پایانی بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ سخنانی را درباره بخش‌های مختلف حوزه کتاب ایراد کرد که مورد توجه جامعه نشر کشور قرار گرفت.

 

 

ایجاد دکترای ادبیات دفاع مقدس
در دانشگاه تهران

فارس:

سرهنگ رسولی، مسؤول مرکز دایره‌ًًْْالمعارف دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل رشته ادبیات مقاومت و پایداری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کرمان، گفت: دکترای این رشته نیز بزودی در دانشگاه تهران ایجاد می‌شود.

 

 

تعویق در برگزاری جشن
انجمن منتقدان

وطن امروز:

برپایی چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به دلیل لزوم انجام هماهنگی‌های لازم، به زمان دیگری موکول شد. چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی که قرار بود
امروز10 خرداد‌ماه برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. این رویداد سینمایی برای هماهنگی لازم در اجرای این رویداد سینمایی به زمان دیگری موکول شد و تاریخ دقیق این جشن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

مراسم یادبود بهمن‌بیگی در تهران

ايسنا:

مراسم یادبود بهمن‌بیگی، نویسنده و بنیانگذار آموزش عشایری ایران امروز دوشنبه (دهم خردادماه) از ساعت 18 تا 21 در تالار وحدت برگزار خواهد شد. به گفته‌ سکینه کیانی، همسر این نویسنده‌ فقید‌‌ مراسم بزرگداشت او توسط فارغ‌التحصیلان عشایری و انجمن فارسی‌های مقیم تهران برگزار می‌شود. محمد بهمن‌بیگی در سال 1299 در استان فارس به دنیا آمد.

 

او در 24سالگی لیسانس حقوق را از دانشگاه تهران گرفت و در سال 1331 نخستین مدرسه‌ رسمی عشایر را برپا کرد. او همچنین مدرسه‌هایی را در استان‌های خوزستان و آذربایجان برپا کرد.


Page Generated in 0/0057 sec