printlogo


کد خبر: 43341تاریخ: 1389/3/10 00:00
11 روز تا جام‌جهاني

پاتزینی، منتقد جدید توپ جام‌جهانی

جیامپائولو پاتزینی، مهاجم تیم ملی ایتالیا آخرین نفری است که زبان به انتقاد از توپ رسمی رقابت‌های جام‌جهانی گشوده است. او این توپ را «فاجعه» خوانده. این در حالی است که پیش از پاتزینی، ژولیو سزار، سنگربان تیم ملی برزیل روز جمعه در صحبت‌هایی اعلام کرده بود که توپ رسمی بازی‌های جام‌جهانی مثل توپ‌هایی است که در فروشگاه‌های معمولی یافت می‌شود. پاتزینی هم اصلا از شیوه تغییر مسیر توپ در حال حرکتش راضی نیست و معتقد است که این مشکلات فراوانی را برای تیم‌ها در طول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی ایجاد خواهد کرد.این مهاجم ایتالیایی در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره کیفیت توپ گفت: «این توپ فاجعه است. توپ‌های جدید واقعا فاجعه هستند. آنها فقط برای دروازه‌بانان مشکل‌ساز نخواهند بود و برای مهاجمان نیز مشکلات زیادی را ایجاد خواهند کرد. زمانی که یک ضربه به سمت تو حرکت می‌کند و به قصد هد زدن جلو می‌روی، توپ ناگهان نیم متر حرکت می‌کند و در نهایت تنها تماس بسیار کوچکی میان تو و توپ برقرار می‌شود».

 

تست دوپینگ از بازیکنان سوییس

یک گروه ویژه فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از بازیکنان تیم ملی سوییس تست دوپینگ گرفت.

گروهی 7 نفره از متخصصان و کارشناسان تحت قرارداد با این سازمان به‌طور‌ ناگهانی در اردوی سوییس در منطقه کرانس‌مونتانا حاضر شده و از 8 بازیکن تست گرفتند. در این برنامه که به مدت 2 ساعت به‌طول انجامید، هاکان یاکین، دیه‌گو بنگالیو، ارن دردیرک،‌ بنیامین هوگل، ترانکلیو بارنتا، لودویچ ماگنین،‌ ماریو ایگی مان و اشتفان لیشتن‌اشتاینر بازیکنانی از تیم تحت رهبری اوتمار هیتسفلد بودند که مورد آزمایش واقع شدند. این اقدام فیفا در حالی انجام شد که یک روز قبل پزشکان آژانس مبارزه با دوپینگ در اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال آلمان در تیرول از 14 بازیکن این تیم تست گرفتند. این آژانس قصد دارد به خواسته فدراسیون جهانی تا شروع پیکارها به اردوگاه تیم‌ها سرزده و اقدام به آزمایش کند.

 

دل بوسکه نگران نيست!

قهرمان اروپا در سال 2008 نمایش مطلوبی در بازی عربستان نداشت و در نهایت به لطف گل یورنته در دقایق تلف شده پیروزی را از آن خود کرد. ویسنته دل‌بوسکه در گفت‌وگو با روزنامه ورزشی مارکا عنوان کرد: به هیچ‌ وجه نگران نیستم، باید با دید مثبت به این بازی نگاه کنیم. بعضی اوقات شرایط مطابق میل‌ پیش نمی‌رود. از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم و این دیدار را مثبت ارزیابی می‌کنم. دل بوسکه درباره بازی با عربستان گفت: در دقایق اولیه کمی متزلزل بودیم که طبیعی است، زیرا 15 روز فوتبال بازی نکرده بودیم اما رفته رفته شرایط بهتر شد. دل بوسکه در ادامه درباره شرایط آمادگی بازیکنان گفت: لیگ اسپانیا بسیار دیر به پایان رسید. باید به سختی تلاش کنیم تا بازیکنان برای جام‌جهانی آماده شوند. دل بوسکه در این دیدار چند تن از بازیکنان جوان را به میدان فرستاد. پدرو و ژاوی مارتینز نخستین‌ بازی ملی‌شان را برای تیم ملی اسپانیا انجام دادند. سرمربی تیم ملی اسپانیا با اشاره به اهمیت بازی‌های تدارکاتی افزود: فلسفه انجام بازی‌های دوستانه همین است، ما چند بازیکن جوان داریم که باید به آنها فرصت بدهیم تا تجربه کسب کنند تا در صورت لزوم در جام‌جهانی از آنها استفاده کنیم. اسپانیا پیش از حضور در آفریقای جنوبی یک دیدار تدارکاتی هم مقابل کره‌جنوبی برگزار خواهد کرد.

 

نارضایتی هواداران از قیمت هتل‌ها

با توجه به نزدیک شدن رقابت‌های جام‌جهانی و افزایش قیمت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها موجی از نارضایتی هواداران فوتبال را در آفریقای جنوبی فرا گرفته است. هواداران فوتبال که برای تماشای رقابت‌های جام‌جهانی به این کشور سفر کرده‌اند با افزایش بی‌سابقه قیمت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها روبه‌رو شده‌اند. این افزایش قیمت در بعضی شهرها تا 3 برابر هم مشاهده شده است. کارشناسان یک شرکت انگلیسی را مقصر اصلی این افزایش قیمت قلمداد کرده‌اند. این شرکت که ظاهرا رابطه خوبی با فیفا دارد بیش از 10 هزار اتاق در هتل‌های آفریقای جنوبی را از مدت‌ها پیش رزرو کرده است (بیش از 80 درصد). البته طمع هتلداران و بنگاه‌های رهن و اجاره هم در این افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده است. با توجه به روند افزایش قیمت‌ها انتظار می‌رود بسیاری از هواداران فوتبال قید سفر به آفریقای جنوبی را بزنند و این رقابت‌ها را از گیرنده‌های تلویزیونی دنبال کنند. فیفا در آخرین برآورد پیش‌بینی کرد حدود 200 هزار نفر برای تماشای جام‌جهانی به این کشور سفر کنند. این در حالی است که بیش از این شمار بازدیدکنندگان از آفریقای جنوبی تا 700هزار نفر هم تخمین زده می‌شد.

 

روزه سکوت رونالدینیو

رونالدینیو به هیچ‌وجه قصد ندارد درباره کنار گذاشته شدن از تیم ملی صحبت کند. بهترین بازیکن جهان در سال‌های 2004 و 2005 توسط دونگا از تیم ملی برزیل کنار گذاشته شد و اکنون در فاصله 12 روز مانده تا آغاز جام‌جهانی قصد ندارد با صحبت درباره تیم ملی جنجال‌آفرینی کند. سخنگوی باشگاه میلان با اشاره به این مطلب گفت: رونالدینیو علاقه‌ای به صحبت درباره تیم ملی و حتی آث‌میلان ندارد. رونالدینیو که به همراه آث‌میلان به شیکاگو سفر کرده است بعد از تمرین شنبه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران عنوان کرد: از سفر به آمریکا راضی هستم، مردم شیکاگو رفتار خوبی با من داشته‌اند، امیدوارم در بازی دوستانه مقابل شیکاگو فایر نمایش خوبی داشته باشیم. رونالدینیو از اظهارنظر درباره تیم‌ ملی برزیل خودداری کرد و گفت: این مسائل‌ به من ارتباطی ندارد.


Page Generated in 0/0053 sec