printlogo


کد خبر: 43343تاریخ: 1389/3/10 00:00
فدراسیون فوتبال ثابت کرد حق قهرمان حذفی حضور در آسیاست
شكايت كفاشيان از آشتياني

سایت فدراسيون فوتبال روز گذشته برخلاف دیگر روزها که معمولا خبر چندانی در آن نیست، روز پر کاری را پشت سر گذاشت؛ در ابتدا مصاحبه با علی کفاشیان سپس درج نامه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که منطبق با آن به آشتیانی نشان داد حق قهرمان جام حذفی حضور در لیگ قهرمانان آسیاست! آشتیانی رئیس فدراسیون را متهم به دروغگویی کرده بود اما حالا اصل نامه روی سایت قرار دارد و هویداست که آقای مدیر به‌‌موضوع بی‌ربطی کلید کرده بود. اما قبل از رسیدن به شرح نامه در ابتدا حرف‌های رئیس فدراسیون فوتبال را بخوانید که در پایان صحبت‌هایش مدیر عامل استقلال را تهدید به شکایت کرده است.

جلسه‌ای با مدیران صنعتی

شنبه جلسه‌ مهمی را در وزارت صنایع با مدیران عامل کارخانه‌های صنعتی که در لیگ برتر تیم دارند، برگزار کردیم. در این نشست که بسیار مفید هم بود قرار شد در بحث عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان دقت‌های لازم انجام شود و نهایت همکاری با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ براساس بخشنامه جدید که بزودی ابلاغ می‌شود انجام شود.

سقف 350 میلیونی باید رعایت شود

ما به هر جهت پس از بالا رفتن بی‌جهت قیمت‌های بازیکنان و مربیان که واقعا سرسام آور است تصمیم جدیدی گرفتیم و آیین‌نامه‌ای در این باره تدوین شده که در هر صورت باید نظارتی روی این مبالغ وجود داشته باشد و باشگاه‌ها نقش کنترلی داشته باشد تا بی‌رویه قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، چون در چنین مواقعی کیفیت رقابت‌های فوتبال کاهش پیدا می‌کند و باید کاری کنیم تا کیفیت رقابت‌ها بالا برود و باشگاه‌ها بتوانند از محل رقابت‌هایشان صرفه جویی لازم را در این بخش داشته باشند. ما به هیچ‌وجه موافق کاهش بودجه نیستیم اما باید سطح کار را بالا برد، درباره قیمت هم باید بگویم 350 میلیون سقف است و برای مربیان و بازیکنان این قیمت هیچ فرقی نمی‌کند.

زیر آبی ممنوع!

در آیین‌نامه‌ای که تدوین شده تمام این را‌ه‌هاي فرار پیش بینی شده و دیگر خبری از کارانه و پاداش نیست. بر اين اساس وضعيت به اين شكل خواهد بود كه پاداش‌ها باید عمومی و متعلق به همه اعضای تیم باشد و چیزی به اسم پاداش فردی وجود نخواهد داشت. تنبیه و پاداش وجود دارد اما کارانه‌ای در کار نیست.

کاهش بودجه نه!

همانطور که گفتم ما به دنبال کاهش بودجه باشگاه‌ها نیستیم اما بر این عقیده‌ایم که به جای پرداخت ارقام سرسام‌آور به بازیکنان بهتر است باشگاه‌ها در کارهای زیرساختی سرمایه گذاری کنند مثل ساختن ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین اختصاصی، بالا بردن دانش فنی مربیان، افزایش کیفیت تغییرات، حضور در اردوهای مفید و همچنین انجام کارهای زیربنایی در بحث تیم‌های پایه و بانوان و در کل فراهم کردن ابزارهای مناسب برای ارتقای سطح فوتبال باشگاهی کشور. در همان جلسه وزیر صنایع هم حضور داشتند و بر این مساله تاکید کرد به هر جهت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، جلسه‌ای داشتیم و در این باره صحبت کردیم تا ضابطه را در قالب یک آیین‌نامه، اجرایی کنیم.

منشور ادامه دارد

منشور اخلاقی در هر زمانی قابل اجراست و در این باره کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد و مسائلی که پیش می‌آید دقیقا بررسی خواهد شد و اخلاق در سرلوحه کار فوتبال ایران قرار دارد. منشور اخلاقی برای فدراسیون فوتبال مهم است و برای ما نوع نگاه به منشور فرق می‌کند.

جلسه با پیروانی

با پیروانی جلسه داشتیم و تاکید کردیم که برنامه‌های این تیم با دبیرکل این فدراسیون و کمیته تیم‌های ملی و کمیته روابط بین‌الملل بخوبی طراحی شود و قرار بر این شد که یک تیم بتواند با تمام قوا کار خودش را برای درخشش در گوانگجو و صعود به المپیک لندن ادامه دهد.

شکایت از واعظی

ما مخالف انتقاد نیستیم. اتفاقا انتقادپذیرترین فدراسیون فوتبال ما هستیم. هر روز در رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری و نوشتاری از عملکرد فدراسیون انتقاد می‌شود و ما هم می‌پذیریم. در حال حاضر بیشترین حجم انتقاد را داریم اما برخی اوقات متاسفانه به ما تهمت می‌زنند که ما نمی‌دانیم و دروغ می‌گوییم و از این دست مسائل اما با رو شدن قوانین AFC مشخص شد که این آقای واعظی است که نمی‌داند قهرمان جام حذفی می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. از ایشان به کمیته انضباطی شکایت می‌کنم به این دلیل که روی چیزی که نمی‌داند بارها و بارها در مقابل بینندگان میلیونی تاکید می‌کند.

نامه‌ای برای رد ادعای مدیرعامل استقلال

پس از اینکه امیر رضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال در چند روز اخیر از فدراسیون فوتبال به دلیل معرفی قهرمان جام حذفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سهمیه چهارم ایران انتقاد و اعلام کرد قهرمان این رقابت‌ها باید در AFC CUP شرکت کند و همچنین گفت قانونی برای حضور قهرمان حذفی در لیگ قهرمانان وجود ندارد، فدراسیون فوتبال با انتشار آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مورد پاسخ داد. در مطلب سایت فدراسیون فوتبال آمده است: با توجه به اینکه در چند روز گذشته درباره سهمیه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران ابهاماتی مطرح و اعلام شده قهرمان جام حذفی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و حتی ادعا کرده‌اند که کمیته لیگ حرفه‌ای AFC چنین دستورالعملی را به ایران ارسال نکرده و این ابتکار عمل از سوی فدراسیون فوتبال ایران است، باید گفته شود که پس از گذشت 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حتی اطلاعی از قوانینی ندارند که در مسابقات آن شرکت می‌کنند. بنابراین فدراسیون فوتبال اسناد و مدارکی که نحوه سهمیه دهی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته لیگ حرفه‌ای این کنفدراسیون، به فوتبال باشگاهی ایران است، به منظور تنویر افکار عمومی منتشر می‌کند.

دستورالعمل ورود برای مسابقات لیگ قهرمانان سال 2009

طی دستورالعمل‌هایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه کشورها چنین اعلام شده است: چین، ایران، عربستان، ژاپن و کره جنوبی 4 تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

1- باشگاه‌ها باید قهرمان لیگ، نایب قهرمان و رتبه سوم لیگ به همراه قهرمان مسابقات حذفی سال 2008 یا 8-2007 باشند.(بند یک همان بندی است که درباره آن گفته شده که قهرمان جام حذفی ایران حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد، در حالی که در بند اول این دستورالعمل آمده است که قهرمان جام حذفی سال 2008 یا 8-2007 می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند که البته تبصره‌هایی هم وجود دارد که در بندهای 2 و 3 به آن اشاره شده است.)

2- اگر قهرمان جام حذفی یکی از 3 تیم اول لیگ باشد مکان چهارم لیگ جایگزین می‌شود.

3- اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم جهت شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را توسط کمیته ویژه لیگ قهرمانان کسب نکند در آن صورت تیم چهارم لیگ جایگزین می‌شود.

در ادامه سهمیه کشور امارات، (1+3) سهم اعلام شده است که حتی قهرمان جام حذفی امارات هم در لیگ قهرمانان آسیا توانسته است سهمیه بگیرد و این اتفاق برای کشورهایی که حتی 2 سهمیه هم گرفته‌اند، صدق می‌کند و کشورهایی که 2 نماینده در لیگ قهرمانان دارند هم یک نماینده آنها از رقابت‌های جام حذفی و در حقیقت قهرمان جام حذفی وارد مسابقات می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec