printlogo


کد خبر: 43352تاریخ: 1389/3/10 00:00
مهدی قالپاق سردسته باند مخوف در یافت‌آباد بود
اعدام برای ابلیس پارک قائم

مهدی قالپاق گروه شیطانی‌اش را در پارک قائم تشکیل داده و با قمه و قداره به مزاحمت‌های خیابانی می‌پرداخت و با خیالی آسوده از رهگذران باج می‌گرفت.

مدت‌های زیادی بود بوستان قائم پاتوق گروهی از اشرار شده بود که به خفت‌گیری از زنان و مردان این منطقه دست می‌زدند. مزاحمت‌های این گروه خطرناک روز به روز بیشتر می‌شد تا اينكه ساکنان محله به تنگ آمده و تصمیم گرفتند محرمانه به طرح شکایت بپردازند.

وقتی 12 زن و مرد در 18 فروردین ماه سال‌جاری به دادسرای مطهری مراجعه کردند هنوز ترس در چهره‌شان دیده می‌شد تا اینکه پیش روی بازپرس غلامی قرار گرفتند و یکی به نمایندگي از دیگر همسایه‌ها جزئیات ناآرامی‌های محله‌شان را بازگو کرد.

این مرد گفت: مدت‌هاست در بوستان قائم یافت‌آباد مردان خشنی رفت و آمد می‌کنند که آسایش را از محله گرفته‌اند. این اراذل و اوباش با خفت‌گیری‌های شبانه و اخاذی از زنان و بچه‌هایمان محله را پاتوق مانورهای تبهکارانه‌شان کرده‌اند. این مرد ادامه داد: اعضای این باند زورگیر در بوستان قائم برای خانواده‌ها ایجاد رعب و وحشت می‌کنند. با ادعاهای این مرد پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تجسس‌ها برای ردیابی اعضای این باند مخوف آغاز شد که نشان داد اعضای این شبکه با ربودن رهگذران و کشاندن آنان به منطقه‌های خلوت به زورگیری‌های خشن دست می‌زنند. در این شاخه وقتی اقدامات اطلاعاتی مشخص کرد تبهکاری‌های این گروه از مردان خطرناک با سرکردگی مهدی قالپاق باعث وحشت مردم شده است ماموران با تحقیقات سری اعضای این باند و مخفیگاهشان را زیر نظر گرفتند و چند روز پس از شکایت مردم در یک عملیات با هجوم به پاتوق زورگیران، مردان خشن را بازداشت کردند. این مردان بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد مهدی قالپاق با همدستی 3 شرور دیگر با چاقو و قمه به شکار طعمه‌های خود در بوستان قائم یافت‌آباد می‌پرداختند. تحقیقات از این مجرمان نشان می‌داد با وجود ادعاهای گمراه کننده، آنان جرائم بسیاری در قالب شبکه زورگیری انجام داده‌اند و کلکسیونی از تبهکاری‌ها را در پرونده خود دارند. در حالی که پرونده این اشرار خشن پیش روی بازپرس غلامی از شعبه7 بازپرسی قرار داشت ادعای دیگری مطرح شد که نشان می‌داد مهدی قالپاق به بهانه خواستگاری، دختر جوانی را به خلوتگاه شیطانی‌اش کشانده و با همدستی 2 عضو شرور باند بوستان وی را هدف نیت شوم خود قرار داده‌اند. با این ادعا پرونده برای رسیدگی به جرم سیاه سرکرده باند مخوف به دادسرای بعثت ارجاع داده شد.

وقتی تحقیقات نشان داد مهدی قالپاق با همدستی اعضای گروهش دختر جوان را برای رسیدن به هدف شومش طعمه نیت سیاه خود کرده است برای صدور حکم قضایی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که قضات شعبه 77 پس از محاکمه این متهم در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به شور نشستند و ابلیس بوستان قائم را به اعدام محکوم کردند.


Page Generated in 0/0065 sec