printlogo


کد خبر: 47391تاریخ: 1389/4/2 00:00
روابط بحرین و ایران خدشه ناپذير است

ایسنا:

وزیر خارجه بحرین در دیدار با سفیر ایران در این کشور گفت: پادشاه بحرین بر اهمیت روابط با تمام کشورهای دوست و برادر بویژه جمهوری اسلامی ایران و مخدوش نکردن آن و نیز توسعه روابط 2 کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد. حسین امیرعبداللهیان دوشنبه در دیدار با شیخ خالد بن احمد بن محمد آل‌خلیفه، روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد. دو‌طرف در این دیدار پیرامون اهمیت تقویت و تحکیم روابط دوجانبه 2 کشور دوست و راه‌های توسعه هر چه بیشتر آن در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه بحرین در این دیدار با اشاره به تاکید پادشاه بحرین بر اهمیت مخدوش نکردن روابط کشورش با ایران گفت: بحرین در مقابل هر آنچه موجب مخدوش کردن روابط مستحکم خود با کشورهای دوست و برادر شود، خواهد ایستاد. شیخ آل ‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین افزود: منامه همواره درصدد توسعه و گسترش روابط دوجانبه برادرانه فیمابین 2کشور بوده و هست بویژه در شرایط کنونی منطقه که مستلزم افزایش تلاش‌های مشترک جهت پرکردن شکاف با هدف ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است.

 

رئیس‌جمهور فردی با هویت ملی است

 

 

ایسنا:

آیت‌الله حائری‌شیرازی در مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین مجموعه تیراندازی خاورمیانه در آزادی گفت: وقتی ملت‌ها با هم معامله می‌کنند از مقیاس‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند، اما زمانی که در داخل کشورشان برنامه‌های معاملاتی دارند، واحدهای ملی خودشان را به کار می‌برند. در ایران چون پیش از انقلاب آنها ملی و وطنی نبودند، واحدهای بین‌المللی را جایگزین واحدهای ملی ما کردند. وی ادامه داد‌: این یک اشتباه بزرگ یا تعمد و خیانت بود، چون بقای هر جامعه‌ای به ملیت و سنت‌ها و تفاوت‌هایش با دیگران وابسته است. اینها آمدند و هویت مردم را در قسمت مقیاسات پاک کردند. حائری‌شیرازی تصریح کرد: ما باید به قراردادهای بین‌المللی در روابط بین‌الملل و به هویت ملی خودمان در مسائل‌ ملی بها دهیم. علتی که من از این رئیس‌جمهور دفاع و حمایت می‌کنم، این است که او را قبل از اینکه یک فرد بین‌المللی باشد، یک فرد با هویت ملی می‌دانم و امیدوارم که در ورزش هم بویژه در رشته تیراندازی، هویت ملی را فراموش نکرده و آن را حفظ کنیم. 

 

طرح واردات گاز ایران متوقف نخواهد شد

 

 

ایرنا

: نخست وزیر پاکستان روز گذشته گفت این کشور پروژه واردات گاز طبیعی از ایران را حتی در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا علیه ایران، اجرا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از اسلام آباد، یوسف‌رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد، کشورش به خاطر تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در این قرارداد تجدیدنظر نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ماه جاری قراردادی با پاکستان امضا کرد که به موجب آن از بهار سال 2014 (فروردین 1393) از طریق خط لوله‌ای جدید، روزانه 21میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز به پاکستان صادر خواهد کرد. اظهارات روز سه‌شنبه نخست وزیر پاکستان 2 روز پس از آن مطرح می‌شود که «ریچارد هالبروک» نماینده ویژه آمریکا در پاکستان گفته بود، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که در کنگره آمریکا در حال نهایی شدن است، ممکن است بر قرارداد پاکستان و ایران در زمینه گاز طبیعی تاثیر بگذارد. 

 

تحریم بر ایستادگی دولت می‌افزاید

 

 

مهر:‌

یک عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور قطعنامه‌ها و بیانیه‌های تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: غربی‌ها نباید تصور کنند که این تحریم‌ها در روند دفاع از حقوق هسته‌ای ایران چنان تاثیری خواهد داشت که ما از حقوق مسلم خود کوتاه می‌آییم. مصطفی کواکبیان توضیح داد: باید این موضوع را با زبان دیپلماسی به غربی‌ها بفهمانیم که این تحریم‌ها انگیزه دولت، ملت و حاکمیت را برای ادامه روند در پیش گرفته شده، نه تنها کاهش نمی‌دهد، بلکه آن را دوچندان می‌کند. وی با تاکید برلزوم تنظیم میزان روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی که در شورای امنیت به صدورقطعنامه تحریمی علیه ایران رای مثبت دادند، گفت: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران باید نوع روابط دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را با دیگر کشورها بر مبنای میزان همسویی‌ آنان با حقوق هسته‌ای کشورمان بگذارد. نماینده مردم سمنان در مجلس درباره اثرگذاری این قطعنامه نیز اظهار کرد: معتقدم که قطعنامه‌ در میدان عمل ناکارآمد خواهد بود، زیرا بسیاری از شرکت‌های خارجی به‌دلیل به خطر نیفتادن منافع خود توجهی به این تحریم‌ها نخواهند کرد.

 


Page Generated in 0/0253 sec