printlogo


کد خبر: 47393تاریخ: 1389/4/2 00:00
بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد:
بارها تردد برخی نمایندگان مجلس را در دانشگاه آزاد دیده‌ایم

 

وطن امروز:

مجمع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به مصوبه روز یکشنبه مجلس درباره تایید وقف اموال دانشگاه آزاد، با صدور بیانیه‌ای انزجار خود را از تصویب این طرح اعلام کردند. در ابتدای این بیانیه آمده است: دیگر زبانمان مو درآورد! از بس گفتیم و نشنیدند. دیگر باورمان شده که نیستیم، یعنی هیچ نیستیم. ما فقط پول می‌دهیم و دیگر هیچ! و جدیدا هم که ما را بی‌اطلاع خودمان وقف کرده‌اند. البته شاید مالک خودمان و اموالمان نبوده‌ایم و بی‌خبر بودیم یا مالک‌مان نبوده‌اند اما تصرف مالکانه در ما داشته‌اند. مانده‌ایم چه بکنیم. به چه کسی بگوییم. آخر چقدر بیانیه بدهیم و تجمع برگزار کنیم و باز کسی نبیند یا نخواهند که ببینند. یا وابستگان به خودشان را با اتوبوس از سراسر ایران جمع کنند و بعد جای ما حرف بزنند. افسرده شده‌ایم به خدا... اما نه، کار برای خدا خستگی ندارد.

 

به گزارش فارس، دانشجویان دانشگاه آزاد با اشاره به رابطه برخی نمایندگان مجلس با مدیران دانشگاه آزاد عنوان کرده‌اند: ما همیشه تردد نمایندگان محترم این مجلس را در واحدهای مختلف دانشگاه خودمان دیده‌ایم. یا گاه‌به‌گاه که گذرمان به سازمان مرکزی افتاده، رفته‌ایم و دیده‌ایم که چگونه نمایندگان ملت در صف بوده‌اند که بعضی از مسائل برایشان هماهنگ شود. همیشه دیده‌ایم که اعضای ستادهای انتخاباتی این نمایندگان در شهرستان‌ها چگونه بعضاً حتی بدون یک روز سابقه تدریس دانشگاهی با مدرک فوق‌لیسانس (آن هم غیرمرتبط)‌ رئیس واحد دانشگاهی آن شهر با حدود 20 هزار دانشجو شده و هیچ کس هم جویای دلائل آن نشده است یا بسیاری از مسائل مگوی دیگر....

در بخش دیگری از بیانیه مجمع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم وظایف شورایعالی انقلاب فرهنگی را به دوش گرفته. از آن‌جایی که اعضای اصلی این شورا عضو آن مجمع نیز هستند، خیلی به جایی هم برنمی‌خورد. نگران سیکل قانونی آن هم نباید بود چرا که در ابتدا با تصویب مجلس، رد شورای نگهبان، اصرار مجلس بر مصوبه، ارجاع به مجمع تشخیص، تایید نهایی و تمام. همه چیز قانونی قانونی است. دانشجویان همچنین با بیان اینکه «از طراحان و مجریان این بازی و نمایش زیبای پارلمانی باید سپاسگزار بود و ما نیز به نوبه‌ خود ممنونیم»، اظهار کرده اند: ماهیت و ارزش نمایندگان مجلس ما و حتی ریاست محترم و با کفایت آن را به ما نشان داد. این امتحان جدید و رفوزه شدن نمایندگان مجلس برای آنان که نمی‌شناختند راهی برای افزایش بصیرت است و قطعا در حافظه ملت باقی خواهد ماند.

مجمع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با مخاطب قرار دادن آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه از وی پرسیدند که چرا نسبت به حکم شعبه قضایی شهید بهشتی مبنی بر توقف اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد واکنشی نشان ندادید یا اگر واکنشی نشان داده‌اید چرا آن را علنی نكرده‌اید؟ لطفاً تکلیف قوه زیر نظر خودتان با اساسنامه جدید مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و نسبت آن با قانون شخصاً ‌روشن فرمایید.

 

یک درخواست از ضرغامی
درباره دانشگاه آزاد

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به سيد عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما از او خواستند تا موجبات حضور موافقان و مخالفان تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد را در رسانه ملی فراهم کند.

در این نامه آمده است: اقدام جدید و بی‌سابقه مجلس در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد موجب شد که سوالات و مسائل بسیاری پیرامون آن به وجود بیاید که متعاقب آن باعث لزوم حضور موافقان و مخالفان در رسانه ملی است تا ادله آنها به صورت مستقیم در معرض قضاوت افکار عمومی قرار بگیرد. از جمله موارد لزوم این عمل، روشن نبودن جوانب طرح وقف دانشگاه آزاد برای عموم ملت، مغایرت ضمنی و حتی صریح آن با موازین اسلامی و قانونی و همچنین در معرض رای گذاشتن نظر صریح رهبری در این باره است.


Page Generated in 0/0063 sec