printlogo


کد خبر: 47407تاریخ: 1389/4/2 00:00
ویترین

نقش فتنه‌گران در تحریم‌ها

روزنامه

کیهان در ستون اخبار ویژه خود با درج خبری به نقش خیانت‌آلود فتنه‌گران در تحریم‌ها به روایت وزیر دفاع آمریکا پرداخت. کیهان نوشت: وزیر دفاع آمریکا برای دومین‌بار اذعان کرد علاقه‌مندی کاخ سفید به پیگیری و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، به خاطر مشاهده آشوب‌های پس از انتخابات است. به نوشته کیهان، رابرت گیتس گفت: فشارها و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت و شانسی خوب برای توقف برنامه هسته‌ای ایران است تا رژیم جمهوری اسلامی را بر سر عقل آورد و بفهمد با ادامه این وضعیت، امنیت خود را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. به گزارش کیهان، گیتس در گفت وگو با فاکس نیوز اظهار داشت که انتخابات سال گذشته در ایران حکومت را به چند دسته تقسیم کرده و افزایش فشارهای اقتصادی می‌تواند به تسلیم شدن ایران بینجامد.

 

گیتس که پیش از این وزیر دفاع دولت بوش بود و ریاست سازمان سیا را نیز در کارنامه خود دارد، همچنین در پاسخ به این سؤال درباره گزینه نظامی گفت: تمام گزینه‌ها روی میز است و هنوز زمان برای حل مشکل برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

کیهان همچنین تصریح کرد:‌ 9 ماه پیش نیز هنگامی که گروهی از فتنه‌گران به دعوت کروبی و موسوی کوشیدند راهپیمایی روز جهانی قدس را به هم بزنند و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی و علیه جمهوری اسلامی شعار بدهند، رابرت گیتس گفت ما تاکنون تصور می‌کردیم تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند اما اکنون به نظر می‌رسد جامعه ایران چند دسته شده‌اند.

در این میان اظهارات اخیر گیتس بیشتر به یک بلوف شبیه است چه اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و عوامل آنها 9 دی و 22 بهمن سال گذشته و همچنین در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری، نبض حقیقی جامعه ایرانی را به دست آوردند و بهتر از هر کس دیگر می‌دانند که ملت ایران در برابر تهدیدهای دشمنان تاریخی خود منسجم و یکپارچه می‌شود. رابرت گیتس، گوینده همان عبارت کینه‌توزانه معروف است که در زمان ریاست بر سازمان سیا بارها ادا شده بود؛ «ایرانی میانه‌رو وجود ندارد، ایرانی معتدل کسی است که با گلوله کشته شده باشد»!

این نکته مد نظر کیهان قرار گرفت که اصلی‌ترین کار ویژه قطعنامه اخیر از نگاه طراحان آن، دادن تنفس مصنوعی به گردانندگان اصلی فتنه در ایران بود و به همین دلیل هم 2 روز قبل از سالگرد انتخابات صادر شد تا مگر کاری بکند. از سوی دیگر دولت آمریکا پس از گرفتاری در باتلاق افغانستان و عراق به وضوح در دنیا متهم به درماندگی و ناتوانی می‌شود به نحوی که برخی متحدان منطقه‌ای او نیز زبان به اعتراض گشوده‌اند. قطعنامه تلاش داشت در دهن کدخداهای سابق جهان را ببندد، هرچند از قضا سرکنگبین صفرا فزود. گفتني است، پيش از اين «وطن‌امروز» در چندين نوبت ارتباط تصويب قطعنامه چهارم با رفتار فتنه‌گران داخلي را مورد اشاره قرار داده بود.

شبکه سبز افغانی

روزنامه

رسالت در ستون شنیده‌ها و نکته‌ها خبر داد که صدای جنبش فتنه از افغانستان در خواهد آمد! بر اساس خبر رسالت، شنیده‌ها حاکی است که سردمداران جنبش فتنه طرحی تهیه کرده‌اند که از طریق یکی از کشورهای همسایه شبکه‌ای تلویزیونی راه‌اندازی کنند و برنامه‌های آماده شده برای ادامه آشوب‌ها و تحرکات را از طریق این شبکه به داخل کشور برسانند. براساس اطلاعات رسیده، نمایندگانی از سوی سران فتنه در افغانستان با مسؤولان شبکه آریا مذاکراتی انجام داده و در ازای پرداخت هزینه، قول پخش برنامه را به دست آورده‌اند. این شبکه قرار است روزانه چند ساعت برنامه‌های تهیه شده از سوی جریان فتنه را روی آنتن بفرستد. گفتنی است، جریان فتنه که قرار بود در ایام 22 خرداد و روزهای بعد تحرکاتی را برای شروع دور جدید آشوب‌طلبی آغاز کند، آگاهی مردم و عدم همراهی با برنامه‌های طراحی شده موجب لغو اردوکشی‌های خیابانی آنها شد و راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی هم بعید است بتواند کاری بیشتر از شبکه‌های بی‌بی‌سی و صداي آمریکا و رسانه‌هایی از این قماش برای پیشبرد برنامه‌های فتنه انجام دهد.

 

 

آیا دانشگاه آزاد در رأس امور است!؟

روزنامه

جوان در شماره روز گذشته خود با اشاره به روندی که مجلس در رابطه با دانشگاه آزاد در پیش گرفته، نوشت: وقتی ملت ایران امسال با کندن چشم فتنه 88 می‌کوشد با کار و همت مضاعف، عدالت و پیشرفت را برای ایران اسلامی رقم بزند برخی نمایندگان مجلس می‌کوشند تا مدیریتی مادام‌العمر را برای دانشگاه آزاد رقم بزنند. به نوشته جوان، امام خمینی(ره) می‌فرمودند:«مجلس در رأس امور است» و نمایندگان ما به این جمله مباهات می‌کردند. اما اکنون این شتابزدگی در فریادرسی به دانشگاه آزاد نشان داد، نمایندگان دیگر دانشگاه آزاد را در رأس امور می‌بینند که حاضر شده‌اند منزلت خانه ملت را به هیچ بگیرند. چه شده است که تعداد بیانیه‌ها، امضاها، اظهارنظرها، رفت‌ و آمدهایی که برخی از نمایندگان خرج دانشگاه آزاد می‌کنند، بیش از بیانیه‌ها و امضاهایی است که برای مهار فتنه، مهار‌گرانی، مهار‌ آلام ملت و... باید صادر کنند؟ امروز نمایندگان در این گذرگاه دشوار تاریخ، ارائه طرحی برای «دکتر عبدالله جعفرعلی جاسبی» را اولویت شمردند؟ امام ما می‌فرمود:«مجلس عصاره فضائل ملت است» و ملت ما بویژه در انتخابات مجلس هفتم و هشتم به تعیّن این جمله مباهات می‌کردند و خشنود بودند که افرادی را به خانه ملت فرستاده‌اند که نه‌تنها خانه‌خرابشان نمی‌کنند و تیشه به ریشه انقلابشان نمی‌زنند، بلکه برای اصول انقلاب، برای عدالت، برای رسیدگی به حال این ملت، سر از پا نمی‌شناسند. امام ما می‌فرمود:«میزان حال فعلی افراد است». بدیهی است مردم حق دارند در انتخابات نهم حال این نمایندگان را توزین کنند و میزان اصولگرایی آنان را دوباره بسنجند و آنها را که دیگر عصاره فضائل ملت نیستند، کنار بگذارند.

 


Page Generated in 0/0065 sec