printlogo


کد خبر: 47409تاریخ: 1389/4/2 00:00
بانک‌های خارجی بازنده اصلی اعمال فشارهای آمریکا علیه ایران

باشگاه خبرنگاران:

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی، بانک‌های خارجی سرمایه‌گذار در ایران را بازنده اصلی این اعمال فشارها دانست و ایران را از ضرردر این رابطه مصون اعلام کرد. بر اساس این گزارش، به موجب این قطعنامه ضد ایرانی کنگره آمریکا تمام بانک‌های خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند از دستیابی به نظام مالی آمریکا محروم خواهند شد که این امر باعث ضرر هنگفت این بانک‌ها در انجام مناسبات اقتصادی و مالی در آینده مي‌شود. گفتنی است، دور تازه اعمال فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران با انتقادات شدید بین‌المللی همراه بوده است چرا که اقتصاددانان معتقدند این فشارها تنها به شرکت‌ها و نهادهای سرمایه‌گذار در ایران ضربه می‌زند و اقتصاد ایران ضرری نمی‌بیند.

 

 

مشاور اسبق نخست وزیر
رژیم صهیونیستی اعتراف کرد

ایران قدرت مطلق در خاورمیانه است

وطن امروز:

«یهودا آونر» مشاور اسبق نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری «راشا تودی» از ایران به عنوان برترین کشور و دارنده قدرت مطلق در منطقه خاورمیانه نام برد. به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «آونر» در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد: نباید این مساله را انکار کرد که ایران حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند و محور اصلی اقتدار آن رهبر این کشور است. این گزارش حاکی است، این مقام صهیونیست تاکید کرد: ایران همواره دشمن اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد این موضع خود را هیچگاه تغییر ندهد.

 

 

القدس العربی:

کشورهای منطقه
از تحریم ایران ضرر خواهند کرد

ایرنا:

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه «القدس العربی» روز سه‌شنبه در مطلبی نوشت: کشورهای حوزه خلیج فارس، بویژه امارات، از تحریم‌های ایران ضررهای مالی و اقتصادی زیادی خواهند دید. این روزنامه افزود: در مقطع کنونی بین ایران و امارات رابطه اقتصادی قوی وجود دارد و امارات بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود. القدس العربی با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل در هفتم ژوئن قطعنامه 1929 را درباره اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب رساند، نوشت: برخی از تحلیلگران نگران این هستند که هر گونه تحریک مانند بازرسی کشتی‌های ایران در دریا موجب واکنش ایران شود و نتایج بدی برای همسایگان ایران در حوزه خلیج فارس به وجود آورد.

 


Page Generated in 0/0066 sec